Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Manipulacija tahografom

Lažiraju provjere: Umorni profesionalni vozači sve češće za volanom

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Upravo su umorni vozači najveća prijetnja sigurnosti putnika. Velika većina njih na put kreće onda kada to ne bi smjeli.

Vožnja i umor ne idu zajedno. Posebno kada je riječ o profesionalnim vozačima, koji često kreću na put umorni.

Pročitajte i ovo Studenti voze tramvaje u Nuernbergu - 2 Problem u Njemačkoj Zbog manjka radne snage, traže studente da voze tramvaje: ''Moramo istražiti sve mogućnosti'' Prometna nesreća kod Venecije Autobus smrti Vozač autobusa uoči nesreće objavio selfie, poznato i što pokazuju snimke, a očevici tvrde: "Nije bilo smisla da to napravi"

Na sve to, kažu, natjerala su ih loša primanja, zbog kojih su primorani ugroziti svoj, ali i živote ljudi koje voze.

'Vozači u Hrvatskoj uglavnom rade na postotak realizacije odrađenog prometa', rekao je Miljenko Gočin, iz Sindikata hrvatskog vozača.

Upravo zbog toga, prisiljeni su za upravljač sjesti i onda kada nisu odmorni. A sve to, ističu u Sindikatu vozača, skrivaju kroz tahograf. Listić ili uređaj koji točno mjeri vožnju, odnosno odmor vozača.

'Takvi uređaji se vade i stavljaju se stari uređaji unutra, upravo zbog toga da bi se manipuliralo. Sama manipulacija dovodi do toga da je nečija sigurnost dovedena u opasnost, a sve u cilju kako bi se osigurala nekakva materijalna sredstva', dodaje Gočin.

Vozač autobusa radio je na crno, a inače je desetnik HV-a

Zakon tomu treba stati na kraj, ističu i u udruzi prijevoznika. 'Digitalni tahografi moraju postati standard. Onda je taj problem riješen, dok god je mogućnost analognih tahografa mogućnost je i malverzacije', kaže Marijan Banelli, Udruga hrvatskih prijevoznika.

Svi su složni - sadašnji zakoni prijetnja su sigurnosti putnika. 'Moramo biti vrlo precizni u donošenju tih zakona gdje ćemo točno definirati uvjete pod kojima, kako i na koji način će ti ljudi raditi da bi ispunjavali sve zakonske obveze', rekao je Banelli.

Devet sati vožnje, sat i pol odmora, 28 dana u mjesecu, tako bi trebao izgledati dnevnik rada, profesionalnog vozača. 'Poslodavac ne smije poslati na put čovjeka za kojega ne zna što je on radio 28 dana unazad', kaže Gočin.

Sadašnje zakone samo jednim klikom ili bacanjem tahografa, očito je lako zaobići.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene