Obavijesti Video Pretražite Navigacija
HGK donosi

Jesmo li izvukli pouku? Kako se tvrtke trebaju pripremiti za buduće krizne situacije

Kako bismo u budućnosti pravovremeno reagirali i osigurali svoje poslovanje od prevelikih gubitaka, donosimo vam pet savjeta koji će pomoći svakom poduzetniku da lakše prebrodi krizna vremena.

Svojim dolaskom pandemija koronavirusa sve je iznenadila te preko noći promijenila način na koji živimo i radimo. No kako će se tvrtke postaviti odlučit će o smjeru i uspješnosti njihova poslovanja.

Prilagodba kao ključ uspjeha

Fleksibilnost, inovativnost i brza prilagodba poslovanja tijekom kriznog razdoblja odlučujući su faktori koji će odrediti smjer i uspješnost tvrtke. Država u takvim slučajevima često i sama pruži neki vid pomoći, najbolje je odmah početi razmišljati izvan okvira i prilagoditi poslovanje potrebama tržišta.

Kao što su se primjerice tekstilne tvrtke u slučajevima poput ovog okrenule proizvodnji zaštitne opreme i maski, trgovine online kupnji, restorani dostavi, a škole stranih jezika virtualnoj nastavi. Samo će se one kompanije koje uspiju svoje poslovanje brzo prilagoditi novonastalim okolnostima moći pozicionirati na tržištu i ostvariti uspjeh.

Kontrolirane marketinške poruke

Ako nas je ova kriza nečemu naučila, tada je to da svaka kompanija mora razviti plan za krizno komuniciranje, i to prije negoli se kriza i dogodi.

Iako prije dvije godine o današnjem scenariju ovog kriznog razdoblja nismo mogli ni sanjati, a kamoli složiti detaljan plan za poslovanje u njemu, svaka tvrtka trebala bi imati viziju toga kako se što prije prilagoditi kada je klasično poslovanje onemogućeno – od poruka koje šalje korisnicima i zaposlenicima do načina poslovanja.

U samim počecima marketinške poruke moraju se temeljiti na podršci građana i kvalitetnim informacijama koje ne umanjuju težinu situacije i njezine posljedice. Također, komunikacija u kriznim trenucima nikako ne smije izostati jer tada odajemo dojam da nas nije briga za ono što se oko nas događa.
Kontroliranim i transparentnim porukama koje šaljemo prema van pokazujemo da čvrsto držimo sve konce u svojim rukama. Upravo ćemo takvom komunikacijom prema krajnjim korisnicima izgraditi reputaciju koja će znatno utjecati na naše poslovanje u budućnosti jednom kada kriza završi.

Staviti ljude na prvo mjesto

U kriznim situacijama, poput ove prouzročene koronavirusom, najvažnije je omogućiti zaposlenicima sigurnost i zdravlje. Ako to znači zatvoriti vrata firme dok se situacija ne primiri, tada to treba i učiniti, a od radnika zatražiti da rade od kuće. Upravo je takav način poslovanja postao svakodnevica na koju su se mnogi već navikli. Ipak, ne nalaze se svi zaposlenici u istoj situaciji.

Mnogi od njih možda nemaju dovoljno dobre uvjete kako bi svoj posao mogli odrađivati jednako kvalitetno kao i u firmi. Zato je bitno zaposlenicima osigurati adekvatnu tehnologiju poput kvalitetnog laptopa ili službenog mobitela koji će im olakšati rad. Vrlo je važno imati sluha za potrebe zaposlenika, kao i za njihove probleme, jer baš poput kompanija i zaposlenici su se našli u vrlo teškoj situaciji. Oni su svjesni da s krizom dolaze i rezovi te da njihova radna mjesta postaju ugrožena. No prije negoli se odlučimo na takve radikalne promjene, važno je isprobati sve opcije i pokušati prilagoditi svoje poslovanje novim uvjetima najbolje što znamo.

Prepoznati važnost povezanosti

Važnost povezanosti u kriznim vremenima ne može se dovoljno naglasiti. Pravilnom komunikacijom i prilagodbom svojeg poslovanja kriznoj situaciji možemo privući nove kupce ili klijente koji nisu do sada imali naviku koristiti naše proizvode ili usluge. U slučaju da je naše poslovanje previše lokalizirano ili je primjerice došlo do pada proizvodnje, važno je potražiti nova tržišta na kojima bi naš proizvod ili usluga bili dobro prihvaćeni. U tom slučaju trebamo se povezati s organizacijama koje bi nam u tome pomogle. Jedna od njih je i Hrvatska gospodarska komora, koja svojim članovima nudi usluge poput „Poduzetnik izvoznik“, „Analiza tržišta“, kao i virtualne B2B sastanke uz pomoću kojih se lako možemo povezati s inozemnim partnerima i proširiti svoje poslovanje i na druge zemlje.

Identificirati rizike i odgovoriti na njih

Neovisno o tome je li riječ o velikim kompanijama ili o malim i srednjim poduzetnicima, prepoznati rizike koji utječu na poslovanje i odgovoriti na njih visoko je na popisu prioriteta želimo li nastaviti raditi jednako kao prije ili barem s manjim gubicima. U ovom slučaju pandemija koronavirusa predstavlja najveću prijetnju poslovanju jer ona direktno utječe na zdravlje zaposlenika. No to mogu biti i rizici poput prirodnih katastrofa, proboja sigurnosti kao što su krađe i prijevare, ozljede na radu uslijed neadekvatne opreme, kvarovi na opremi uslijed primjerice poplava ili rizici mogu biti uvjetovani tržištem kao što su jaka konkurencija itd.
Zbog toga bi svaka tvrtka trebala razviti plan za upravljanje rizicima kao sastavni dio svoje poslovne strategije. Na taj način lakše ćemo shvatiti gdje se nalaze potencijalne prijetnje našem poslovanju i identificirati načine na koji ih možemo minimizirati.

 

Nova StudioSadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom HGK po najvišim profesionalnim standardima.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene