'Hitno pomoć!' Tako je glasio naslov maila koji smo jučer zaprimili. Upravo taj naslov maila poznat je mnogima jer ovih dana lanac prevare sve je širi te je velik broj naših sugrađana bilo metama hakera na što je upozorila i policija.
Pročitajte i ovo
Večeras u Provjerenom
Šest obitelji ostalo bez novca i krova nad glavom: "Sad mu je ženi baka umrla, sad su mu djeca bolesna..."
Donosi Provjereno
Obitelji dale poduzetniku 380.000 eura, a onda je počela agonija: "Čekali smo dijete i htjeli napraviti kuću..."
O čemu se zapravo radi? Nepoznati počinitelj, na još do sada neutvrđen način, preuzima nadzor nad pretincem elektroničke pošte te već postojećim kontaktima, bez znanja stvarnog korisnika elektroničke pošte, šalje poruke sadržaja koji upućuje na to da se navedena osoba nalazi u inozemstvu te prijateljski traži novac kako bi se mogla vratiti kući. Ukoliko primatelj takve poruke nasjedne i odgovori pošiljatelju, slijedi dostavljanje broja računa i načina uplate novca.
Tako je glasila i poruka koju smo mi primili:
Oprosti što ti se javljam ovako. Otputovao sam u Turska, i moja torba, u kojoj je bila putovnica i kreditne kartice su mi ukrali. Veleposlanstvo će mi pomoći i dozvoliti mi da letim bez putovnice, samo moram platiti kartu i podmiriti račune u hotelu. Nažalost, do novca ne mogu doći bez kartice. Kontaktirao sam banku, ali treba im još vremena da mi naprave novu karticu. Mislio sam te zamoliti da mi posudiš nešto novaca koje ću ti vratiti po povratku. Treba mi 2000 eura da pokrijem troškove. Moram biti na prvom sljedećem let. Mogu ti proslijediti detalje o tome kako vi možeš slati novac. Molim te javi mi je li to moguće. Željno iščekujem tvoj odgovor!
Budući da je željno iščekivao naš odgovor, mi smo mu ga željno i poslali. Prošlog je tjedna netko već pokušao stupiti u kontakt s ovim prevarantima, no nakon dvije nepismene, 'google translate' generičke poruke, stvarni vlasnik računa preuzeo je ponovno nadzor nad mailom i tu je dopisivanju bio kraj.
POLICIJA UPOZORAVA Jeste li dobili ovu poruku?
Mi smo ipak uspjeli dobiti nešto više povratnih poruka od spomenutih prevaranata.
Kako bismo ga navukli da nam da što više informacija odlučili smo okrenuti priču i pitali možemo li mu poslati novac jednim drugim servisom umjesto onoga koji je on napisao.
Prihvatio je tu ponudu, no 2000 eura je poveća svota novca i mi je ne možemo podići na bankomatu o čemu ga i obavještavamo. Ali, čuda, prisjetili smo se da nam u hrvatskom konzulatu u Ankari radi prijateljica te se nudimo da je obavijestimo o svemu kako bi se ona našla s jadnom ženom koja je izgubila sve daleko od kuće. 'Molim te pošalji mi novac preko Moneygram, meni je tako zgodnije', napisao je.
No, mi smo se već javili 'frendici iz konzulata' i ona je 'krenula' prema adresi koja nam je dostavljena u jednom od mailova. 'Molimo, Moneygram je u redu', odgovara.
Nakon toga tražimo neki kontakt broj telefona na koji se 'gospođu' može dobiti. Ne moramo ni reći da smo umjesto broja dobili upit jesmo li poslali novac. Nakon toga još jednom tražimo kontakt broj nakon čega osoba s druge strane očito odustaje.
U svakom slučaju - ne nasjedajte na ovakve poruke. Ako ipak sumnjate treba li netko zaista vašu pomoć, uvijek možete kontaktirati konzulat kojem se ta osoba navodno javila. Ali, vjerujte, nema potrebe za time jer već iz prve poruke ćete iščitati da se radi o prevari. Špranca im je uvijek ista. Najbolje što možete napraviti je kontaktirati osobu koja je vlasnik mail računa i obavijestiti ih o onome što se događa.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook