Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Bojanje ili pozlata?

HAC poništio posao s braćom Žužul zbog medijskog pritiska?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kad bojenje najdužeg hrvatskog tunela stoji čak 220 kuna po četvornom metru, mnogi se pitaju je li zapravo riječ o pozlati. Toliko je plaćano tvrtki Skladgradnja stanovite braće Žužul.

Čim je afera izbila, hrvatske autoceste poništile su sljedeći posao od 8 milijuna kuna. Toliko je HAC još trebao dati Skladgradnji za bojenje obloge tunela Mala Kapela i Sveti Rok iako joj je do sada isplaćeno 36 milijuna kuna.
Tuneli na autocesti su, čini se, odličan izvor zarade. Za 'šminkanje' dvaju najpoznatijih posrećilo se Skladgradnji, odnosno braći Žužul, Slavku i Jozi.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Strah od utjecaja na svjedoke Žužul, Korpar i Prskalo u pritvoru još mjesec dana Slika nije dostupna Kad nema logičnog objašnjenja Dosjei X: Što tjera vozače na vožnju u suprotnom smjeru?

'Da bi mogao pokrenuti postupak nabave dodatnih radova naručitelj je morao imati u procijenjenoj vrijednosti nabave uključen i iznos za ove dodatne radove, a što nije bio slučaj', stoji u priopćenju HAC-a koji je javnu nabavu sam poništio, no pretpostavlja se da je tome kumovao medijski pritisak. Kako i ne bi kad su u javnost izašli ugovori prema kojima Skladgradnja metar premaza u tunelskim cijevima naplaćuje 220 kuna dok je prethodno tvrtka Brezovica Gradnja isti postupak radila za manje od 35 kuna. 'Uz ulaganje od oko 150.000 kuna mi smo mogli napraviti kompletnu opremu koja nama nedostaje za taj posao, obučiti naše radnike i uštediti najmanje 35 milijuna kuna', tvrdi Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.

U sindikatu tvrde da su standardi natječaja pogodovani isključivo Skladgradnji. A to će pokušati utvrditi i međunarodne institucije. Ured Eurospke komisije za borbu protiv prijevara, OLAF, već provjerava moguće nepravilnosti, kako zbog ovog slučaja tako i zbog ostalih koji su se spominjali. 'Radi se o eurospkom novcu a oni ne žele da se on troši na korupciju, mito i kriminal. I zbog toga je OLAF došao kako bi na neki način možda i izvršio dodatni pritisak da mi u Hrvatskoj počnemo raditi svoj posao', kazao je Željko Jovanović iz Nacionalnog vijeća za suzbijanje korupcije.  

No, optimističan nije SDP-ovac Ivica Pančić, koji je kao i sindikat, već i ranije upozoravao na mutne poslove u HAC-u. 'Ako nastave ovako raditi možda za nekih 22 godine kada svi budemo u mirovini, možda nekakav rezultat i bude', kazao je Pančić.

Korupcija pri zapošljavanju, radnici koji ne rade, luksuzni automobili na dar - to su samo neke od najsvježijih afera po kojima se ova državna tvrtka posljednjih mjeseci spominje. Svjetlo na kraju tunela odavno se ne vidi.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene