Obavijesti Video Pretražite Navigacija
220.000 kuna za ljudski život?

HŽ: Platit ćemo odštete stradalim putnicima i obiteljima poginulih

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Obitelji poginulih putnika, ali i svi ozlijeđeni na kobnoj liniji iz Zagreba za Split imaju pravo na odštetu. Iznos koji će Hrvatske željeznice isplatiti vjerojatno će dosegnuti milijune. I tako daleko premašiti skromnih 220 tisuća kuna koliko u Hrvatskim željeznicama predviđaju za izgubljen život.

Cijena odštete koju će HŽ morati isplatiti roditeljima, djeci i supružnicima smrtno stradalih u nesreći kod Splita je 220 tisuća kuna. 'HŽ će platiti sve što bude trebalo i to ona pravna osoba za koju se utvrdi da je krivica na njoj', rekla je Vlatka Škorić, šefica korporativnih komunikacija HŽ-a. HŽ je već sada u dugovima 700 milijuna kuna. Za očekivati je da će taj iznos zbog odšteta uskoro i narasti. Spomenuta naknada od 220 tisuća kuna za nematerijalne štete određena je zakonom i praksa je Vrhovnog suda. No, tvrde stručnjaci, to je samo dio onoga što će HŽ morati isplatiti putnicima kobnog vlaka.

Pročitajte i ovo Počelo raščišćavanje nakon željezničke nesreće - 4 Što im samo pada na pamet HŽ uputio važno upozorenje: 'Građani, ne činite to na mjestu željezničke nesreće' Slika nije dostupna Europska pravila HŽ će zbog kašnjenja vlakova od 1. srpnja putnicima plaćati odštetu?

>> Zbog nesreće smijenjena Uprava HŽ Infrastrukture

Predsedan u povijesti nacionalnih željeznica

'I ozlijeđeni imaju pravo tražiti od HŽ-a naknadu i za pretrpljene boli i strahove i druge vidove koje zakon naziva povredom prava osobnosti', rekao je Ivica Urek, odvjetnik. Nema sumnje, zahtjevi za naknadom šteta uslijedit će vrlo brzo. Bit će to presedan u povijesti nacionalnih željeznica. Premda vode nekoliko sporova za naknadu štete, tužbi od strane putnika još nisu imali. 'Svi će zahtjevi biti gledani na temelju pojedinačnih odštetnih zahtjeva koji moraju imati svoju medicinsku dokumentaciju i vještačenje.

Mirni put rješavanja zahtjeva

To je predviđeno i mi se nadamo da ćemo sve te zahtjeve riješiti mirnim putem', dodala je Škorić. 'Ja osobno baš nemam neka dobra iskustva s HŽ-om, što se tiče brzine rješavanja. U načelu to uvijek završi na sudu', kaže Urek. Zakon je jasan. Kupnjom karte svaki putnik osiguran je za vrijeme putovanja. No, stručnjaci napominju kako bez podnesenog zahtjeva nema ni odštete.

Vjerujete li da će HŽ isplatiti odštete?

  • Da
  • Ne

Ukupno glasova:

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene