Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u srijedu u da je drugi natječaj za odabir izvođača radova na pruzi Dugo Selo-Križevci propao zbog previsoke cijene i uzimanja tvrtke Pružne građevine za podizvođača.
Pročitajte i ovo
Malo se naljutio
Plenković uzvratio šefu SDP-a i Milanoviću, nazvao ih talogom: "Ako svaka šuša, blentava i tupava, nas zove izdajnicima..."
NEOBIČAN PRIZOR
Željeznički promet na istoku Engleske prekinula - kornjača: "Na pruzi u smjeru Norwicha je orijaška kornjača..."
HŽ Infrastruktura je u utorak poništila natječaj za građevinske radove na obnovi i izgradnji drugog kolosijeka pruge Dugo Selo-Križevci, projekta sufinanciranog fondovima EU, a razlog poništenja su nezadovoljavajuće ponude pristigle na natječaj.
"U drugom krugu natječaja bile su samo dvije ponude, od kojih je jedan bila skuplja za 47 milijuna eura od predviđene cijene i nije mogla biti prihvaćena, a drugi ponuđač uzeo je za podizvođača Pružne građevine, što je suprotno propisima EU-a, izjavio je Hajdaš Dončić u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada".
Pojasnio je da su Pružne građevine u vlasništvu HŽ Infrastrukture i po propisima EU-a ne mogu biti jedan od izvođača radova, kani li se te radove dijelom platiti sredstvima EU-ovih fondova.
'Ovoliko zla nisu radili ni Turci!'
HŽ Infrastruktura sad ima pravo po skraćenom postupku, koji traje 45 dana, provesti natječaj, i to će i učiniti, kaže Hajdaš Dončić.
U vezi odustajanja od davanja autocesta u koncesije, podsjetio je da je odluka Vlade iz 2012. godine bila da se provede postupak monetizacije javnog duga nad tvrtkama Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ). To znači, dodaje, da Vlada nije odustala od monetizacije javnog duga nego da je sada u igri "model B", odnosno inicijalna ponuda dionica (IPO).
Ona je, po ministrovim riječima, također svojevrsna koncesija unutar koje bi tvrtka HAC ONC bila u 51-postotnom vlasništvu privatnih dioničara.
Na pitanje kako Vlada može osigurati da ti dioničari budu hrvatski građani i domaći mirovinski fondovi, odgovara kako se u prvom krugu IPO-a prednost smije dati hrvatskim građanima i tvrtkama sa sjedištem u Hrvatskoj, a da se u sljedećim krugovima mogu javiti i drugi. Hajdaš Dončić ocjenjuje da bi se IPO, "uz malo sreće", mogao organizirati u roku šest mjeseci. Ističe da će se trošarine na gorivo morati povećati, bez obzira uspije li IPO ili ne.
Hajdaš Dončić je kazao i da bi natječaj za gradnju Pelješkog mosta mogao biti raspisan u lipnju, srpnju ili kolovozu te da za takve velike projekte treba osigurati izvor domaće komponente financiranja, nepokrivene EU-ovim fondovima. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook