Natječaj za gradnju 10,9 kilometara autoceste od Jakuševca do Velike Gorice kasni punih godinu dana zbog neodlučnosti Zagrebačke županije da u prostorni plan odredi odlagalište otpada, zbog čega HAC nije mogao ishoditi dokumentaciju, a natječaj za radove dva puta je propadao, piše Jutarnji list.
Pročitajte i ovo
Dužni milijarde eura
Kako je Vlada zamislila vratiti goleme kredite za ceste i autoceste?
Gužve na cestama
I danas gust promet, na Maclju kolona je duga tri kilometra
Odluka o odlagalištu donesena je prije dva mjeseca i Hrvatske autoceste mogu konačno krenuti u realizaciju ovog projekta.
Dosad je na ovoj autocesti napravljena obilaznica oko Velike Gorice i dio trase prema Jakuševcu.
Osim toga, HAC je, iako to nije bio obvezan, isfinancirao i sagradio oko 14 kilometara lokalnih prometnica koje omogućuju spoj autoceste s gradom Velikom Goricom.
Na dionici Jakuševac - V. Gorica bit će 692 metra dugačak vijadukt preko Ranžirnog kolodvora, koji bi u najvišoj točki trebao biti viši od deset metara, a središnji raspon bit će dugačak više od 100 metara.
Predviđeni rok za početak radova je listopad, a trebali bi trajati 14 mjeseci, odnosno rok za završetak je prosinac 2008.
Završetkom ove dionice Zagreb će dobiti još jedan ulaz s juga jer će se autocesta nastaviti na Sarajevsku ulicu, uspostavit će se čvor Jakuševac i čvor Sveta Klara, dok će čvor Buzin biti ukinut.
Radovi na 32 kilometara dugoj dionici Đakovo - Osijek također bi trebali početi u listopadu i završiti u prosincu 2008. godine.
Od objekata bit će sagrađeno 13 nadvožnjaka, četiri mosta i dva prolaza za životinje.
Na cijeloj trasi bit će sagrađeno čak 16 kilometara sustava unutarnje odvodnje.
Najveći problem na ovoj dionici je materijal za nasipe oko autoceste. Potrebno je oko 2 milijuna kubika materijala.
Hrvatske autoceste u sljedećih će mjesec dana osim ova dva natječaja raspisati i natječaje za gradnju dionica autoceste Velika Gorica - Buševec (8 km) i Buševec - Lekenik (12 km).
Procjenjuje se da će vrijednost ova četiri natječaja biti oko 2,5 milijarde kuna.