Hrvatskoj u turizmu dobro ide. Srpanj će po svemu sudeći popraviti minuse koje je turizam zabilježio u prvoj polovici godine, no tek kolovoz može donijeti prevagu o uspjehu ili podbačaju, pa su sve oči uprte u kolovoz i postsezonu, kazali su to podno slapova Krke ministar Bajs, te predstavnici strukovnih udruženja privatnih turističkih djelatnika i javnog sektora.
Pročitajte i ovo
Visoke kazne
Stroža pravila u susjednoj zemlji: Nemojte ovo raditi za vrijeme vožnje, mogli biste ostati bez 1000 eura
zimski uvjeti
Snijeg pada u Gorskom kotaru, zbog magle i poledice HAK upozorio vozače: "Ne krećite na put bez ovoga"
Još uvijek nema podataka o tome kako je srpanj financijski prošao, ipak, do sad dostupni podaci govore kako je u četiri srpanjska vikenda zrakoplovima došlo 15 posto više gostiju nego lani, a brodovima 9 posto više. Dobar je to znak da mjere ministra Bajsa, koje su uključivale poticaje u zračnom prometu i jaku promidžbu, daju rezultate. No sve su oči uprte u kolovoz koji bi trebao načiniti tu ključnu prevagu i dosadašnji turistički minus pretvoriti u plus.
Jedan od najljepših prizora u Hrvatskoj slapovi Krke oduzima dah svakome tko stane ponad ili ispod njih. I ovog ljeta privlače tisuće gostiju, najviše stranaca, i ispisuju nove rekordne brojke. Većina onih koja je došla, već nakon par dana u Hrvatskoj planira se vratiti opet. No imidž Hrvatske lako pokvare česte vijesti o tome da pojedinci žele preko dva mjeseca turističke sezone zaraditi puno novca pa nemilice povisuju cijene Za cjelodnevni boravak na slapovima Krke četveročlana obitelj će na ulaznicu, vodu, sokove i nešto hrane potrošiti oko 1000 kuna.
'To su objekti u koncesiji, mi na to nemamo nikakvog utjecaja. Cijene su takve kakve jesu, mogu bit i niže', rekao je Željko Bulat, ravnatelj Nacionalnog parka Krka. 'Nije dobro zarađivati na gostima za koje mislimo da će samo ove godine doći, to je vrlo loše za naš imidž postavlja se pitanje kakav će biti iduće godine', smatra ministar turizma Damir Bajs.
Kako tome stati na kraj ni ministar Bajs nema rješenje. Država ne može ograničavati marže. Tu traži pomoć medija da uvijek ukažu na nekorektno ponašanje ugostitelja i trgovaca.
Možda je to nova kampanja koju bi ministarstvo trebalo pokrenuti pod sloganom da je najskuplji krevet u turizmu prazan krevet. A samo fer odnosom cijene i usluge i poštivanjem gosta turistički nam kreveti neće ostati prazni.
>> 'Gospodarstvo može i treba biti izvozno orijentirano kroz turizam'
Turistički djelatnici su ipak optimisti ali vrlo oprezni optimisti. Naime, kriza je pogodila cijelu Europu i sve turističke zemlje ono što Hrvatskoj za sad uspijeva je odvući dio gostiju koji bi inače išli u prije svega Grčku i Italiju. Ono što je sad najveći izazov je te goste uvjeriti da upravo naša zemlja treba postati njihova redovita odmorišna destinacija, a to, uvjereni su svi je vrlo težak i ozbiljan posao. Ono što se napravi ove godine već sada bit će kamen temeljac za iduću turističku sezonu. Isto tako, kolovoz je mjesec koji turističku bilancu treba dovesti na nulu. A nakon njega rujan i listopad će tek biti pravi izazov ta dva postsezonska mjeseca pokazat će koliko smo zaista u stanju i zaraditi na turizmu.