Obavijesti Video Pretražite Navigacija
HAK

VELIKI TEST dječjih autosjedalica – tko je pao a tko prošao testiranje?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Hrvatski autoklub (HAK) objavio je rezultate testa 34 dječje auto sjedalice koje su europski autoklubovi podvrgnuli detaljnim i preciznim mjerenjima prema najvažnijim kriterijima sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomiji, čišćenju i izradi te upotrebi štetnih sastojaka, koje prenosimo u cijelosti.

Hrvatski autoklub objavio je rezultate testiranja dječjih autosjedalica. Svaki kriterij imao je nekoliko podkriterija pa se tako kod sigurnosti posebna pozornost posvetila zaštiti pri frontalnom i bočnom sudaru te zatezanju pojasa i stabilnosti pri učvršćivanju na sjedalo u automobilu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

U pogledu jednostavnosti korištenja i ergonomije pratili su se detalji kao što su kompliciranost montaže ili mogućnost pogrešnog postavljanja, jednostavnost vezanja djeteta u sjedalici te razumljivost uputstava i upozorenja, a vodilo se računa i o prostranosti sjedalice, komforu i poziciji sjedenja te količini mjesta koje će sjedalica zauzeti u samom automobilu.

Čišćenje i kvaliteta završne obrade činili su treći ključan faktor testa, dok je posljednji segment predstavljala upotreba štetnih sastojaka prilikom izrade sjedalice i u tom je dijelu rezultat tek u dva slučaja ispao poražavajući.

Od 34 proizvoda samo je jedna sjedalica ovoga puta dobila maksimalnu ocjenu vrlo dobar, dok je na testu s neprolaznom ocjenom završilo čak 5 kandidatkinja čiji će proizvođači očito u budućnosti morati dodatno poraditi na nekim karakteristikama.

Najbolje rezultate u svim testnim kriterijima ovoga je puta ostvarila sjedalica Recaro Privia & Recaro Fix namijenjena grupi 0+, odnosno novorođenčadi i vrlo maloj djeci do 13 kilograma težine ili starosti od otprilike godinu i pol dana, koja se postavlja u smjeru suprotnom od smjera vožnje. Ona je time automatski postala i pobjednik ovoga testiranja. Kod ove sjedalice ISOFIX-baza, koja je sastavni dio seta, ostaje u vozilu nakon montaže, a to značajno pojednostavljuje postavljanje.

Doista sjajan rezultat jer rijetko ili čak nikad na kraju naših testiranja ne dobivamo odlikaše. Upravo zbog toga Recaro Privia & Recaro Fix pravi je primjer odlične dječje auto sjedalice i pokazuje smjer u kojem bi proizvođači trebali krenuti ako u budućnosti žele do boljih rezultata.

Zanimljivo, od 20 najboljih sjedalica ovoga testiranja, čak ih je 13 iz grupe 0+ u kojoj se prevoze novorođenčad i mala djeca do 13 kilograma težine.

Nažalost, ovogodišnje testiranje pokazalo je kako korištenje sjedalica iz grupe 0+ ipak nije i garancija apsolutne zaštite. Od sjedalica koje uopće nisu prošle na testu sve su pripadale upravo ovoj skupini. Riječ je o dvije sjedalice Inglesine (Huggy Prime, Huggy Prime & Base Huggy Isofix), dvije sjedalice Silver Crossa (Simplicity, Simplicity & ISOFIX-Base) i jednoj ABC Designa (Risus & Risus Isofix Base).

Analiziraju li se dobiveni rezultati, doći ćemo i do ovogodišnjih pobjednika u svakoj od ECE grupa. Kod onih najmanjih (0/0+) najbolja sjedalica je ujedno i već spomenuti pobjednik testa, Recaro Privia & Recaro Fix.

U kombiniranoj grupi 0+/1 dobra su preporuka Concord Ultimax.2 i Römer Max-Fix 2 koje u ukupnom rezultatu dijele tek sitnice, odnosno tek jedna krajnja decimala.

Slično je i kod grupe I u kojoj su se najboljim izborom pokazali Chicco Oasys 1 Isofix i Migo Saturn & Solar, dok je kombinirana grupa I/II imala je tek jednog kandidata, Axkid Duofix, koji se nije proslavio ukupnim učinkom i test je prošao s jedva dovoljnom ocjenom.

U kombiniranoj skupini I/II/III, od dva ovogodišnja kandidata, bolji je proizvod Nanije I-Max SP Isofix, dok je Römer Kid fix XP s konačnom ocjenom dobar zaslužio preporuku u kombiniranom razredu II/III.

Za kraj, spomenimo da se u ovogodišnjem testiranju našla i sjedalica Maxi-Cosi 2way Pearl & 2way Fix, prva dječja auto sjedalica odobrena po normi ECE-R 129 ("i-Size"). Ona ne pripada nekoj od konvencionalnih grupa auto sjedalica koje se određuju po težini, nego se u njezinu slučaju u obzir uzima visina djeteta, u konkretnom slučaju od 65 do 105 centimetra.

Stižu nam praktične dječje auto-sjedalice na napuhavanje

Od 2000. godine HAK i njegovi partneri – europski autoklubovi svake godine objavljuju barem jedan usporedni test dječjih sjedalica u svim težinskim kategorijama. Bez obzira na rezultate, svaka od testiranih autosjedalica bolja je od nikakve, napominju u HAK-u.

Više informacija o ovom testu i rezultatima pojedinih dječjih sjedalica, kao i njihovom korištenju pogledajte na web-stranicama HAK-a!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene