SEAT je upravo najavio proširenje Mii linije vozila, najnovijeg malog gradskog automobila koji od sada dolazi u još praktičnijoj izvedbi s petera vrata. Dodatkom stražnjih vrata ovaj super-kompaktni SEAT predstavlja jedinstvenu kombinaciju doista zabavnih, dinamičnih voznih karakteristika, sportskog dizajna i fantastične funkcionalnosti. Ipak, Mii je ostao vjeran SEAT-ovim načelima što drugim riječima znači da će novi gradski automobil španjolskog brenda biti pristupačan velikom krugu kupaca, kako cijenom za koju se doista dobiva puno tako i troškovima održavanja.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Kada kažemo kompaktni gradski automobil, onda doista mislimo kompaktni. Mii mjeri 3.56 metara u dužinu što ga čini savršenim automobilom za gusto napućene gradske sredine dok istovremeno nudi prostran interijer za četiri putnika svojim optimalnim korištenjem prostora. S 251 litrom, Mii također nudi jedan od najvećih prtljažnih prostora u klasi koji se povećava na čak 951 litru spuštanjem stražnjih sjedala.
Novopridošlica u Mii obitelji, točnije karoserijska inačica s petera vrata biti će još praktičnija od svog manjeg brata dok vanjski izgled vozila gotovo ostaje nepromijenjen, ako ne brojimo višak vrata. Stražnja vrata s širokim kutom otvaranja omogućavaju lagan pristup stražnjoj klupi što je posebno praktično za roditelje koji znaju kakve se sve muke vežu s montiranjem dječje sjedalice ili vezanjem sigurnosnog pojasa za djecu na stražnjim sjedalima. Prostor između prednjih sjedala i stražnje klupe također je dimenzioniran kako bi odlaganje stvari bilo što jednostavnije. Svojim praktičnim interijerom i istovremeno kompaktnim vanjskim dimenzijama, Mii je također vrlo lako za parkirati.
Osjećaj prostranosti dodatno je naglašen panoramskim krovom koji će se protezati gotovo cijelom dužinom krovišta čime će u pogledu moći uživati svi putnici. Međutim, da temperature unutar vozila ne bi postale neugodne tijekom toplih ljetnih mjeseci, SEAT je ubacio i pomični zaslon koji se proteže preko cijelog krova te u potpunosti sprječava prodor sunčeve svjetlosti.
Osim što pruža lijep pogled i omogućava više dnevne svjetlosti u putničkom prostoru, panoramski krov se može i djelomično otvoriti poput staromodnih 'šibera' laganim pomicanjem prema gore te tako donijeti svjež zrak ili u potpunosti tako da se krov vodoravno pomakne unatrag.
Što se tiče sigurnosti putnika, naslonjači za glavu i dječje brave na stražnjim vratima dio su standardne opreme.
U verziji s petera vrata Mii i dalje ima čvrst karakter i prepoznatljiv dizajn. Jedan od odlučujućih čimbenika u izgledu automobila bilo je postizanje savršenih proporcija a rezultat je širina od 1.64 metra, dug međuosovinski razmak od 2.42 metra i iznimno kratki prevjesi sprijeda i straga. Strmo nakošen stražnji kraj posebno je zaslužan za velikodušnu količinu prostora u unutrašnjosti što je vrlo važno za klasu malih gradskih automobila.
Stražnja vrata savršeno se uklapaju u linije vozila i tek diskretno ističu pogledom na bočni profil vozila. Konture krovišta ostale su nepromijenjene dok stražnji stup zadržava širok i čvrst oblik. Linija prozora nešto je niža nego na verziji s troja vrata a ručke na vratima još su jedan odraz visoke kvalitete izrade.
Mii s petera vrata trenutačno će biti prepoznatljiv kao pripadnik SEAT obitelji, a novi prednji svjetlosni sklopovi indikacija su novog smjera u dizajnerskom jeziku španjolskog brenda. Stražnji svjetlosni sklopovi također su novog dizajna s trokutasto oblikovanim elementima.
Vezano za tehnološke specifikacije i opremljenost, nema razlike između dvije karoserijske verzije. Ispod poklopca motora sjedi nova generacija motora. Kompaktni 3-cilindraš obujma 1 litre vrlo je lagan, kompaktan i učinkovit. Spomenuta jedinica dolazi u dvije izvedbe, sa 60 i 75 KS, a oba garantiraju agilne i dinamične vozne karakteristike i to ne samo u gradskom prometu.
Nove Ecomotive verzije 1-litrenog benzinca pravi su čarobnjaci štedljive potrošnje a dostupne su s oba motora (s 60 i 75 KS). Zahvaljujući Start/Stop sustavu, regeneraciji i drugim inicijativama za smanjenje potrošnje, ovi agregati troše 4.1 tj. 4.2 l/100km uz emisije CO2 od 96 tj. 98 g/km.
Mii je također prvak klase kada govorimo o inovativnim tehnologijama. City Safety Assist naziv je pomoćnog sustava koji radi na način da se u gradskoj vožnji uslijed potencijalno rizične situacije kočnice na Mii-u automatski aktiviraju kako bi se izbjegao sudar.
Pri brzinama do 30 km/h laserski senzor identificira vozila ili prepreke u smjeru vožnje nevezano da li su predmeti pomični ili nepomični. Ako ovaj sustav identificira rizik od udarca u određenu prepreku ili vozilo a vozač nije aktivirao kočnicu, sustav automatski aktivira kočnicu ili pomaže vozaču da primjeni kočionu silu do maksimuma. U puno slučajeva, upravo sustavi poput City Safety Assist-a mogu spriječiti da uopće dođe do nesreće i uštedjeti vlasnicima novac ili u najmanju ruku umanjiti ozbiljnost nesreće i posljedičnih ozljeda.
Još jedan inovativan sustav, SEAT Portable System, dio je standardne opreme a radi se o sustavu koji se koristi preko 5-inčnog ekrana na dodir. Ono što je možda dojmljivije od mnogobrojnih funkcija jest podatak da se ekran može izvući i koristiti i izvan automobila dok je istovremeno prilikom rada u automobilu savršeno integriran u elektroniku vozila. Među mnogim funkcijama na raspolaganju treba spomenuti navigaciju, hands-free modul s glasovnim upravljanjem i on-board kompjuter, optički sustav parkiranja, ture razgledavanja znamenitosti preko navigacijskog sustava kada recimo idete na put kao i mogućnost parkiranja u blizini odredišta, upozorenje za gorivo (tj. manjak istoga), upravljanje autoradiom i Media Playerom i još štošta.
Novi SEAT Mii s petera vrata u ruke kupaca stiže početkom ljeta.