Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Prototip izvornog Porschea 959 ponuđen na aukciji

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Aukcijska kuća Barrett-Jackson ponuditi će na aukciji u Scottsdaleu tvornički prototip fenomenalnog Porschea 959 iz 1986. godine.

Porsche 959 neporecivo je bio najljepši superautomobil svog doba (1986.- 1989.) Model 959 prvo je zamišljen kao rally automobil za skupinu B a kasnije i kao cestovno legalni proizvodni automobil koji je zadovoljavao homologacijske zahtjeve FIA-e (proizvodnja min. 200 cestovno legalnih jedinica). Kada je izašao na tržište 1986. godine proglašen je najbržim cestovno legalnim proizvodnim automobilom na svijetu s maksimalnom brzinom od 315 km/h.

Za one koji su oduvijek maštali da imaju ovaj automobil ukazala se nova prilika. Aukcijska kuća Barrett-Jackson ponuditi će na aukciji u Scottsdaleu tvornički prototip Porschea 959 iz 1986. godine. Ovo konkretno vozilo, V Series prototip temeljen na platformi 930 Turbo modela, koristio se za razvoj šasije, kočionog sustava i testiranja vožnje pri visokim brzinama.

Kako je sve krenulo? Kada je Helmuth Bott 1952. godine došao raditi u mladu tvrtku u usponu koja se specijalizirala za proizvodnju sportskih automobila, prvi zadatak mladog 20-godišnjeg inženjera bio je postaviti test za tvrtkin novi tip mjenjača i diferencijala (type 519). Trideset godina kasnije, Bott je dao zeleno svjetlo za razvoj automobila koji je postao ogledni primjer svega onoga što je Porsche naučio tijekom godina o projektiranju i proizvodnji sportskih automobila sa stražnje smještenim motorom.

Tijekom razvoja 959-ke, Bott je naručio nekoliko prototipova za testiranje raznih elemenata automobila. Na temelju šasije 930 modela, ti su prototipovi korišteni za različite stvari u tri serije – F, N i V seriji. Od sveukupno 29 prototipova koliko je izrađeno, ovaj konkretan prototip je iz V serije i jedan je od četiri preživjela primjerka.

Tako je 959 imao pogon na sva četiri kotača, ovjes s podešavanjem visine i rada amortizera, četverokanalni ABS i gume koje su omogućavale vožnju i nakon gubitka tlaka, današnje run-flat gume.

►►►   Porsche 911 GT1 'Strassenversion' za 1,2 milijuna eura

►►►   Lego Porsche 911 Turbo PDK – totalno nestvarno!

Njegov stražnje smješteni twin-turbo 2.8-litreni redni šesterocilindrični motor razvijao je 450 KS čime je Porsche 959 do stotke ubrzavao za manje od četiri sekunde te je postizao maksimalnu brzinu od gotovo 320 km/h što su prilično respektabilne brojke i za današnje pojmove.

Twin-turbo motor bio je uparen s jedinstvenim ručnim mjenjačem s 5 brzina i 'G' brzinom za off-road, te naravno rikvercom. Motor je izvorno bio razvijen za ''Moby Dick'' trkaći automobil te je modificiran za Porsche Indy Car koji je bio kratkog vijeka, a kasnije i za nekoliko drugih projekata prije nego što je zadnji put tuniran za 961 model, trkaću inačicu 959 modela.

Bio je to jedan od prvih visoko-performansnih automobila koji je imao pogon na sva četiri kotača što je ujedno bila osnova na kojoj je Porsche razvio svoj prvi Carrera model s pogonom na sva četiri kotača, Carrera 4 model. Upravo je uspjeh 959 modela uvjerio šefove u Porscheu da je ovaj sustav održiv i to toliko da su odlučili pogon na sva četiri kotača nuditi kao standardnu opremu sa svim verzijama 911 Turbo modela počevši s 993 varijantom.

Želeći stvoriti čvrstu ali laganu ljušturu, Porsche se odlučio na primjenu aluminija i Aramida (fiberglasom ojačanog kevlara) za izradu karoserije s Nomex podnicama umjesto uobičajenog čelika koji se koristio na njihovim drugim proizvodnim automobilima. Time se masa automobila spustila na 1.450 kg što je također uvelike doprinjelo visokim performansama 959-ke.

Većina 959-ki danas je u rukama privatnih kolekcionara iako se ponekad nađu na tržištu po cijeni od 180.000 do 250.000 eura (godine proizvodnje 1987./1988.). Većina vlasnika jednostavno odbija modificirati svoj 959 te tako ovaj automobil danas uglavnom opstaje kao kolekcionarski primjerak.

Međutim, prije nego što posegnete za nekim nenamjenskim kreditom treba znati da ovaj automobil nije cestovno legalan te će vjerojatno proživjeti ostatak svog vijeka kao izložbeni primjerak. Pa ipak, čak i da samo stoji u nečijoj garaži i da se povremeno pojavi na nekoj izložbi, ovo je doista mali komadić povijesti, vrlo zanimljive povijesti, a cijena mu može samo rasti tako da je ujedno i dobra investicija.

 

Performanse:

0-100 km/h - 3,7 sekundi
0-160 km/h - 8,3 sekundi
0-200 km/h - 13 sekundi
0-1000 m - 21,6 sekundi
1/4 mile - 11,9 sekundi


 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene