Iako su svi Porsche modeli nedvojbeno vrhunska klasa, samo jedan model izgleda kao da je ovog trenutka došao s trkaće staze, a to je Porsche 911 GT1 Strassenversion (cestovna verzija).
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Na netu se nedavno pojavio besprijekorno očuvan Porsche 911 GT1 Strassenversion (cestovna verzija), vrlo limitirana verzija Porscheovog 911 modela, koja ide na prodaju. Ovo je jedan od najbržih, najmoćnijih i općenito najluđih cestovno legalnih Porsche 911 modela koji su ikad došli u prodaju.
Automobil se inače temelji na Porsche 911 GT1 Le Mans trkaćem automobilu. Propisi za GT1 utrke nalažu da se automobil može natjecati ako u slobodnoj prodaji postoji isti cestovni model koji prođe rigorozne homologacije. Tako je rođen Porsche 911 GT1 Strassenversion.
Porsche je predstavio projekt cestovno ogoljene verzije trkaćeg 911 GT1 Le Mans automobila njemačkim vlastima na odobrenje 1996. godine. Trkaći motor morao je biti oslabljen zbog poštivanja zakona o emisiji štetnih plinova, ali je prošao audiciju. To znači da je Porsche dobio zeleno svijetlo da proizvede 25 cestovnih verzija trkaće zvijeri za homologaciju. Blažena bila ta homologacija!!!
Porsche 911 GT1 Strassenversion pod haubom ima 3.2-litreni twin-turbo KKK šesterocilindrični motor koji razvija ukupno 544 KS i 600 Nm okretnog momenta. Ovaj konkretni primjerak koji je upravo krenuo u prodaju na njemačkoj internetskoj stranici mobile.de, čini se dodatno je 'nabrijan' tako da sada dostavlja čak 700 KS.
Ovaj nabrijani model ubrza do 100 km/h za 3,3 sekunde (0,35 sekunde brže od normalnog modela), a maksimalna brzina je vrtoglavih 378 km/h. Kada se prisjetimo da se radi o automobilu starom 13 godina, to je jednostavno fenomenalno.
Glavnina automobila izrađena je od karbonskih vlakana, posebice paneli, što je rezultiralo ukupnom masom od tek 1150 kg. U oglasu se spominje da ovaj konkretni GT1 ima tek 900 prijeđenih kilometara, što uz limitiranu seriju proizvodnje čini ovaj primjerak još rjeđim.
Ekskluzivnost uvijek dolazi po visokoj cijeni, vrlo, vrlo visokoj cijeni, ali opet, zadovoljstvo posjedovanja i upravljanja ovakvog automobila možda je čak i vrijedno toga (tko može, naravno).
Vlasnik iz Japana traži 1,2 milijuna eura za ovog ljepotana. Što reći? Automobil je jednostavno fenomenalan, a netko će si ga nesumnjivo priuštiti!