Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ilegalno manipuliranje softvera

Porsche povlači 22.000 Cayenea zbog ispušnih plinova

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Njemačke vlasti zabranile su u četvrtak registriranje novih vozila Porscheovog modela Cayenne 3.0 TDI zbog otkrića ilegalnog softvera u motoru koji utječe na rezultate ispušnih plinova, a oko 22.000 vozila koja su već u prometu diljem Europe pozvano je u radionice na izmjene.

"Prilikom ispitivanja na traci aktivira se program koji postiže više temperature u motoru čime se postiže manja emisija dušikovih oksida, što u normalnom prometu inače nije realno pa su i rezultati lažni“, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt.

Pročitajte i ovo Automobil - 1 najnoviji rezultati Poražavajući podaci nisu dobri za sigurnost: "Ako nešto ne valja, može doći do velike havarije" Istraga u Sisku - 4 FBI i Europol Međunarodna istraga dovela do hrvatskog grada: "Prate što tipkate, promatraju vas preko kamere i koriste vaše računalo za napad na druga"

Troškove preinake spornog softvera preuzima koncern iz Stuttgarta.

Motor Cayennea 3.0 TDI proizvodi se u kompaniji Audi koja je, kao i Porsche, dio koncerna Volkswagen.

Ministarstvo prometa je još početkom mjeseca optužio Audi za ugradnju softvera za manipuliranje vrijednosti ispušnih plinova u taj tip motora.

Dobrindt smatra da motori, koji su sa spornim softverom ugrađeni i u druge modele koncerna, mogu i bez manipulacija zadovoljiti norme ispušnih plinova kategorije 6.

"Zato je potpuno neobjašnjivo zašto se sporni softver nalazi u motorima koji zadovoljavaju norme“, istaknuo je ministar.

Skandal oko ispušnih plinova, koji je prije dvije godine otkriven kod Volkswagenovih vozila u SAD-u i koji je koncern dosad stajao oko 22 milijarde eura, je potekao upravo u istražnom odjelu Audija odakle se sporni program proširio i na ostale marke ovog koncerna, smatraju istražitelji.

Osim skandala oko manipulacije koncentracije štetnih tvari u ispušnim plinovima, njemačku automobilsku industriju odnedavno potresa i skandal oko navodnog stvaranja ilegalnog kartela vodećih proizvođača.

Kritičari njemačkoj politici predbacuju da je godinama "žmirila na jedno oko“ kada su pitanju propusti u njemačkoj automobilskoj industriji.

Stručnjaci smatraju da bi ovi skandali mogli trajno našteti jednom od najvažnijih njemačkih izvoznih proizvoda, automobilima "made in Germany“. (HINA)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene