Sličnost s XC90 odmah je na prvu vidljiva, ali koliko je XC60 zapravo manji?
Nije novost ako vam kažemo da će novi XC60 biti kompaktniji i jednostavniji za svakodnevno korištenje, u usporedbi s njegovim idolom - XC90. Dobitnu formulu već neko vrijeme aktualnog luksuznog SUV-a, Šveđani su preslikali na broj manji i ako nas pitate – pogodili. Njegove britke linije i na početnom Momentum paketu izgledaju dopadljivo, a na isprobanom R-Designu s 21 colnim kotačima i prepoznatljivim LED svjetlima T-oblika ne preostaje nam ništa drugo nego reći – „wow!''
Iako nabijena figura XC60 djeluje poprilično veliko u 4688 mm, radi se o manjku od 262 mm u duljini, u odnosu na većeg brata. Spomenuta razlika ne osjeti se toliko na vozačkoj poziciji, ali na stražnjoj klupi manje dimenzije ipak rade razliku. Prtljažni prostor „baby XC90“ modela iznosi 505 litara (10 l više od prethodne generacije) i u tome pogledu zaostaje neznatno za glavnim konkurentima (Audi Q5, Mercedes GLC).
Volvo najavljuje električno doba, ima li XC60 motor koji prati tu priču?
Za početak, novi terenac iz Volva u svim dostupnim izvedbama donosi pogon na sve kotače. Raspon motora koje su Šveđani gurnuli u XC60 mnoge će iznenaditi, a nedavni natpisi kako Volvo 2019. planira proizvodnju usmjeriti samo na električne i hibridne modele samo je najava kako Šveđani nešto kuhaju, a to očekujemo ipak nešto kasnije od spomenute godine. Do tada, u trenutnom razvoju situacije najslabiji Volvo u ponudi bit će dizelski D4 sklop snage 190 KS. Snažniji dizel, onaj koji smo mi vozili u R-Design modelu skriva se iza D5 oznaka i raspolaže s poprilično velikih 235 KS. Navedeni četverocilindrični dvolitreni motor uparen s iznimno uglađenim i brzim automatskim 8-brzinskim mjenjačem uvjerljivo ubrzava na svaki naš lagani dodir gasa, ipak tolika snaga i pogon na sva četiri kotača traže oko 9 litara dizela na 100 km. U benzinskom sektoru vladat će T5 i T6 izvedbe s 254, odnosno 320 KS. Ipak, za kraj smo ostavili odgovor na električni model. Upravo je takav primjerak vrhunac ponude u vidu T8 Twin engine verzije s dojmljivih 320 benzinskih i 87 KS iz električnog motora, za ukupnih 407 KS poznat iz XC90. Tko zna, možda s novim XC60 stvarno zadnji put gledamo D4 i D5 oznake na Volvu.
Pročitajte i ovo
BANDE STOCKHOLMA
Vojna sila obučava tinejdžerske bande u Švedskoj za napade na ambasade i tvrtke
PETROLIST
Porsche Cayenne - pretpremijerna vožnja u trećoj generaciji automobila koji je spasio sve što kod Porschea volimo
Posjeduje li novi XC60 iste tehnologije kao XC90 i S90 modeli?
Da, čak ima jednu novost. Nova generacija popularnog SUV-a ima dugački popis pomoćnih sigurnosnih sustava u vožnji, zapravo definitivno predugački za nabrajanje svakog posebno. Samo za primjer, Volvo nudi sustav detekcije većih životinja na cesti, predviđanje pojavljivanja pješaka na cesti, dok je najveća novost u XC60 mogućnost poluautonomne vožnje. Navedeni sustav isprobali smo već u XC90 i S90, a u najnovijem modelu Volva on je dodatno poboljšan. Sada će u autonomnom načinu vožnje XC60 biti u mogućnosti i pretjecati, ali samo kada mu vi ukažete na to paljenjem pokazivača smjera. U interijeru ponovno najviše pažnje zaokuplja digitalni kokpit veličine 12,3 inča i Sensus connect, centralni zaslon preko kojega gotovo sve funkcije automobila imate na raspolaganju. Nismo ljubitelji u potpunosti zanemarivanja fizičkih tipki, ali kada ovako sve radi bez nekog štekanja, onda i nismo toliki protivnici. Također, ljubitelji pametnih telefona vrlo brzo će pronaći CarPlay i Android Auto opcije, a Bowers & Wilkins ozvučenje natjerat će vas da brzo prebacite vaše omiljene pjesme na USB.
Pored toliko tehnologije, kakav je doživljaj vožnje za volanom?
Nove generacije automobila kod ljudi su promijenile viđenje automobila, više u prvom planu nije njegova vozna dinamika, već se priča vrti oko njihovih infotainment mogućnosti. Ponuđenim se i Volvo uklapa u tu priču, samo što Šveđani nisu zaboravili na one koji cijene dobar osjećaj u vožnji. Debeli, kožom obloženi volan s oznakom R-Designa vozaču pruža solidan utisak s ceste, iako bi se njegova „težina“ korištenja nekima mogla manje svidjeti. Naš testirani primjerak posjedovao je zračni ovjes (aktivno podvozje 4C), koji osim što se prilagođava podlozi, poprilično dobar posao odrađuje u dinamičnoj vožnji. Terenske akrobacije ovaj put smo preskočili, iako informacije govore da se XC60 dobro snalazi na makadamu, pa čak i na 21 colnim kotačima.
Skandinavski stil brzo smo zavoljeli, no koliko on košta?
Poprilično. To smo zapravo i očekivali, XC60 donosi u sebi sadašnjost i budućnost automobilskog svijeta od 408.700 kuna, koliko ćete trebati izdvojiti za dizelsku D4 inačicu. No, ako vam se i to na trenutak učinilo koliko toliko prihvatljivim, ponovno će u vama podgrijati temperaturu naš testirani D5 u R-Design s cijenom preko 700.000 kuna. Uostalom, ulaznica u Volvo svijeta nikad nije bila jeftina.