Lansiranje nove BMW M3 limuzine i BMW M4 Coupea ujedno označava i novu interpretaciju visoko-performansnog sportskog automobila iz radionice BMW M GmbH. Ovo je peta generacija M modela serije 3 koja će i u svom najnovijem izdanju nositi sva karakteristična obilježja i filozofiju BMW M odjela.
Četvrta generacija BMW M3 Coupea proizvela se u više od 40.000 jedinica a BMW s novim M4 Coupeom planira ponoviti taj uspjeh. M verzija coupe inačice serije 3 koja se po novome zove serija 4 također je po prvi put predstavljena u isto vrijeme kao i limuzinska karoserijska inačica.
Pogonski agregat srce je i duša svakog M modela, a nova šesterocilindrična jedinica s dva turbo punjača koja će pogoniti oba modela donosi kombinaciju onih vrijednosti atmosferskih pogonskih jedinica koje rade na visokom broju okretaja sa snagom kakvu donosi tehnologija turbo punjenja.
Redni šesterocilindrični motor s M TwinPower Turbo tehnologijom radi na visokom broju okretaja i u potpunosti je novo razvijen za primjenu u novom BMW M3 i BMW M4 Coupe modelu. Spomenuti pogonski agregat dostavlja maksimalnih 431 KS dok je maksimalan okretni moment od 550 Nm dostupan diljem vrlo širokog raspona broja okretaja te nadmašuje brojke prethodnog BMW M3 modela za oko 40 posto.
Novi pogonski sklop naravno postiže i učinkovitiju potrošnju i niže emisije CO2 i to za oko 25 posto. Oba nova modela, BMW M3 Sedan i BMW M4 Coupe, ubrzanje od 0-100 km/h postižu za 4.1 sekundu (u kombinaciji s opcionalnim 7-stupanjskim M mjenjačem s dvije spojke) te 4,3 sekunde sa manualnim mjenjačem.
►►► BMW M3 CSL slavi 10. rođendan
S ciljem postizanja maksimalno dinamičnih voznih karakteristika i osiguravanja izvanredne učinkovitosti, BMW-ovi inženjeri prihvatili su se zadatka uštede mase vozila što su i postigli. Oko 80 kg uštede u odnosu na prethodni model s gotovo istom opremom ostvareno je opsežnom primjenom ultralakih materijala poput karbonom ojačane plastike i aluminija. Na primjer, BMW M4 Coupe na vazi pokazuje masu od 1.497 kg a tako nisku masu ostvaruje mnogobrojnim komponentama od spomenutih ultralakih materijala od kojih su izrađeni dijelovi šasije i karoserije kao i krovište.
Jedan od glavnih prioriteta prilikom razvoja novih BMW M3 Sedan i BMW M4 Coupe modela bio je osigurati da novi automobili nude impresivne vozne sposobnosti karakteristične za trkaće automobile. Tako je u nove M modele ugrađen i profesionalni sustav hlađenja koji se inače koristi u motosportu i koji osigurava optimalnu temperaturu motora, turbo punjača i prijenosa u svakom trenutku.
Želeći dodatno naglasiti trkaći karakter dva nova M modela kako u pogledu njihovih tehničkih specifikacija tako i u fino uglađenom radu cijelog pogonskog sklopa, BMW-ovi inženjeri usko su surađivali s profesionalnim vozačima utrka BMW Motorsporta tijekom cijele razvojne faze projekta. Na primjer, DTM vozači Bruno Spengler i Timo Glock sudjelovali su u opširnom testiranju i podešavanju automobila koje se odvijalo na možda i najboljem testnom poligonu na svijetu, na njemačkom Nordschleifeu.
Ne sumnjamo da će performanse novih M modela biti izvanredne jer BMW M GmbH to radi najbolje kad govorimo o visoko-performansnim automobilima koji su ipak predviđeni za svakodnevnu vožnju u apsolutnom komforu i uz vrlo učinkovitu potrošnju goriva. Jedini problem biti će dakako cijena.
Za kraj, pogledajte veliku foto galeriju kao i priložene video priloge novih M jurilica!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.