Djeco, kako vrijeme leti! Najmanja Alfa već je skoro 10 godina na tržištu. U Hrvatskoj ih nije puno prodano, pa nisu ni prečeste u oglasnicima. Koliko vrijedi talijanski Mini?


Naše predrasude o talijanskim automobilima čvrste su kao njemački var: oni su cool i chic. Ne, nećemo s uobičajenim izjavama i uvriježenim mišljenjima da se talijanski automobili kvare, da su nepouzdani i slično. Možda je tako bilo nekada, ali u ovom slučaju, prema iskustvima vlasnika i stanica za tehnički pregled, stvarnost izgleda drukčije.

Alfin MiTo upečatljivo je neupečatljiv jer mali Talijan ima osnovu Fiata Grande Punto. Kao takav imao je zagorčati život BMW-u Miniju. Ipak, postigao je tek osrednje rezultate prodaje.

Razlog ne treba tražiti u dizajnu, s velikim okruglim očima i znakom u sredini MiTo djeluje vrlo simpatično. U ponudi motora također ima za svakoga ponešto: od 0,9-litrene dvocilindarske (85 KS) pa sve do inačice Quadrifoglio Verde od 170 KS. „Djetelina s četiri lista“ uvijek krasi Alfine najbolje modele. Srednju klasu čine 1,4-litreni motori sa 70 do 155 KS. Najbolji izbor: 120 KS. Manje su omiljeni dizelski motori (85 do 120 KS). Isplate se tek nakon velikog broja prijeđenih kilometara. No, kako to često biva, i zavodnici imaju svoje nedostatke. I to dovoljno velike da je alfa mužjak više puta morao na izvanredni servis. Jednom je u loše prevedenim uputama za rukovanje pogrešno bila navedena nosivost krova (40 umjesto 25 kilograma), drugi put je trebalo ispraviti podatke na identifikacijskoj pločici modela s kukom za vuču, jer na kuku ne smijete prikvačiti 1000 nego 500 kg.

Očito je da Sergio Marchionne, direktor matičnog koncerna, ne vidi veliku budućnost za ovaj mali sportski automobil. Uskoro će najvjerojatnije MiTo biti finito. Šteta, jer naše je mišljenje o njemu definitivno: talijanski Mini – sviđa nam se.

Probna vožnja
Naše vozilo uopće nije loše opremljeno: ručni klima-uređaj, cd-radio, električni podizači prozora, grijanje vanjskih retrovizora, aluminijski naplatci. Model s trojim vratima u nevinu bijelom izdanju izgleda kao da nije sudjelovao u nesrećama i ostavlja dojam da ga je vlasnik dobro održavao. Još jedan plus: nedavno obavljen tehnički pregled i komplet zimskih guma u prtljažniku.

Gdje je nestalo 95 KS? Čak i kad je prekidač DNA sustava za prilagođavanje performansi automobila pomaknut na D, 1,4-litreni motor i dalje djeluje bezvoljno.
Tek na velikom broju okretaja postiže talijanski moment. Pri vožnji u položaju A (za svako vrijeme) upravljač djeluje pomalo mlohavo, a performanse u položaju D (dinamičnom) doista su fantastične. Podvozju također ne bi naškodilo dodatno ugađanje: MiTo prilično neskladno poskakuje po rupama na cesti; prevladava zdrava tvrdoća. No, zato su sjedala vrlo udobna i imaju dobru bočnu potporu.

Ponuda je u redu: bolje opremljen, više mjesta u unutrašnjosti, a usto je jeftiniji od Minija. MiTo na tržištu ipak zaostaje za bavarsko-britanskim ljepotanom. Oni koji se mogu odreći mukom stečenog Minijeva imidža radije će kupiti Alfu i tako debelo uštedjeti. Cijene MiTa iz 2009., s oko 100 000 kilometara na brojaču, počinju od 40.000 kuna, dok noviji primjerci s manje kilometara vrijede 50% više.

Nedostaci
Često živciraju samo sitnice: katkad se odvaja kromirani rub oko farova (Quadrifoglio Verde) ili su zamagljena stražnja svjetla. Katkad se oguli snop kabela u kućištu motora, zakažu svjećice ili bobina (0,9-litreni motori). Prednji ovjes ne može dugo podnositi gradske kontakte s rubnjacima, straga škripe seleni. Usto, potpornji za donji dio kralježnice i ploča s instrumentima škripe. Bilo je slučajeva kad su se vlasnici već na 50.000 km žalili na probleme s mjenjačem.

Prvi primjerci MiTa često već imaju nova svjetla. Razlog: dijelovi starih farova su se odvajali. Servisi su upoznati s jednim problemom: izolacija kabela u kućištu motora može se lako istrošiti.
Također uporište za kralježnicu škripi pod opterećenjem. Ništa što glasnijom muzikom ne možete „riješiti“

Zaključak
Mali ljepotan za malo novca – primamljivo. Međutim, MiTo pokazuje slabosti već nakon pet godina. Stoga vrijedi zlatno pravilo – servisna knjižica. Mnogi vozači Alfe MiTo uspješni su nasljednici stare škole alfista – kada dovezu novu Alfu kući, isto je kao s novorođenim djetetom u obitelji. Pretjerano je paze. Ipak, ima iznimaka, kupci koji su htjeli Minija, ali nisu imali novca. Ako možete, otiđite u servis zajedno s trenutačnim vlasnikom na brz pregled.