Neki dizajnerski koncepti osmišljeni su s ciljem da ih se shvati ozbiljno dok drugi i nisu toliko. Za sljedeći projekt ne možemo sa sigurnošću reći u koju bismo ga kategoriju smjestili međutim u svakom je slučaju zanimljivo svima nama koji smo odrasli uz legendarni Yugo.
Pročitajte i ovo
Nakon koncerta Bijelog dugmeta
Dikan pohvalio poznatog pjevača pa raspalio po Bregoviću: "Svaka čast, bez pardona se odupro bahatom iskompleksiranom yugo-mamlazu!"
Kaznena prijava
U Slunju 23-godišnjak ukrao hrvatsku zastavu veteranske udruge: Više mu to neće pasti na pamet
Zastava Yugo 45 zamišljen je kao ozbiljan proizvod, mali gradski automobil pristupačan svima. Međutim, kako je vrijeme prolazilo Yugo je na kraju ostao samo predmet viceva. Miloš Paripović, rastužen ovakvim razvojem događaja, osmislio je Zugo koncept koji je za razliku od Yuga krenuo kao šala a na kraju su ga mnogi shvatili prilično ozbiljno.
Miloš Paripović, koji je stekao magistarsku diplomu na studiju primjenjenih umjetnosti u Beču, dizajnirao je Zugo kao niskobudžetni, potpuno električni mali gradski hatchback u sklopu natječaja na Auto(r) konferenciji 2011. godine, najvećoj konferenciji za dizajn automobila u Europi i najvažnijem događaju na području produkt dizajna u Hrvatskoj, koja se prošle godine održala u Zagrebu.
Tijekom konferencije održao se natječaj čija je tema bila ''Dizajnirati novi tip automobila za države u tranziciji 2020. godine,'' a iako nije pobijedio, Paripović je iznimno zadovoljan petim mjestom za svoje duhovito viđenje ove zahtjevne teme.
''Zugo je bila moja ulaznica za natječaj u dizajnu na najvećoj konferenciji za dizajn automobila u Europi – Auto(r), koji se 2011. održao u Zagrebu. Ime koncepta nastalo je sasvim slučajno kao tipfeler kada sam htio ispisati ime Yugo na tipkovnici podešenoj za engleski jezik pri čemu se slovo Y mijenja u slovo Z'', dodaje Paripović.
Paripović je nakon osuvremenjivanja vanjskog izgleda automobila svom Zugo konceptu dodao neke elemente koji bi bili vrlo korisni i na izvornom ''jugiću'' poput grijanih podloga na vratima prtljažnika tako da ljudima koji vani guraju automobil po zimi ne bude hladno za ruke, jer naime vlasnici Zugo automobila brinu za svoje bližnje, ili pak senzora na tim istim vratima koji prepoznaju da li netko od tih jadnika vani zabušava u svom poslu...u svakom slučaju, nama je bilo zabavno a očigledno i sucima obzirom na prilično dobar plasman koncepta.
Dimenzije automobila, poneke linije i oštri rubovi na karoseriji snažno podsjećaju na legendarni ''jugić'' upravo iz razloga da potaknu osjećaj nostalgije kod bivših vlasnika Yugo automobila. Ipak, dizajner se potrudio postepeno ugladiti te oštre rubove kako bi postigao svojevrstan retro/moderan izgled.
Ciljana grupa za Paripovićev koncept su odani vlasnici starih Zastavinih modela i drugi praktični ljudi. Zbog jednostavnosti električnih automobila, Zugo bi bio jednostavan i jeftin za održavanje i svatko bi ga mogao održavati u svojoj vlastitoj garaži, po popularnom američkom DIY principu (Do It Yourself). Štoviše, dizajner bi podržao takav pristup na način da bi svakome omogućio nacrte svih dijelova i tehničke podatke koji bi im mogli zatrebati. Na ovaj način, Zugo bi čak mogao postati prilično popularan tip hobija.
Paripović kaže da je takve i slične elemente odabrao s ciljem da ukaže na veliku suprotnost u dizajnu automobila za moderno doba i stvarnosti u kojoj žive ljudi koji doista voze Yugo automobil.
Unatoč činjenici da je ovo za mladog Paripovića bila zabava i duhovit pokušaj da iznenadi suce prošlogodišnjeg natječaja za dizajn u sklopu Auto(r) konferencije, moramo priznati da ima nečega u njegovim pokušajima. Yugo je doista bio legendaran automobil, domaći proizvod namijenjen za široke mase, naš vlastiti ''volkswagen'' i kada bismo trebali zamisliti električni automobil za budućnost koji će istovremeno biti pristupačan (čitaj: jeftin) možda bismo se trebali okrenuti u ovom smjeru. Iako je Zugo krajnje sarkastična i neozbiljna ideja, moramo priznati da smo se nasmijali, a vjerujemo da je to bio i cilj.