Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Dragulj na kotačima

FOTO: Audi RS3 – Visoke performanse u malom pakiranju

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Munjevite performanse, kompaktni oblik. Audi je dodao novi model svojoj RS seriji: RS3 Sportback.

Svaki Audi RS model predstavlja vrhunac, ono najbolje iz svoje linije – a Audi RS3 Sportback nije ništa manje. Dragulj koji pogoni Audi RS3 je 2.5-litreni TFSI motor koji proizvodi 340 KS. Maksimalni okretni moment od 450 Nm spremno čeka na oko 1.600 okretaja u minuti i ostaje konstantan do 5.300 okretaja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna BMW ne posustaje – novi paketi opreme i motori Slika nije dostupna Užitak za oko i vožnju Novi Mercedes-Benz SLK

Ovi opći parametri razlog su za izvrsno ubrzanje i fleksibilnost. Dužine samo 49 centimetara, ova 5-cilindrična turbo jedinica iznimno je kompaktna i teži samo 183 kilograma. Turbo punjač generira 1.2 bara tlaka punjenja. Kao i svi Audijevi benzinski turbo-charge motori, i 2.5-litreni TFSI motor kombinira tehnologiju turbo punjenja s FSI direktnim ubrizgavanjem.

Kombinacija ovih dviju tehnologija omogućava visoki omjer kompresije (10.0:1) s jednako visokim omjerom učinkovitosti. Moćna huka i režanje popraćeni prepoznatljivim ritmom 5-cilindričnog motora stvaraju klasičan Audijev zvuk.

Snažni 5-cilindrični motori imaju dugu povijest u Audiju, a ova 2.5-litrena jedinica koja se već nalazi na popisu specifikacija TT RS modela, nedavno je proglašena 'Međunarodnim motorom godine' u klasi motora zapremnine 2.0 do 2.5 litara (odluku je donio žiri koji sačinjava 71 vodećih automobilističkih novinara iz 35 zemalja).

Razvojno gledajući, dijete Quattro GmbH-a, sada uvodi dinamičnu komponentu u kompaktnu klasu. Od 0 do 100 km/h novi RS3 ubrzava za samo 4.6 sekundi – brojka s kojom se ne može pohvaliti niti jedan drugi automobil u toj klasi. Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h.

Čak i uz takve performanse, ovaj kompaktni automobil ukupne težine 1.575 kg u prosjeku troši samo 9.1 litru na 100 kilometara, a emisija CO2 ne prelazi 212 g/km. Ovakva učinkovitost velikim je dijelom rezultat stvari poput sustava regenerativnog kočenja.

Snaga se na podlogu prenosi putem vrhunskog 7-stupanjskog S-Tronic mjenjača i stalnog quattro pogona. Mijenjanje brzina odvija se iznimno glatko u stotinkama sekunde bez osjetnog prekida u vučnoj snazi. Brzine se mijenjaju koristeći komande na upravljaču ili putem ručice mjenjača.

Tu je i Launch control sustav koji osigurava da RS3 starta od nule s eksplozivnom snagom i minimalnim proklizavanjem. ESP (electronic stabilization program) sustav stabilnosti vozila ima Sport način rada i može se u potpunosti isključiti.

Kruta šasija glavni je razlog za preciznu upravljivost RS3 Sportbacka. Prednji ovjes je McPherson konstrukcije, a trag kotača je proširen na 1.564 milimetara. Ključne komponente ove konstrukcije izrađene su od aluminija. Opruge i redizajnirani amortizeri pružaju vertikalni oslonac a sportski ovjes znači da je novi RS3 također spušten za 25 milimetara u usporedbi sa standardnim A3.

Ovaj novi model, vrhunac linije A3, kreće se na 19-inčnim kotačima od lijevanog aluminija s prednjim gumama dimenzija 235/35 i stražnjim gumama dimenzija 225/35 (tako kažu u Audi-u). U standardnoj opremi kotači dolaze sa slojem strojno obrađenog titana, a za one koji ne štede na dodatnoj opremi na raspolaganju su kotači u crnoj boji s crvenim rubom.

Trag kotača također je prošao kroz određene promjene te je proširen za 42 mm sprijeda odnosno 22 mm straga. Diskovi su samoventilirajući s promjerom od 370 mm sprijeda i 310 mm straga pri čemu su prednji diskovi perforirani za maksimalno raspršivanje topline.

Najnoviji i najjači model iz A3 serije već na prvi pogled odaje sav eksplozivni potencijal koji ovaj automobil skriva. Sa Xenon plus prednjim svjetlima i LED rasvjetom koje upotpunjuju dojam, prednjom maskom i rešetkom u antracit sivoj boji s otvorima u obliku dijamanata, usisnicima za zrak i kosim pogledom, RS3 izgleda zaista dojmljivo i nimalo pitomo.

Bočnim stranama dominiraju izbočeni pragovi, kućišta vanjskih retrovizora od mat aluminija i veliki krovni spojler. Stražnji difuzor sjajno crne boje i dvije elipsaste ispušne cijevi s lijeve strane upotpunjuju stilski dojam stražnjeg kraja automobila. Vrata prtljažnika i prednja rešetka ukrašene su RS3 oznakama.

Dinamični styling automobila prepoznatljiv je i u dizajnu unutrašnjosti a RS3 logotip se nalazi posvuda. Sportska sjedala presvučena su finom mekanom kožom s kontrastnim srebrnim prošivima. Razni detalji u putničkoj kabini dolaze u dvije varijante, u Piano crnoj boji ili novom 'Aluminium Race' izgledu, drugim riječima u srebrnoj boji. Sportski multifunkcionalni upravljač također je presvučen u kožu i tipično Audijevski ima ravno dno.

Ručica mjenjača i instrumenti posebno su dizajnirani za RS3. Putno računalo može prikazati tlak turbo-punjenja, temperaturu ulja a u skladu sa sportskim karakterom vozila i trkaći kronograf za mjerenje prolaznih vremena.

Nakon modela TT Coupe, TT Roadster i A3 Cabrioleta, novi RS3 Sportback četvrti je Audijev model koji se proizvodi u Audijevom pogonu Gyor u susjednoj nam Mađarskoj. Audi RS3 Sportback u salone dolazi početkom 2011. godine a cijena osnovnog modela u Njemačkoj biti će 49.900 eura.

Nama je Audi RS3 vrhunski proizvod ali moramo biti pošteni pa priznati da smo očekivali da će ipak biti malo više brutalan i osjetno lakši. Ali... motor je ljepotan s 5 cilindara i kao kod Focus RS-a puno bolji izbor nego 2.0 sa 4 cilindra (ako se traže vrhunske perfomanse i nevjerojatni zvuk). Šteta je samo što će cijena biti paprena pa ćemo ga vjerojatno rijetko viđati na našim ulicama.
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene