Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Detaljan pogled na Teslin Model S

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Američki novinari dobili su priliku testirati novu električnu limuzinu iz Tesle, Model S, ali ne bilo koji automobil, već osobni automobil izvršnog direktora Tesle, Elona Muska.

Kao što to obično biva kad dobijete neki automobil na test, novinari su imali desetak minuta na raspolaganju što zapravo nije bilo ni blizu dovoljno da procjene ima li luksuzno opremljena električna limuzina pokriće u stvarnim voznim uvjetima. Stoga su se ohrabrili i nazvali Teslu i pitali da li mogu dobiti novu Teslu S na nekoliko dana tako da je mogu voziti onako kako je žele voziti i koliko je žele voziti i da vide da li se model S zaista može uhvatiti u koštac sa situacijama poput gradskih gužvi, krstarenja po autocesti pa i vožnje po ne tako dobro popločenim cestama.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Začudo, u Tesli su se složili i posudili su im novi model S na čak četiri dana a da bi priča bila još bolja, automobil koji su im dali bio je ni više ni manje nego osobni automobil izvršnog direktora Tesle, Elona Muska.

Ovaj konkretan Model S opremljen unaprijeđenim ''Version 2'' zračnim ovjesom kao i širim stražnjim kotačima te Michelin PS2 sportskim gumama. Spomenuto dolazi kao dio ''Performance Plus'' paketa opreme koji se može naručiti uz standardni Performance Model S a osmišljen je na temelju iskustava Teslinih inženjera ali i povratnih informacija samog Muska. Ovakav model prodaje se po početnoj cijeni od 87.900 američkih dolara dok je Muskov vjerojatno u konačnici koštao debelo više od 100.000 dolara.

Elegantnim i produženim, gotovo coupeovskim linijama s krovištem koje se strmo spušta prema stražnjem kraju i karoserijskom formom s petera vrata, rekli bismo da ispunjava gotovo sve kriterije a bogme ne izgleda niti previše pitomo.

U unutrašnjosti je nešto drugačija priča. Putnički prostor opremljen je prema visokim standardima s velikim touch-padom jer klasične ekrane na dodir već stvarno ima svatko... tako su, pretpostavljamo razmišljali Teslini dizajneri.

Veliki ekran mjeri 17 inča a softver je navodno vrlo intuitivan i lagan za korištenje (što je očigledno samom veličinom ekrana jer definitivno nije potrebno naprezati oči da bi pročitali ime ulice na mapi navigacijskog sustava). Na usluzi je Google Maps, 3G mreža i infotainment sustav. Sjedala izgledaju vrlo udobno, prostor za noge je velikodušan a prtljažnik izgleda sasvim spremno da se suoči sa izazovom odlaska na duža putovanja.

Netko će se u ovom trenutku sigurno upitati zašto davati takve novce za automobil koji vam ne pruža uzbuđenje u vožnji poput novog M5 ili koje vas može ostaviti na cesti jer je 'crkla' baterija. Međutim, tu bi se prevarili.

Naime, Tesla S sa Performance plus paketom dolazi sa visoko-performansnim inverterom koji dostavlja 416 KS i 600 Nm okretnog momenta a sav taj okretni moment dostupan je od nula okretaja. Prema službenim podacima, model S postiže ubrzanje od nule do stotke za 4.6 sekunde a najbolji dio priče jest što automobil konstantno ubrzava jednako dobro.

Na kraju, pitanje za milijun dolara je kolika mu je autonomija i koliko dugo treba da se baterije napune. Kao i kod svih ostalih EV-a to ovisi o infrastrukturi i stilu vožnje. Međutim, Tesla Model S certificiran je za autonomiju od 430 km.

Nakon što su ga novinari testirali u svim mogućim uvjetima vožnje od dnevnih ruta po gradu i vikend izleta izvan grada, čini se da nema razloga za zabrinutost. Nakon četiri dana vožnje i prijeđenih gotovo 800 km, niti jednom ih nije ostavio na cesti niti inkomodirao na način da ih je spriječio u obavljanju svakodnevnih obaveza.

Što se tiče vremena punjenja baterija, tu postoji nekoliko mogućnosti. Baterije se mogu puniti preko 120-voltne i 240-voltne utičnice dok je na raspolaganju i Teslin 480-voltni ''Supercharger'' sustav koji navodno može napuniti ćelije 85 kWh baterije do pola za oko 30 minuta. Radi se o postajama za punjenje koje mogu ponovno napuniti baterije Modela S potpuno besplatno, jer koriste solarnu energiju koju dobivaju sa nadstrešnica postaja za punjenje. Ovo je definitivno dobra ideja!

Kod kuće, uz Teslin High-Power Wall Connector, i 20 kilovata kapaciteta punjenja u kombinaciji sa strujnim krugom od 100 ampera, za punjenje 'do vrha' treba malo više od pet sati. Za one koji se moraju osloniti na tek 24 ampera vrijeme punjenja bliže je 12 sati.

Sve u svemu, novi Tesla Model S ispunjava apsolutno sve zahtjeve svakodnevne vožnje koje imaju kupci koji bi inače kupili luksuznu ili sportsku limuzinu. Uz nula emisija štetnih plinova i činjenicu da se nikada više ne morate uzrujavati oko još jedne najave poskupljenja goriva, apsolutno nema razloga zašto se ne odlučiti za Teslu S.

Jedini pravi razlog zašto kupiti neki drugi automobil je mogućnost da Rimac automobili naprave svoju verziju sportske EV limuzine!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene