Nakon lansiranja Veyron 16.4 Super Sporta i uspjeha koji je uslijedio, Bugatti nije morao dugo čekati da počnu pristizati upiti o verziji Grand Sporta s otvorenim krovom i istih 1.200 KS. Danas s ponosom Bugatti predstavlja najbrži roadster ikada s 1.200 KS, koji je premijerno prikazan na ženevskom auto salonu.
Pročitajte i ovo
Tko je pobjednik?
Utrka ubrzanja godine - Bugatti Veyron vs. Koenigsegg Agera R
SEAT najavio opaki Leon Cupra R model
Novi Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse ima nevjerojatan maksimalan okretni moment od 1.500 Nm, dostupan u rasponu od 3.000 do 5.000 o/min. Za to je zaslužan W16 motor zapremnine 7.9 litara uparen sa čak četiri turbo punjača koji dostavlja enormnih 1.200 KS pri 6.400 o/min. Na račun ovakvih brojki, Vitesse do stotke ubrzava za nevjerojatnih 2.6 sekundi a brzinomjer se zaustavlja na 410 km/h.
Ovime je Grand Sport Vitesse sa svojim pogonom na sva četiri kotača (kao i svi Veyron modeli) najbrži proizvodni roadster na svijetu. Maksimalnu brzinu budući vlasnici moći će iskusiti jedino na zatvorenoj trkaćoj stazi u kontroliranim uvjetima dok je u ''normalnim'' okolnostima Grand Sport Vitesse elektronički ograničen na 375 km/h. Stvarno šteta?!
Povećanje od 199 KS u odnosu na Grand Sport inačicu ostvareno je velikim dijelom zahvaljujući ugradnji većih turbo punjača s novim intercoolerima. Nadalje, Bugatti je opsežno doradio i ojačao sve pogonske komponente kako bi se ove nevjerojatne sile u svakom trenutku sigurno prenosile na pogonske osovine i kotače.
Sustav prijenosa također je dorađen, točnije 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke (DSG) prilagođen je za performansni potencijal roadstera. U ovom kontekstu, kao i kod Super Sport modela, Bugatti je također unio promjene i u načinu dotoka zraka. Veći turbo punjači osim povećanja izlazne snage tako su optimiziranim radom doveli do smanjenja potrošnje goriva.
Pored nenadmašnog lateralnog ubrzanja sa silama do 1.4 G, precizna interakcija guma na novim 20-inčnim alu naplatcima posebno izrađenim za Vitesse, u kombinaciji s inteligentnim pogonom na sva četiri kotača, osigurava izuzetno dobru upravljivost. Šasija, 4x4 pogon i revidiran ESP sustav zajedno tvore vrlo dinamičan savez. Izmjenom postavki ESP-a isti se aktivira nešto kasnije te tako, na primjer, prilikom ubrzavanja pri izlasku iz zavoja, Grand Sport Vitesse pruža još dinamičnije performanse.
Bugatti je naravno prilagodio i sustav hlađenja kočnica u skladu s enormnom snagom motora. Kočnice, koje su inače bez konkurencije u pogledu stabilnosti i rada, sada su se okoristile s dodatnim, i većim, usisnicima zraka za hlađenje.
Bugatti je posebno za Grand Sport Vitesse razvio novi krovni spojler koji značajno smanjuje buku i vibracije u putničkom prostoru. Nadalje, Vitesse će dolaziti opremljen novom zračnom kočnicom koja će se moći spremiti u prtljažnik kada se ne koristi. Oba spomenuta elementa biti će dostupna i s Grand Sport verzijom. U kombinacija, ista omogućavaju izuzetno ugodno vozno iskustvo sa spuštenim krovom čak i pri brzinama od oko 200 km/h.
Bugatti je kod Vitesse roadstera uveo brojne aerodinamičke dodatke na prednjem i stražnjem kraju koje smo imali prilike vidjeti na Super Sport izdanju pri čemu su iste morale naravno biti posebno prilagođene za roadster karoserijsku formu Grand Sport Vitessea. Redizajnirani Xenon prednji svjetlosni sklopovi sa Super Sport modela ovdje su uokvireni crnom bojom. Na stražnjem kraju, koji je također u velikoj mjeri preuzet sa Super Sport modela, dominira dupli difuzor i središnje postavljene masivne ispušne cijevi, također u paru. Novi Park Distance Control sustav (PDC) senzorima na prednjem i stražnjem kraju olakšava parkiranje.
Vitesse je u unutrašnjosti doslovce umotan u mekanu kožu pri čemu je estetski dojam suptilno naglašen detaljima od karbona i nehrđajućih metala poput aluminija i magnezija. Karbon tako ukrašava središnji greben i rubove komandne ploče te ploču između sjedala s EB logom i kućište sigurnosnih pojaseva. Bugatti je osmislio i novi dizajn sjedala za Grand Sport Vitesse te još poneke estetske detalje. Dvobojna kožna sjedala dodatno ističu kontrastni prošivi između baze sjedala i bočnih strana. Kontrastni prošivi primijenjeni su i na kožnom naslonjaču za ruke između sjedala.
Još jedan novitet premijerno prikazan na Vitesseu je dodatna 12V utičnica u pretincu za rukavice, a za razliku od Grand Sporta novi Vitesse ima osvijetljene gumbe za paljenje motora i ručnu kočnicu (kao i Super Sport) te naravno izmijenjene mjerne instrumente u skladu s povećanjem snage.
I šećer za kraj, novi Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse svoje će buduće vlasnike koštati između 1.75 i 1.90 milijuna eura ovisno o paketu opreme. Ne treba niti reći da će glavnina automobila otići na Bliski Istok.