Prolom oblaka koji je cijeloga dana prijetio da će pokušati upropastiti doživljaj na još jednom izdanju INmusica, srećom je izostao. Ne samo da kiša nija pala, već je pola sata prije izlaska britanske instant zvijezde Lily Allen na glavni stage festivala, s neba zasjalo sunce koje u ovim krajevima nije viđeno barem sedam dana.
Pročitajte i ovo
Ljetno Fuliranje
Poznati festival od sada i u ljetnom izdanju: "U fokusu su užitci, dobro raspoloženje, opuštenost i dobra ponuda hrane i pića"
Zatražit će obdukciju
Policija ima pune ruke posla na Ultri, zbog smrti mladića pokreće istragu: "Prodaje se sve, od kokaina do zdrobljenog aspirina"
Jedna od prvih globalno popularnih pjevačica koja je svoju karijeru izgradila preko myspacea definitivno je jučer uspjela razoružati poveći broj cinika, a tisuću, dvije mlađahnih obožavateljica dovesti do prve ekstaze večeri. Glazbenica koja u zadnje vrijeme puno više voli pričati o svoje tri bradavice negoli o glazbi, a mnogi su je unaprijed proglasili najvećom 'fejkericom' festivala, sinoć je na Jarunu pokazala da se radi o jednoj neočekivano prirodnoj, pomalo sramežljivoj i iznimno simpatičnoj curi, čije su stihove naizust pjevali brojni hrvatski štovatelji njezina rada, kojih je, što se ovog novinara tiče, bilo nepredvidljivo mnogo. I bolje, jer i više nego solidna izvedba Lily Allen zaslužila je da je se vidi i čuje.
Unatoč povremenim krivim intonacijama, Lily će ostati upamćena kao iznenađenje prve INmusic večeri. Problemi s intonacijama i sličnim trivijalnostima nisu zabrinjavali Kawasaki 3P, nanovo aktivni zagrebački punk bend, koji je nekoliko stotina metara dalje od Lily Allen, na Nokia Stageu, zabavljao nekoliko stotina svojih obožavatelja. Hitovi poput 'Antonije', 'Kak si, pa tak', 'Puta Madre' i ostali, u kombinaciji sa neumoljivim suncem, razdražili su i rasplesali okupljene, što je bila dobra najava za kasniji after party uz kultne KUD Idijote.
Poslije K3P-a našto sasvim drugačije - šarmantna, meditativna, pa na trenutke i transcedentalna Rokia Traore, malijska glazbenica, čiji nastup ipak nije bio do kraja 'kamilica'. Znalačkom gradacijom zvuka i ritma, ni ne primijetivši, živopisan bend doveo nas je do raskalašenog vrhunca u kojemu su se i plesači na sceni opsjednuto rušili.
Do headlinera večeri stiglo se baciti oko i na pozornicu rezerviranu na najžešće goste. Odabrana publika je tamo strpljivo gledala nastupe grupa Ashes You Leave i Hatebreed, čekajući Dimmu Borgir, norveške bogove black metala. Žestoki su se zvukovi mogli čuti i prije nastupa Kraftwerka; tamo je Motorheadov 'Ace of Spades' najavljivao zalazak sunca i dolazak pionira elektronskog zvuka na T-mobile stage. To i nije toliko nelogičan izbor, budući da su novinari sedamdesetih imali puno problema kamo svrstati Kraftwerk, kao što se ni grupa Lemmyja Kilmistera ne da tako lako klasificirati.
S obzirom na svoju nepokretljivost i scensku autističnost, koncert njemačkog Kraftwerka neočekivano je efektan i dinamičan. Njihove glazbene vizije ljudi-mašina i poluhumanih bića, zatim predikcije o napadima virusa, nuklearnim katastrofama i radioaktivnim opasnostima, pratile su odlično grafički osmišljene projekcije i pomno razrađen light-show. Zagrebačka publika bila je oduševljena elektronskim zvukom iz davnina koji danas, unatoč prividnoj jednostavnoj i naivnosti, danas ne zvuči nimalo zastarjelo. Sasvim logično, pri kraju koncerta četiri člana Kraftwerka zamijenjena su robotima...
U iščekivanju Franza Ferdinanda, preko 15 tisuća posjetitelja uši je moglo puniti art-pop, post-punk i svim ostalim što izlazi iz pojačala za vrijeme nastupa newyorškog sastava Yeah Yeah Yeahs, a svoj su pakleni nastup oko deset navečer započeli i Dimmu Borgir potpomognuti beskompromisnom podrškom oko tisuću zagriženim fanova.
'Do You Wanna', ultimativni hit iz 2005., označio je početak koncerta Franza Ferdinanda, škotskog rock benda toliko omiljenog među Hrvatima. Njihov prvi nastup pred našom publikom dogodio se prije tri godine također na INmusic festivalu, a euforija koja je vladala tada na Šalati, udvostručena se vratila sinoć na Jarun. Tijekom dva sata rock poslastice, gdje smo čuli sve što vrijedi - od 'Jacqueline', 'Tell Her Tonight', 'Take Me Out', do 'The Fallen' i udarnih hitova s najnovijeg albuma 'Tonight' - još smo se jednom uvjerili da je Franz Ferdinand, grupa koja je rock opet učinila plesnim, nešto ponajbolje što trenutna globalna scena može ponuditi.
Osim što je frontmen Alex Kapranos oduševljavao znanjem hrvatskog jezika (izgovorio je tečno barem deset rečenica), glazbeni sladokusci zasigurno su zadovoljni promjenama u pristupu Franza Ferdinanda. Naime, kako bi sebi učinili nastupe manje zamornim, škotska četvorka ne libi se ni improvizirati - nadahnuti izmijenjeni završni dijelovi odavno poznatih pjesama bili su malo iznenađanje u njihovojm repertoaru. Tako je završna skladba s njihova prvijenca '40' pretvorena u katarzičnu himnu, stvarajući pritom ugođaj transa kakav je vjerojatno jednom davno Jim Morrison uspijevao s 'The End'.
Oni najuporniji ostali su još dodatni sat i pol u društvu KUD Idijota i kultnog austrijskog DJ-a Richarda Dorfmeistera, iako su jarunske livade nakon još jednog povijesnog nastupa Franza Ferdinanda naglo opustjele.
Još jednom: rijedak primjer izvrsno organiziranog festivala. Nadamo se samo da ga nećemo ureći, budući da nas večeras čekaju Moby, Tricky, N*E*R*D, Editorsi i ostale zvijezde druge večeri spektakl na Jarunu.