DVD: NADZOR - Ocjena: 4/10
Pročitajte i ovo
Kino ponuda
'Wall Street' uspavanog Stonea i solidni debi 'Srcolomac'
Kino i DVD ponuda
Resident Evil: Drugi svijet 3D i Ubojstvo Richarda Nixona
(Surveillance) Režija: Jennifer Chambers Lynch, Uloge: Bill Pullman, Julia Ormond, Pell James, Michael Ironside, Ken Harper, French Stewart
Još davne 1993. godine doznali smo da tata David i kćerka Jennifer Lynch dijele ukus za čudno, zbunjujuće, brutalo i fantastično. Nažalost, redateljski talent s tate na kćerku nije prešao. Te davne 1993. godine Jennifer je snimila grozan film s Julanom Sandsom i Sherilyn Fenn u glavnim ulogama – 'Boxing Helena'. Kritika ju je dočekala na nož i to s pravom.
Petnaest godina kasnije Jennifer je snimila svoj drugi film 'Nadzor', tata je ovog puta odigrao ulogu izvršnog producenta, ali ni to, kao niti Bill Pullman i Julia Ormond u glavnim ulogama, nije mnogo pomoglo filmu. Osim spomenutog glumačkog dvojca od poznatijih glumačkih imena tu je i Michael Ironside – zaštitni znak uistinu groznih filmova.
U središtu priče je dvoje agenata FBI-ja (Pullman i Ormond) koji dolaze u neki američki gradić kako bi istražili višestruko krvavo ubojstvo. Ispituju nekoliko svjedoka i od svakog dobivaju različite verzije događaja. Ta prva polovica filma iznimno je dosadna, a onda slijedi jedina zanimljiva stvar a to je obrat priče, kojeg ipak nećemo otkriti.
Međutim, vrlo brzo zadovoljstvo gledatelja rapidno pada jer postaje bjelodano da smo dobili nekakav relativno dobro odglumljeni i napisani križanac 'Twin Peaksa' i 'Natural Born Killersa' koji je, da stvar bude još tužnija, režiran lijevom nogom.
Ukratko 'Nadzor' je film s više mana nego vrlina, a ljubitelji Davida Lyncha još će jedanput spoznati da u ovom slučaju oca i kćeri jabuka pada prilično daleko od drveta, pa čak i kad tata pomaže sa strane kao producent.
DVD: U VRTLOGU IGRE - Ocjena: 10/10
(State of Play) Režija: Kevin Macdonald, Uloge: Russell Crowe, Ben Affleck, Machel McAdams, Hellen Mirren
Škotski redatelj Kevin McDonald ponovno oduševljava. Pozornost kritike i publike dobio je prije dvije godine kada snimio 'Posljednjeg kralja Škotske' – pametnu, šokantnu i kirurški precizno režiranu biografiju afričkog diktatora Idija Amina. Za briljantnu ulogu Idija Amina Forest Whitaker je nagrađen Oscarom, a te je godine pozlaćeni kipić otišao uistinu u prave ruke.
Mcdonald voli jake i karizmatične glumce koji postaju još bolji kada on režira, tako i u 'U vrtlogu igre' Russell Crow u glavnoj ulozi i Hellen Mirren u sporednoj - briljiraju. A Ben Affleck koji je tijekom karijere imao i dobrih i loših filmova, možda je ostvario i svoj nabolji nastup.
Kongresmen Stephen Collins je politička zvijezda u usponu, ali kada njegova pomoćnica i ljubavnica bude ubijena stvari se mijenjaju. Prekaljeni novinar Cal MacCaffrey (Crowe)nađe se rastrgan između želje da pomogne Collinsu, starom prijatelju sa fakulteta i izvrši zadatke nemilosrdne urednice Cameron (Mirren). Cal i njegova partnerica mlađa novinarka Della (McAdams) otkrivaju zataškanu tajnu o sprezi politike i vojne industrije u kojoj se vrte milijarde dolara, te ničije poštenje, ljubav i život više nisu sigurni.
Uz odlične glumačke nastupe film 'U vrtlogu igre' odlikuje se intrigantnom odlično ispričanom i višeslojnom pričom koja neće ostaviti nikoga hladnim. Prvenstveno ovo je film o novinarstvu danas i svim problemima na koje ta struke mora odgovoriti na početku 21-og stoljeća. Od odnosa urednik – novinar, preko problematike web-izdanja i onog 'pravog papirnatog novinarstva', pa do političke i još više komercijalne cenzure – 'U vrtlogu igre' savršeno jasno pokazuje zašto se danas novinarstvo i mrzi i obožava istovremeno.
Sve to 'U vrtlogu igre' čini drugim najboljim filmom o novinarstvu uopće. Ono što su 'Svi predsjednikovi ljudi' značili prije nekoliko desetljeća, to 'U vrtlogu igre' znači danas.
Ovo je odličan film kojeg se isplati popgledati i dva puta zaredom, a redatelja Kevina Macdonalda s pravom proglašavaju Škotom koji spašava dostojanstvo recentnog holivudskog mainstream filma.
Prijašnje recenzije: Impresivna vizualnost 'Slomljenih zagrljaja'