Prvi stup Pelješkog mosta, koji izvire iz mora, spojit će se danas sa stupom s kopna. Element kojim će biti izvedeno to spajanje dug je 52 metra, a težak čak 587 tona.

Galerija


Uz dubrovačko-neretvanskog župana Nikolu Dobroslavića, događaju je prisustvovao i premijer Andrej Plenković, koji je taj projekt nazvao najznačajnijim za povezivanje Kine i Europske unije, na inicijativi Kina+17 održanom prije desetak dana.

''Ovaj korak danas, spajanja mosta s kopnom jako je važan u daljnoj izgradnji mosta, za koji očekujemo da bude spojen do kraja godine. Sve skupa trebalo bi i bit će godtovo do kraja lipnja 2022. godine. Taj je projekt izrazito važan jer ćemo njime osigurati integritet teritorija Republike Hrvatske. Jako nas veseli što će sve biti gotovo za malo više od godinu dana'', rekao je Andrej Plenović.

Danas će biti montiran 45. segment cijelog projekta izgradnje Pelješkog mosta, što znači da je do sada otprilike četvrtina montiranih dijelova. Računa se kako bi sve trebalo biti montirano do kraja ove godine, nakon čega slijedi testiranje i pregledavanje. Očekuje se da će cijeli most biti osposobljen za promet krajem lipnja 2022. godine, taman prije početka turističke sezone.

Samo postavljanje tog jednog 45. dijela koji će konačno most spojiti s kopnom trajat će danas cijeli dan.

Pelješki most: Gradilište mosta Komarna-Pelješac - 2
Premijer Andrej Plenković sa suradnicima obišao gradilište mosta Komarna-Pelješac - 6 (Foto: Ivo Cagalj)

Najznačajniji projekt

Pelješki most najveći je i najznačajniji projekt koji trenutačno financira Europska unija, vrijedan čak 526 milijuna eura. Dug 2,4 kilometra, visok 55 metara s četiri prometna traka premostit će Malostonski zaljev između Komarne i Brijeste na Pelješcu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

U izgradnju mosta utrošit će se 33.700 tona čelika, a radovi na njemu odvijaju se 24 sata na dan jer projekt mora biti dovršen 2022. godine. Za Hrvatsku je to strateški projekt jer će konačno spojiti jug s ostatkom zemlje.

Izgradnja pristupnih cesta također dobro napreduje. Prije nekoliko dana počelo je probijanje tunela Kamenice dugačkog 499 metara, a u tijeku su radovi i na mostu Dumanja jaruga I, koji će biti dug 488 metara. Krajem prošle godine probijen je najduži tunel vezan za projekt Pelješkog mosta, Debeli brijeg, dug 2,4 kilometra.

Opsežni radovi

Tvrtka Strabag radi na probijanju tunela Kamenice. Najkraći je to tunel na izgradnji druge dionice pristupnih cesta mostu Pelješac. Ukupna dužina te dionice iznosi 12,1 kilometar, od čega tvrtka Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 kilometara, dok će radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu.

Radovi na Pelješkom mostu - 2 Ovo sve više nalikuje na most: Korona usporila gradnju, no Kinezi sada rade punom parom

Probijen tunel Debeli brijeg na Pelješcu Sve bliže Pelješkom mostu: Probijen tunel Debeli brijeg na Pelješcu dug gotovo dva i pol kilometra

Tunel Debeli brijeg usred pandemije probijen je za 74 dana. Na njegovu probijanju u prosjeku je na dan radilo sto ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala. Taj je tunel rađen prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.

Osim tunela Kamenice i Debeli brijeg, na trasi pristupne ceste izvode se i objekti - vijadukt Doli (dužine 156 metara) te mostovi Dumanja jaruga I (488 metara) i Dumanja jaruga II (80 metara).

Dionicu Duboka-Sparagovići/Zaradeže, pristup do postojeće cestovne mreže sa strane kopna i s pelješke strane, gradi zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o., a izvršit će to za 478,3 milijuna kuna, rok dovršetka je 33 mjeseca.

Pelješkim mostom od ljeta 2022. - 2 Provjerili smo stanje na gradilištu Pelješkog mosta: Čelik iz Kine stigao, gradilište opet radi punom parom

Izgradnja Pelješkog mosta - 2 Radi se i u trećoj smjeni: Završeno je više od polovice radova, kašnjenja će biti minimalna. Pelješki most sve je bliži svom konačnom izgledu

Grčka tvrtka Avax S.A. gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže-Prapratno i Prapratno-Doli, ukupne duljine 18 kilometara i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 28 mjeseci. Isti izvođač završio je radove na izradi temelja vijadukta Prapratno te nastavlja s armiranobetonskim radovima na izvedbi stupova.

Ime po Oliveru

Na mostu Ston izvode se armiranobetonski radovi na stupovima, a započela je i proizvodnja čelične rasponske konstrukcije mosta Ston u proizvodnim pogonima Brodosplita.

Ukupna duljina trase projekta je 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor.

Već neko vrijeme u javnosti se pojavljuju prijedlozi za naziv tog strateški važnog mosta, a jedan od onih koji imaju najviše zagovornika jest prijedlog da se most nazove po glazbenoj legendi Oliveru Dragojeviću.