Četrnaesti festival Riječke ljetne noći otvoren je u petak navečer programom nazvanim „Kazalište koje diše“, u kojem su građani mogli ući u sve dijelove zgrade HNK Ivana pl. Zajca te pri tom pogledati ulomke dvadesetak predstava ove kazališne kuće.


Otvoreni su svi binski i službeni ulazi, bočni sigurnosni izlazi, ulazi na galeriju a istodobno je dvjestotinjak umjetnika svih kazališnih ansambala i djelatnika HNK izvodilo ulomke poznatih predstava ili onih za koje se tek očekuje da postanu poznate na pozornici, ali i na neuobičajenim mjestima poput loža i galerija, atrija i studija te prostorije za šminkanje.

U HNK Ivan pl. Zajc otvorene su Riječke ljetne noći (Foto: Goran Kovacic/PIXSELL)

Tako su posjetitelji mogli iz neposredne blizine pratiti plesne predstave, hodati kroz baletne scene, pjevati sa zborom, poslušati glazbenu probu opere „La boheme“, koja se priprema za sljedeću kazališnu sezonu i prvi pogledati scene iz premijerne predstave ovogodišnjeg festivala „Stand up Zajc“.

Za kraj programa otvaranja je na pozornici HNK orkestar riječke Opere uz solista Aljaža Farasina izveo nekoliko popularnih arija i ulomaka opera.

U nastavku programa festivala prve dvije predstave su u klimatiziranom HNK Ivana pl. Zajca, „Dva plesna sola“ u suradnji s Plesnom mrežom Hrvatske i neoklasični balet „Rock Bach koncert“ Ariston Proballeta iz Italije ostale će se održavati na otvorenom, od Molo longa do Ljetne pozornice u Opatiji.

U HNK Ivan pl. Zajc otvorene su Riječke ljetne noći (Foto: Goran Kovacic/PIXSELL)

Iz programa festivala se izdvajaju obnova poznate predstave Olivera Frljića pod nazivom „Turofolk – Riloudid“ s novom glumačkom postavom i novim sadržajem te premijera Verdijeve opere Aida“ u režiji i dramaturgiji Marina Blaževića, na opatijskoj Ljetnoj pozornici.

Festival završava na Trgu Riječke rezolucije koncertom samoborskog ansambla udaraljkaša Sudar Percussion nazvanim „Oxygene“, s njihovim inačicama skladbi Jeana Michela Jarrea. (HINA)