Obavijesti Video Pretražite Navigacija
kašnjenje s remontom

Direktor ZTC-a o radu mehaničara u inozemstvu za vrijeme bolovanja: "To je za mene razlog za izvanredni otkaz"

Ministar obrane Mario Banožić sastao se u srijedu u MORH-u s vodstvom ZTC-a kako bi ustvrdio razloge kašnjenja remonta kanadera u jeku protupožarne sezone.

Ministar obrane Mario Banožić u srijedu je održao sastanak s članovima Zrakoplovno tehničkog centra (ZTC), tvrtke koja je zadužena za servis protupožarnih zrakoplova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

"Razgovarali smo o stanju materijalnih resursa, to se prije svega odnosi na broj protupožarnih aviona. Zahvalio bih svim vatrogascima koji ovih dana sudjeluju u protupožarnim aktivnostima", rekao je ministar. "Definitivno bi to bilo lakše da smo u punom broju".  

"ZTC je s obzirom na potrebne radne sate dao dinamiku kojom će zrakoplovi izlaziti iz remonta, no vidjeli smo da će se ti rokovi pomicati i to se iz tjedna u tjedan pomiče", rekao je ministar i izrazio nezadovoljstvo jer su sva sredstva osigurana i riječ je o jedinoj tvrtki koja može raditi remont ovakvih vrsta zrakoplova.

"Dan je novi rok, on je za sada 15.8.", rekao je ministar kada bi trebali imati 5+5 protupožarnih zrakoplova. 

"Imamo dva zrakoplova u hangarima", rekao je direktor ZTC-a Zdravko Klanac i naglasio da su predali air-traktor o kojem se "pričalo mjesecima", a na drugom imamo jako zahtjevne radove, opravdao se.

"Smatram se odgovornim za ovo stanje", odgovorio je Klanac, "ali moram reći da smo učinili sve da se radovi naprave. Mi imamo 27 mehaničara, trenutno su 6 na godišnjem odmoru, ova dva o kojima se govori u medijima da rade vani, ja sam o tome čuo u medijima. Za mene je to razlog za izvanredni otkaz", rekao je.

Na pitanje jesu li se loše pripremili za protupožarnu sezonu, rekao je da im je ova godina bila teška. "Imali smo velike preglede, provjere svih dijelova aviona, skidanje praktički svih vijaka, da se tako izrazim", rekao je i dodao da takvi pregledi zahtijevaju jako puno vremena. 

Na pitanje hoće li sve zrakoplove uspjeti isporučiti do roka 15.8. rekao je da "ne postoji nitko tko može ti jamčiti. Mi ćemo učiniti sve, ali mi ne radimo cipele. Naši su zrakoplovi stariji od 20 godina i svako testiranje kod mene budi strah što ćemo otkriti novo. Ne možemo dopustiti da zrakoplov izađe neispravan".

Upitan da se upravo to dogodilo nedavno, rekao je da, ako je riječ o  "air-tractoru 897, naša je ekipa otišla dolje i to je popravila".

Potvrdio je da je on dozvolio uvoz privatnih vozila u ZTC, ali da je riječ o radu izvan radnog vremena i u tome ne vidi problem.

"Imate krivu informaciju po pitanju lakiranja srpskog zrakoplova", odgovorio je novinarima. 

Na pitanje ministru Banožiću o tome tko je odgovoran o stanju s protupožarnim avionima, ministar je rekao da se njega na svakom sastanku uvjeravalo da će sve biti isporučeno na vrijeme. "Ja i u ovom trenutku mogu jedino vjerovati da će se to sada ispuniti. Mi možemo tražiti određenu penalizaciju u slučaju kršenja ugovora", dodao je ministar i rekao kako je CERP taj koji će tražiti odgovorne koji su krivi za ovo stanje.

"Meni je najvažnije da se ispostave avioni, molim vas dajte nam da mi ovo sad izvučemo, a budućnost ZTC-a je tema koja nas zanima u drugoj polovici osmog mjeseca", istaknuo je Banožić.

"Ja neću tražiti ostavke sada, za vrijeme protupožarne sezone, da se račun ZTC-a blokira i da onda oni ne mogu nabaviti dijelove koji su im potrebni za remont", naglasio je ministar i još jednom ponovio da će pričekati kraj sezone. 

"Osim ZTC-a, mi nemamo drugog za ovaj posao", rekao je. "Očekujem da u ovih osam do deset dana ZTC to odradi, a sve ostalo ćemo kasnije".

CERP, Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) koji zastupa Hrvatsku kao vlasnika ZTC-a, ne isključuje mogućnost da nakon sezone, kao što je najavio ministar Banožić, pokrene procedure za ostavke, rečeno je na konferenciji.  

Je li 4+3 zrakoplova, koliko sada imamo, dovoljno za gašenje požara, predstavnik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva rekao je kako će oni raditi s onim što imaju, a važno je djelovati na preventivu, na uzorke požara. Na pitanje zašto su digli vojnog atašea iz Izraela da leti u gašenju požara, novinarima je rekao kako imaju krivu informaciju.    

Minstar Banožić je komentirao i pronalazak ozlijeđene djelatnice MORH-a i rekao kako vojna policija provodi istražne radnje, a da je djelatnica koja je ozljeđena, pri svijesti i život joj nije ugrožen, a kasnije će izvijestiti o svemu nakon završene istrage.   

Pročitajte i ovo Ministar obrane Mario Banožić OBILAZAK TERENA Banožić u Velikoj Gorici: "Suludo je komentirati izjave Milanovića jer su one fake"

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna KAOS U ZTC-U Hrvatska svako malo gori, a remont aviona za požare kasni mjesecima. Djelatnici na "bolovanjima", a rade u austrijskim i njemačkim firmama

Do problema sa stanjem u ZTC-u došlo je jer je dio protupožarnih zrakoplova je već duže vrijeme na remontu, a tvrtku se posljednjih dana optužuje da nije obavila posao servisa na vrijeme i da su prekršili sve rokove u kojima su trebali popraviti kanadere i air-tractore i to u jeku požarne sezone.

Problem se pojavio nakon što se ispostavilo i da je dio radnika na odmoru ili na bolovanju, a istovremeno su obavljali poslove u Austriji.

Premijer Andrej Plenković također je izrazio zabrinutost situacijom. "Vidjet ćemo na koji način predsjednik Uprave upravlja tamo s ljudima pa da nam se to događa. Nije normalno da je netko na godišnjem, a onda je u Austriji", rekao je Plenković.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene