Obavijesti Video Pretražite Navigacija
U HRVATSKOJ I NJEMAČKOJ

NA TESTU 27 PROIZVODA Kreće istraživanje koje će pokazati jesmo li građani drugog reda

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Biljana Borzan, hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta i Andrea Gross-Bošković, ravnateljica Hrvatske agencije za hranu (HAH), predstavile su rezultate ankete koja je dio istraživanja kvalitete naizgled istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj

Anketom se omogućilo hrvatskim građanima da odrede proizvode koji će potom biti uspoređivani s istovjetnim proizvodima s njemačkog tržišta. "Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenim trgovinama u zapadnim članicama Europske unije", rekla je Biljana Borzan

Borzan je s agencijom GfK provela anketno istraživanje na reprezentativnom uzorku od 800 građana. Kroz anketni upitnik, koji je pripremio HAH, saznali su stavove građana o kvaliteti proizvoda na hrvatskom tržištu kao i proizvode čiju kvalitetu žele laboratorijski testirati.

"Hrvatska agencija za hranu je uključena kao stručna potpora projektu s ciljem osiguranja transparentnosti procesa, te odabira najkompetentnijih laboratorija za kontrolu pojedinih parametara", rekla je Andrea Gross-Bošković.

Istraživanje je pokazalo da 91 posto ispitanika preferira domaće proizvode, a kvaliteta i sigurnost proizvoda su im najvažniji kad odluče nešto kupiti. Više od 73 posto posto građana vjeruje kako razlika postoji ne samo u kvaliteti, već i u cijeni. 

Slična istraživanja provedena su dosad u Slovačkoj i Češkoj, no za razliku od njih u hrvatskom je dio uzorka rezerviran i za deterdžente jer su se na njih žalili potrošači. Pokazalo se da 64 posto građana smatra da su sredstva za pranje i čišćenje kvalitetnija na tržištu zapadne Europe.

Testirat će se 27 proizvoda, od kojih je veći dio određen anketom, a manji usporedbom proizvoda iz češke studije i proizvoda koji su se, prema ranijem HAH-ovom Nacionalnom istraživanju o prehrambenim navikama odrasle populacije (NIPNOP), pokazali kao najčešće konzumirani strani brandovi proizvoda u Hrvatskoj, kako bi se osigurao kontinuitet.

"Ovo istraživanje ne treba shvatiti kao istraživanje usmjereno protiv industrije. Istraživanje percepcije potrošača pokazalo je da je skeptičnost nedvojbeno prisutna u velikoj mjeri. Čak više od 70 posto ispitanih smatra kako smo u očima velikih korporacija zapadne Europe građani drugog reda, upravo zbog sumnje u dvostruku kvalitetu prehrambenih proizvoda, što je zabrinjavajući postotak. Zato naglašavam kako ne želimo donositi zaključke naprečac, već samo utvrditi pravo stanje stvari. Možda potrošači budu i ugodno iznenađeni", rekla je Gross-Bošković.

"Iduća faza je kupnja tih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj", najavila je Borzan, dodajući da će joj istraživanje značajno pomoći u radu u Europskom parlamentu jer je nedavno u Vijeću EU-a ova tema stavljena na dnevni red.

Pročitajte i ovo Molitelji Tragedija za gledati Borzan: "Ne želim da Hrvatska, poput Poljske, bude tema rasprave u Europskom parlamentu" Biljana Borzan (Foto: Ured Biljane Borzan) Veliki uspjeh Odzvonilo ugrađenim kvarovima? "Gadno sam stala na žulj onima koji od toga profitiraju"

Popis proizvoda koji će se testirati pogledajte na ovom linku

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene