Često čitamo o svjetskim kompanijama kao što su Google, Microsoft, Facebook s odličnim uvjetima za rad – moderni radni prostori, besplatno voće i kave za zaposlenike, biljar, video igre ili stolni nogomet dostupni za opustiti se, teretane za vježbanje, sobe za odmor…

Galerija


 

Sve to omogućeno je zaposlenicima kako bi se stvorilo kreativno radno okruženje i neformalna radna atmosfera, a brojna istraživanja dokazuju da ovakvi pristupi znatno povećavaju zadovoljstvo, suradnju i učinkovitost zaposlenika.

A1 Hrvatska (Foto: PR)

No ovakvih svijetlih primjera imamo i u Hrvatskoj. Kako izgleda digitalna transformacija na radnom mjestu i koliko to poboljšava kvalitetu života trenutačnih i budućih zaposlenika otkrivamo na primjeru A1 Hrvatska koji je još jednom pokazao kako je predvodnik u promjenama u poslovanju.

Uveli su potpunu reorganizaciju poslovanja, radnog prostora i načina rada te tako na vlastitom primjeru pokazali sve prednosti digitalnoga. Riječ je o investiciji od skoro 4 milijuna eura i projektu koji je trajao više od godinu dana.Novo uređeni prostori inspirirani su Acitivity based working modelom, koji zaposlenicima  omogućuje da unutar kampusa rade gdje i kada žele uz korištenje najmodernijih tehnologija.

A1 Hrvatska (Foto: PR)

Uprava te cjeli menadžment kompanije od sada sjedi zajedno s zaposlenicima, bez vlastitih ureda , što pogoduje boljoj komunkaciji i suradnji. Organizacija rada i procesa u A1 Hrvatska usmjerena je na brzo reagiranje na zahtjeve korisnika i promjene na tržištu, na agilnost i inovativnost te odmak od hijerarhijskih struktura i silosa tipičnih za tradicionalne velike kompanije.

 

Donosimo vam tri bitna razloga zbog kojih A1 slovi za jednog od najpoželjnijih poslodavaca na tržištu.


1. Dom po želji zaposlenika

Kampus A1 Hrvatska grad je u malom sa prostranom garažom i četiri poslovne zgrade u potpunosti prilagođene potrebama zaposlenika. Jedan od tehnološki najnaprednijih poslovnih kampusa u Hrvatskoj s najmodernijim centrom za nadzor mreže i jednim od najvećih podatkovnih centara u regiji prostire se na 23 tisuće m2 na Žitnjaku u Zagrebu. Zaposlenicima su ujedno na raspolaganju moderno opremljeni prostori za odmor, vrtić za djecu, wellness, bazen, sauna, fitness, restoran i kafići.  Kampus je posebno dizajniran tako da bude zabavan i suvremen, a da istovremeno potiče kontinuirano učenje i razvoj te izgrađuje kulturu suradnje i inovacija.

a1 hrvatska
A1 Hrvatska - 6 (Foto: PR)

Korporativni kampusi izuzetno su rijetki u Hrvatskoj, no prvi takve vrste je izgradio komunikacijski div AT&T u Americi još davne 1942. godine. Danas su korporativni kampusi svojevrsni standard za visokotehnološke kompanije u cijelom svijetu. Uredi “bez zidova” te otvoreni radni prostori, omogućavaju zaposlenicima da bolje komuniciraju i tako brže rješavaju zadatke i bolje surađuju. Sav dodatni sadržaj kojeg zaposlenici imaju na raspolaganju ima veliki utjecaj na stvaranje jedinstvene korporativne kulture, osjećaj zajedništva i većeg zadovoljstva na radnom mjestu.
 

2. Konstanta edukacija uz podršku kompanije


Ne tako davno, očekivanja od strane zaposlenika bila su provesti cijelu karijeru kod jednog poslodavca, najčešće na istom radnom mjestu uz određeni napredak i povećanje plaće kroz godine. Kompanije su također  slično razmišljale, zaposlenike su educirale prilikom dolaska na poziciju te prilikom napredovanja, no nakon toga često više ne bi ulagale u razvoj zaposlenika.

Ovaj model danas više ne funkcionira, pogotovo imajući na umu ubrzani razvoj tehnologije, promjena na tržištu i veliku konkurentnost na tržištu rada. Danas zaposlenici moraju konstantno učiti nove vještine i pratiti nove trendove koji se nikad brže nisu mijenjali.

A1 Hrvatska godišnje ulaže više od 3 milijuna kuna u edukaciju zaposlenika, kako bi njihove vještine pratile brze promjene na tržištu. U kompaniji su detektirali 7 ključnih digitalnih vještina potrebnih za rad u digitalnom dobu i zato su pokrenuli posebni program pod nazivom Digitalna akademija.

a1 hrvatska
A1 Hrvatska - 8 (Foto: PR)

Akademiju je do sada prošlo više od 500 zaposlenika, a u 9600 sati treninga, učili su o temama
kao što su Design Thinking, UX Design, Product Owner, Agile & Scrum,Lean Six Sigma Green Belt, Big Data, a koje odmah zatim primjenjuju u daljnjem poslovanju. Zaposlenicima A1 Hrvatska također je na raspolaganju napredna platforma za digitalno učenje SABA kojoj se može pristupiti i putem mobilne aplikacije, čime učenje postaje dostupno bilo kad i bilo gdje.

Potpuno besplatno zaposlenicima je dostupan velik izbor tečajeva na teme kao što su digitalna pismenost, poslovne vještine, tehnički treninzi, prodaja, leadership, MS Office, agile management i mnogi drugi, a popis tečajeva konstantno raste.

Osim navedenoga, u A1 Hrvatska možete postati interni trener ili se prijaviti za edukacije koje vode interni treneri, stručnjaci iz različitih područja koji onda svoja znanja, uz financijsku i logističku potporu kompanije, dijele sa ostalim kolegama. Do sada je tako više od 200 kolega sudjelovalo na edukacijama koje drže dvadesetak internih trenera s najrazličitijim temama poput kako napraviti dobru Googlea advertising kampanju, koji su novi pristupi u stvaranju inovacija, kako komunicirati na društvenim mrežama, uvod u NLP i neverbalnu komunikaciju, i slično..
 

3. Klizno radno vrijeme – projekt Flexerica

U A1 Hrvatska su projekt uvođenja fleksibilnog oblika rada nazvali Flexerica. To uključuje fleksibilno radno vrijeme i fleksibilno mjesto rada, što znači mogućnost rada od kuće ili drugog mjesta, ali i fleksibilnost dolaska i odlaska s posla.

'Fizički radni prostor i fiksno radno vrijeme, ubrzano se napuštaju u digitalnoj eri. Od tvrtki se očekuje efikasnost, fleksibilnost i novi pristup poslu. Te trendove pratimo i mi, te smo se odlučili za fleksibilne oblike rada kako bi zaposlenicima omogućili bolji balans između privatnog i poslovnog života. Interna istraživanja i razgovori sa zaposlenicima su nam pokazali da su im fleksibilno radno vrijeme i fleksibilno radno mjesto visoko na listi želja. ' rekao je Ivan Bartulović, glavni direktor za ljudske resurse i korporativne komunikacije.

a1 hrvatska
A1 Hrvatska - 3 (Foto: PR)


San svakog zaposlenika u Hrvatskoj fleksibilno je radno vrijeme i mjesto, a upravo je tehnologija ta koja to omogućuje. Nije važno nalazi li se zaposlenik u uredu ili kod kuće, produktivnost i rješavanje zadataka ne poznaje granice.

Iako se kompanije u Hrvatskoj rijetko odlučuju na uvođenje ovakvih novih oblika rada, razvoj tehnologije neupitno sve više omogućuje da zaposlenici rade kada i gdje žele , a dok se takva pogodnost odgovorno koristi prednosti će osim zaposlenika, osjetiti i kompanija s obzirom na veću učinkovitost i zadovoljstvo zaposlenika. 

a1 hrvatska
A1 Hrvatska - 5 (Foto: PR)