Nakon niza odgledanih odličnih predstava na 10. Ljetnim noćima Teatra Exit možemo zaključiti kako je ta kulturna manifestacija jedna od najuspješnijih u Zagrebu. Odličan sadržaj, sjajan format i ambijentalni ugođaj, baš sve je išlo u prilog tome da se publika osjeća počašćeno što ima priliku svjedočiti tako sjajnim glumačkim izvedbama. Za sami kraj niza naših recenzija ostavili smo „Izložak br. 49“, još jednu kazališnu poslasticu.

Galerija


Dugovječna i to s razlogom. Tako bi se najkraće moglo opisati jednosatnu predstavu „Izložak br.49“ koja je svoju zagrebačku premijeru doživjela prije 6 godina. Ova kratka monodrama o iskustvu rada u muzeju jednog zaštitara koji zna mnogo o borilačkim vještinama, ali baš ništa o umjetninama, neobična je posveta umjetnosti i onome što ona može učiniti za nas.

Vezani članci Kako misliš mene nema (Foto: Teatar Exit) Predstava koja već 13 godina oduševljava publiku natjerat će vas da se zapitate tko ste i što ste, a i kako živite 75 minuta smijeha i zabave (Foto: Teatar Exit) Predstava od koje će vas boljeti obrazi od smijeha: Osam godina kazališnog i roditeljskog (?) uspjeha

Kada odluči napustiti svoj posao izbacivača iz noćnog kluba i potražiti utočište u nešto mirnijoj instituciji provodeći vrijeme u čuvanju jednog posve neobičnog izloška, nekoć ogrezao snagator bez imalo interesa za kulturu počinje mijenjati svoj stav. Od nezainteresiranosti do pasioniranosti, naš zaštitar doživi popriličnu promjenu osjećaja te počne svoj posao shvaćati više no ozbiljno. Njemu povjereno umjetničko djelo postaje njegovo dijete koje treba zaštiti od napada kritike i javnosti, a on sam izvrgne se udaru vlastitih misli, ali i predrasuda okoline.

Ovu predstavu izvode dva glumca, Fabijan Pavao Medvešek i Damir Poljičak, naizmjence, pa ćete prilikom gledanja ove predstave imati čast vidjeti samo jednog od te dvojice sjajnih glumaca. Kako smo odgledali samo izvedbu Damira Poljičaka, jedino njegovu glumu možemo komentirati. Jednostavan i neprepotentan, izravan i duhovit, Damir je odličan razbijač preobražen u ljubitelja umjetnosti.

Pitko i zabavno, kao stvoreno za lljeto

Njegov neposredan pristup dodatno šarmira publiku koja je ionako pod dojmom ambijenta u kojem se predstava izvodi. U intimnoj atmosferi Muzeja za umjetnost u obrt, među izlošcima i tapiserijama iz 15. i 16. stoljeća, publika sjedi na malenim drvenim stolicama i kroz sat vremena proživljava iste osjećaje, misli i bojazni glavnog lika.

Upoznajemo njegovu obiteljsku situaciju, razmišljanja o seksu i konceptima ljepote, a kroz njegove monologe šarmantnog zaštitara propitujemo i vlastite predrasude kao i kontradiktorne stavove.

U društvu koje smatra da nije u redu napraviti sliku Krista od bradavica, ali je okej istog tog Krista raskomadati na komade, potrebno je i više takvih provokacija o kojima predstava govori, kao i više pojedinaca koji će shvatiti svu apsurdnost vrijednosnog sustava današnjice.

Briljantna gluma i realističan prikaz lika, bez nepotrebnog karikiranja i ismijavanja, direktnost i prirodnost, glavne su odlike ove izvedbe koja će vas u svojih kratkih sat vremena trajanja posve osvojiti.

Kao i obično u Exitovim predstavama, i ova angažira publiku te ju uvlači u interakciju s glumcem. Mudro smještene digresije, humorne dosjetke i nenapadan monolog koji zapravo ostavlja dojam razgovora s gledateljima mora vas opustiti i uvući u taj svijet skrovitih hodnika muzeja.

Zabavna i pitka predstava kao stvorena za tople ljetne noći, ali i zime u okrilju muzejskih sobičaka.

Mjesecima se šuškalo da vara djevojku s pjevačicom, a sada se pojavilo i novo ime