Tko tu koga, zbog čega?

"Mary Queen of Scots": Kako je moguće da je jedan od najgorih povijesnih filmova uopće zaslužio dvije nominacije za Oscara?

Mary Queen of Scots (Foto: Youtube Screenshot) Mary Queen of Scots (Foto: Youtube Screenshot) Youtube Screenshot 1/7 >> Pogledaji ovu galeriju Mary Queen of Scots (Foto: Youtube Screenshot) Mary Queen of Scots (Foto: Youtube Screenshot) Margot Robbie (Foto: Getty Images) Saoirse Ronan (Foto: Getty Images) Saoirse Ronan i Margot Robbie (Foto: Getty Images) Saoirse Ronan i Margot Robbie (Foto: Getty Images) +0 Saoirse Ronan (Foto: Getty Images) Galerija

O "Mary Queen of Scots“ naveliko se raspravljalo početkom prošle godine kada je najavljen datum premijere.

Povijesna drama o dvije velike vladarice iz britanske povijesti, Elizabeth I. i Mary I., sestrične koje su jedna drugoj bile najveća prijetnja opstanku i ostvarenju ambicija. Rat religija, žena i dinastija tvore idealan triptih za stvaranje odlične povijesne drame. No što smo dobili? Falsifikaciju činjenica, romantizaciju bez mozga i malo dobre glume. I dvije nezaslužene nominacije za Oscara.

Pogledaj i ovo Jimmy Kimmel Je li pretjerao? Voditelj Oscara ismijao tešku prošlost omiljenoga glumca, njegova reakcija širi se društvenim mrežama!

Istražujući turbulentnu sudbinu Mary Stuart, djevojke koja je postala kraljica Francuske sa samo 16, a udovica s 18 godina, koja se vratila u Škotsku kako bi polagala pravo na prijestolje Škotske i Engleske, kojom tada vlada njena sestrična Elizabeth I., kćer Henrya VIII., gledatelja se uvodi u svijet britanskog plemstva 16. stoljeća. Požrtvovna katolkinja, Mary dolazi u sukob s protestantima, a predstavlja i veliku opasnost kraljici Elizabeth jer je bila zakonski nasljednik engleske krune u slučaju smrti Elizabeth, koja nikada nije imala djece, a time niti zakonitog nasljednika.

Spletke, urote, ratovi i smaknuća obilježili su sudbine te dvije velike povijesne ličnosti, pa je scenarij za ovaj film trebalo biti iznimno lako napisati jer ga je već povijest sama ispisala. I to krvlju. No ovogodišnji "biografski“ film o Mary I. Ispao je sve samo ne biografija i sve samo ne kvalitetan scenarij.

Tko tu koga, i zbog čega?

Umjesto da se razvoj priče prepusti biografskim činjenicama, jer u ovom slučaju su same po sebi dovoljno spektakularne da im ne treba "dorađivanje“, scenarist Beau Willimon, inače poznat po svojim uspješnicama "Martovske ide“ i "Kuća od karata“, ovoga puta nije uspio ispričati dobru političku intrigu već je zabrazdio u idealiziranje dviju kraljica i njihovog odnosa – što doista nema veze ni s mozgom ni s poviješću.

Dobra gluma Saoirse Ronan i potpuno neiskorišten potencijal inače odlične Margot Robbie, bačeni su kao "biserje pred svinje“ u nemilost klišeiziranih dijaloga bez imalo dubine i značaja. Tako dvije kraljice jedna drugoj zavide, obje se zapravo bore ne jedna protiv druge nego protiv muškog svijeta koji nemilosrdno diktira njihove postupke, obje su zadivljene veličanstvenošću druge i duboko žale što su im životi isprepleteni na način koji jesu. Da nisu valjda bi se nalazile na čajankama i bile najbolje prijateljice. Ovako je jedna u stvarnosti dala drugoj odrubiti glavu.

Spora naracija, poprilično neintrigantna fotografija i beskrajno loš scenarij čiji je najveći problem revidiranje povijesti i konfuzno pričanje priče. Pa tako gledatelj neće zapravo, ukoliko ne obiluje znanjem o britanskim vladajućim kućama, znati tko tu koga, i zbog čega? Prosječnom gledatelju će biti jasno samo to da je utrošio 124 minute života u nejasnu melodramu operiranu od osjećaja i stvarne intrigantnosti, koja je zapravo bila lako ostvariva.

Velika očekivanja rezultirala – ništavnim rezultatima

Kada se počelo spekulirati o mogućim kandidatima za Oscara 2019., "Mary Queen of Scots“ isprva je dobro kotirala. Prije no što je itko pogledao film. Klasična priča, povijesna drama prepuna sukoba i dramatičnih vizura škotskih reljefa, velika glumačka imena, što je moglo poći po zlu?

Na kraju je po zlu pošlo gotovo sve, osim kostimografije i frizura, za što je "Mary Queen of Scots“ nominirana za Oscara u te dvije, dosta nerazvikane kategorije. Prema našem predviđanju, i te dvije nominacije ostat će nerealizirane, poglavito zato što samim googlanjem Mary Stuart možete vidjeti da niti jedan povijesni zapis ne bilježi da je žena nosila jarko plavu boju u svakoj prilici života (vjerojatno zato što bi te tone modre galice koja bi bila potrebna za bojanje tkanine koštale kao i cijela engleska vojka).

Ni Elizabetha I. nije u svom prikazu bolje prošla. Bijeli kreč na licu, koji sakriva ožiljke velikih boginja, i jarka crvena perika pretvaraju je u klauna Pennywisea iz hororca "It“ Stephena Kinga. Uz sav taj scenaristički, kostimografski i činjenični nered, ne pomaže ni razočarenje što Margot Robbie, iako na plakatu filma stoji jednakopravno Saoirse Ronan, zapravo igra ulogu statista. Malo plače i malo je lijepa, iako su je nagrdili, ali to tvorcima filma očito nije bilo bitno – jer je jako pomogla marketingu filma.

S obzirom na sve rečeno, potpuno je jasno zašto je priča o drugoj kraljici, ispričana u odličnoj "Miljenici“, završila sa hvalospjevima kritike i javnosti, a i povjesničara, te se sada natječe za čak deset Oscara, dok je "Mary Queen of Scots“ zaboravljena.

Mi kažemo – neka bude bačena u ropotarnicu povijesti, za drugo ni nije.

Kakva nas iznenađenja očekuju na ovogodišnjoj dodjeli Oscara i hoće li ih uopće biti, saznat ćemo već 24. veljače.

Dodjelu Oscara uživo pratite ovdje.

1/7 >> Pogledaji ovu galeriju Kourtney Kardash i Younes Bendjima (Foto: Profimedia) Kourtney Kardashian, Younes Bendjima (Foto: Getty) Kourtney Kardashian, Younes Bendjima (Foto: Profimedia) Kourtney Kardash i Younes Bendjima (Foto: Instagram) +2 Kourtney Kardash i Younes Bendjima (Foto: Instagram) Celebrity Bivši ljubavnici slučajno se sreli u kafiću: Svi su gledali kako će on reagirati

1/8 >> Pogledaji ovu galeriju Šaban Šaulić (Foto: Instagram) Šaban Šaulić (FOTO: Facebook) Šaban Šaulić (Foto: Instagram) Šaban Šaulić (Foto: Instagram) +3 Šaban i Gordana Šaulić (Foto: Instagram) Celebrity Vlasnik kluba u kojem je Šaban Šaulić pjevao noć prije tragične nesreće otkrio što mu je rekao pred zadnji nastup

1/8 >> Pogledaji ovu galeriju Sandra Perković (Foto: Instagram) Sandra Perković (Foto: Instagram) Sandra Perković (Foto: Instagram) Sandra Perković (Foto: Instagram) +3 Sandra Perković (Foto: Instagram) Celebrity Hrvatska atletičarka jednom nas fotografijom podsjetila koliko dobro izgleda u kupaćem kostimu