Kazališna predstava „Huddersfield“ koja je premijerno izvedena u Zagrebačkom kazalištu mladih prije tek dva mjeseca, s razlogom plijeni pažnju i publike i kritike. Trenutno nominirana u dvije kategorije za medijsku nagradu "Zlatni studio", "Huddersfield" publici nudi organsku i iznimno iskrenu kazališnu priču.

Galerija


Dramu koja sada pali i žari kazališnim daskama ZKM-a napisao je Uglješa Šajtinac, jedan od najznačajnijih suvremenih srpskih dramskih pisaca, što potencijalno objašnjava i zašto je ova predstava toliko prikladna za hrvatska kazališta – ona zrcali društvo regije kojoj pripadamo. Regije ispresijecena ratovima, mržnjama, predrasudama, ali i pokušajima ostvarivanja zajedništva koji uvijek neslavno završe.

Izranjavani životi

Vezani članci Montažstroj ponovno na sceni ZKM-a (Foto: ZKM) MLADEЖ BEZ BOGA: Novi kazališni projekt MONTAЖTROJA uskoro na sceni Zagrebačkog kazališta mladih \"6 mm - ispovijest o boli i pobjedi\" (Foto: PRiredba Studio) "6 mm – ispovijest o boli i pobjedi": Predstava koja svojom porukom mijenja živote žena

Pred zagrebačku je publikom ovom dramom u režiji Renea Medvešeka stavljen tragičan komad koji osobito pogađa mlade. Generaciju rođenu za vrijeme ili netom nakon rata. Radnja je smještena na samom početku novog milenija, koji simbolično predstavlja posve novi početak, novu nadu i novi život. No u stvarnosti ne nudi mnogo više od oronulih sudbina koje su kao šrapnelima u ratu izranjavanje društvenom zbiljnom poratnog razdoblja.

Pred očima publike se u 100 minuta predstave ogoljuju sudbine tridesetogodišnjaka koji deset godina nakon rata besciljno lutaju labirintima svojih života, svaki najbolje što zna i umije. Klasičan je to prikaz različitih karaktera koji su zbog okolnosti drugačije obilježeni ratom – imamo jednog ekonomskog migranta kojem je otac „sredio“ studij u Engleskoj upravo u vrijeme mobiliziranja, jednog depresivnog pojedinca razočaranog u sustav i društvo koji je ogrezao u vlastitoj letargiji, ali i jednu žensku sudbinu koja je nesvjesna težine života koji ju čeka.

Okupljanje 4 školska prijatelja deset godina nakon rata povod je da se oni ponovno pokušaju razumijeti i voljeti. Da ponovno pokušaju biti sretni, unatoč svojim životima. No pri tome pokušaju uspjevaju samo jasnije vidjeti same sebe. Same sebe kao izgubljenu generaciju koja i dalje čezne za propuštenim prilikama i minulim danima.

Razočaranje sistemom, koji su ratom izborili i dočekali širokih ruku, a on ih je iznevjerio, utkano je u svaku poru glumaca na sceni. A reakcija publike ju prati. Mlada publika koja gleda i čak i 20 godina nakon radnje predstave, u njoj pronalazi sebe.

„Huddersfield“ je metafora za sva tranzicijska društva koja su očekivala svijet čuda kada se krvavo izbore za kapitalizam, a zapravo su doživjela tajkune, korupciju, besparicu i zakone tržišta na koje nisu bila navikla.

 „Vidiš, meni Huddersfield zvuči sunčano“

„Huddersfield“ svojim nazivom asocira nešto strano i daleko, čak i pomalo hladno. Naziv nekog mjestašca u Engleskoj uz koje nas nikakva asocijacija niti emocija ne veže. No upravo u tome leži varka – u takvoj se atmosferi učmalosti čak i daleko englesko mjestašce „Huddersfield“ čini kao sjajno mjesto prepuno sunca i mogućnosti. Jer sve je bolje i perspektivnije od onog za što smo se borili i što smo u konačnici i izborili.

Ovaj je komad snažna, ali istovremeno i suosjećajna društvena kritika onih koji se stalno bore, stalno gube, a ipak nekako ne odustaju. I pokušavaju zajedničkim snagama u taj život unijeti nešto ljepote. No koliko god ti pokušaji bili neuspješni, u njima ima i poetike.

Glumački ansambl ZKM-a koji se može pohvaliti nekim od najvećih mladih nada hrvatske kazališne scene, već je tradicionalno izvrstan. Valja istaknuti i novo lice, koje u sebi nosi najtužniju sudbinu predstave na tako lak i poetičan način, a to je mladi Mateo Videk. Njegov lik Ivana, mladog, dobrog čovjeka čiji je život obilježen teškom psihičkom bolešću, predstavi donosi posebnu notu topline.

Ono što posebno treba zamijetiti je da se predstava odlikuje i iznimno jasnim izgovorom glumaca što je posebno pohvalno s obzirom da hrvatsko kazalište pati od teške bolesti nerazgovjetnog izgovaranja, pretjeranog deranja i zaprskavanja publike pljuvačkom što su sve elementi koji u ovoj predstavi, srećom, izostaju. Tako da se gledatelj ne mora bojati da će biti „istuširan“ ako sjedi u prvom redu ili da neće pola toga razumjeti ako sjedi u zadnjem.

Kao cjelina, „Huddersfield“ je dobro zaokružena i funkcionalna dramska predstava koja kvalitetom režije i glume sjajno publici prenosi svoju bit. Topla preporuka.