Mnogi poznati Hrvati uputili su se u prvim danima nove godine na popularna skijališta. Među njima su i Tony Cetinski te Igor Štimac.


Prozujite s nama kroz sve showbizz vijesti dana – Lajkajte Showbuzz!

Vezani članci Koronavirus u Italiji Nova pravila za ulazak u Italiju poremetila planove Hrvatima: "To znatno utječe na cijenu" Tony Cetinski (Foto: Nina Djurdjevic/PIXSELL) Tony Cetinski poručio da neće nastupiti u Zadru ako ne ukinu COVID potvrde: "Naš obraz još uvijek nije na prodaju"

Tony je odmarao u austrijskom Nassfeldu, popularnom odredištu mnogih Hrvata dok je Štimac sa sinom Lukom i kćerkom Miom uživao u salzburškom skijalištu Zell am See.

Na Facebooku se izbornik hrvatske nogometne reprezentacije pohvalio fotografijama na kojima pozira s Lukom i Miom. Na jednoj, na kojoj sa sinom stoji na pobjedničkom prijestolju, je čak napisao 'Još Luka treba trenirat! :D'.

>> 'Svaki put je najveći party na kraju!'

Nakon zasluženog zimskog odmora, i Štimac i Tony se vraćaju poslovnim obvezama. No, ukoliko vi tek krećete na skijanje, evo nekoliko savjeta kako da prođete bez ozljeda.

Što biste trebali znati prije no što krenete na skijanje

Opće je poznato kako se svake godine na skijanje uputi preko 200.000 Hrvata, no ono što je manje znano, broj je onih koji se kućama vraćaju sa ozlijedama.

Upravo iz tog razloga, odlučili smo uz pomoć profesora Danka Puškarića, inače stručnjaka za opasnost na snijegu i ledu te autora knjige „Istina o skijanju“, sastaviti 5 savjeta koji su vam prijeko potrebni prije no što se odlučite spustiti niz stazu svog omiljenog skijališta.

1. Na skijanje jedino sa dovoljno kondicije!


Pa krenimo redom. Jedna od najbitnijih stavki prije odlasku na skijanje, svakako je ta da se na zimovanje uputite sa dovoljno kondicije.
Noćna mora svakoga tko čitave godine štedi kako bi otišao na neko od skijališta zasigurno je da zbog slabije kondicije ne može uživati u onom baš najljepšem danu. A razlog zbog kojeg je tome tako su mišići, točnije njihova neutreniranost. Stoga, prije no što se odlučite krenuti na zimovanje, vodite računa o tome da barem 6 tjedana ranije započnete sa kondicijskim pripremama. Ukoliko vam je sat vremena dnevno previše izdvojiti za odlazak u teretanu, od pomoći će biti čak i trčanje stubištem, čučnjevi, skokovi u dalj i slično.

2. Recite 'ne' kobasama i prženom krumpiru

Od velike je važnosti i pravilna prehrana. A u jedno od bitnih pravila spada i pravilna konzumacija hrane za vrijeme skijanja, baš kao i izbjegavanje alkoholnih pića.
Jedna od čestih pogrešaka kod mnogih skijaša je nekvalitetna prehrana, ističe Danko. Primjerice, u ranim poslijepodnevnim satima restorani na skijalištima dupkom su puni, baš kao i tanjuri onih koji će netom nakon ručka uzeti skije pod ruke i uputiti se na stazu. Upravo te kobasice i prženi krumpiri na tanjuru (da ne spominjemo pivu), sve njih usporit će i smanjit im koncetraciju te koordinaciju prilikom skijanja, što si nikako ne smijete dozvoliti. Kako zbog svoje sigurnosti, tako i zbog sigurnosti svih onih koje susrećete.
Daleko bolja, čak i financijski prihvatljivija opcija od ove prethodne svakako je pojesti tri sendviča raženoga kruha, u razmacima od po dva sata i to sastavljenih od salame od purećih prsa, posnog sira te salate.
Poželjno je da kuhano vino, pivo i zaslađene sokove zamijenite običnom vodom. Idealno bi bilo da za vrijeme skijanja u tijelo unesete barem litru vode.

3. Ponovite osnove pružanja prve pomoći

Prije no što se uputite na godišnji odmor, svakako kupite putno zdravstveno osiguranje. Često se naime događaju situacije da povrijeđeni skijaši moraju odbiti prijevoz helikopterom te se pate dugom vožnjom u medicinskim vozilima. A da ne spominjemo tek koliko je skupo liječenje u inozemstvu.
Iznimno je bitno ponoviti gradivo pružanja prve pomoći i naravno, nikako ne zaboravite memorirati brojeve hitnih službi skijališta na kojima se nalazite. Upravo ti brojevi napisani su na besplatnim mapama skijališta koje biste trebali uzeti prilikom kupnje ski karte.
Ukoliko ste napredniji skijaš ili pak skijate u grupi, obavezno neka vam se u ruksaku nađe i skijaški pribor za pružanje prve pomoći.

4. Obavezno koristite zaštitnu opremu!

Kad smo već kod sigurnosti, napominjemo vam da se nikako ne spuštate bez zaštitne opreme, naročito ne one osnovne. Za skijaše su najvažniji: kaciga, zaštita za leđa (tzv. kornjača) i skijaška maska. Dok su za snowbordere uz svu nabrojanu opremu, posebno bitni i štitnici za ručni zglob. Upravo hrvatski snowborderi poznati su po tome da ne koriste spomenute štitnike za ručni zglob, a čak 25% svih ozlijeda kod snowborda čini upravo ozlijeda ručnog zgloba. Te su ozlijede iznimno bolne i mogu ostaviti dugotrajne poslijedice.

5. Pravilno se obucite


I posljednje, ali ne i najmanje važno je pravilno oblačenje. Ono se naime, ne broji u težini odjeće već u slojevima. Najbolji je troslojni sistem oblačenja. Upravo on pružit će vam najbolju moguću zaštitu od hladnih vanjskih utjecaja, a sam je sistem vrlo fleksibilan, što omogućuje brzu prilagodbu ovisno o vremenskim uvjetima.
Ukoliko vam je potrebno dodatno pojašnjenje ili vas pak zanima više detalja kad su zimski sportovi u pitanju, baš kao i nedaće koje vas mogu zadesiti, svakako posjetite stranicu www.istinaoskijanju.com gdje vam autor daje odgovore na sva vaša pitanja.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju