Dok hrvatski ministri reformiraju policiju, vidjeli smo u Dnevniku ranije, jedan ministar u Njemačkoj želi reformirati - reklame! Točnije - želi zabraniti reklame u kojima se muškarci i žene prikazuju tek kao seksualni objekti.


Isklesana tijela najčešće žena, ali i muškaraca često su u samom fokusu brojnih reklama. Upravo je to zasmetalo njemačkom ministru pravosuđa. Predložio je zato da se zabrane reklame u kojima se muškarci i žene prikazuju kao seksualni objekti.

Takvim reklamama se želi što prije doprijeti do publike, smatra stručnjakinja za marketing. Igra se na kartu iskonskih emocija. 'Jako dugo godina se išlo na to da se one pobude i da ljudi zapaze reklame', rekla je Janja Pavetić. Takve trikove, kaže, koriste gotovo sve industrije.

'Npr. za donje rublje što je nekako najlogičnije, ali može se naći i sa hranom. Kobasice - nedavno su bile i takve reklame', rekla je Pavetić.

2010. godine pravu buru izazvao je spot HTZ-a zbog kadra stražnjice. Tadašnja premijerka Jadranka Kosor reklamu je nazvala neprimjerenom. Na kraju je kadar stražnjice izbačen iz spota.

'Reklame koriste tu vrstu prikaza upravo zato što je interesantno, vrlo fluidno, dakle jako je teško reći gdje je ta granica - što znači što je seksualizirani prikaz tijela i dokle to može ići', rekao je Sven Marcelić, sociolog.

'Znamo da reklame prije svega odražavaju društvo u kojem živimo i da seksizam nije samo problem reklama nego reflektira društvenu stvarnost', rekao je Marcelić. A tim problemom se, kaže, mora pozabaviti u puno širem kontekstu od same zabrane reklama.