Važno je naglasiti da je ovo prvi kazališni projekt EPK 2020 – Rijeka Europska prijestolnica kulture i jedan od prvih sufinanciranih projekata od strane Europske unije.

Galerija


Talijanska drama HNK Ivana pl. Zajca, u koprodukciji s Njemačkim kazalištem Grada Temišvara, Slovenskim stalnim gledališčem iz Trsta, Nacionalno institucionalnim albanskim kazalištem iz Skopja i Mađarskim kazalištem iz Subotice, nakon punih 50 godina u Rijeci, kao dio projekta Re(discovering) Europe/ Ponovno otkrivanje Europe, najavljuje premijeru 2.3.2018 „I giganti della montagna“ / „Gorskih divova“ autora Luigija Pirandella. Osim činjenice da je ovdje riječ o čak 5 manjinskih kazališta u koprodukciji, posebnosti ovog projekta su mnogostruke: ovog puta je to djelo s režijskim potpisom istinske zvijezde Paola Magellija, a kako za Rijeku kao prijestolnicu kulture, tako i za cijelu Hrvatsku, važno je naglasiti da je ovo prvi kazališni projekt EPK 2020 – Rijeka Europska prijestolnica kulture i jedan od prvih sufinanciranih projekata od strane Europske unije, Creative Europe Media što dodatno potvrđuje veličinu svega navedenog.

Gorski divovi (FOTO: PR)
Gorski divovi (FOTO: PR)

Vezani članci Damir Kedžo (Foto: Dnevnik.hr) Kedžo u golišavom izdanju na pozornici: ''Sad mi ne preostaje ništa drugo nego da se stalno skidam''

LUIGI PIRANDELLO je književni nobelovac za kojeg kažu da se rodio četvrt stoljeća prerano, stvara nekoliko nesumnjivih remek djela, „Gorske divove“ etiketira kao umjetnički mit i u svemu što radi vrlo je glasan poput svakog vatrenog Sicilijanca. Ne pogoduje nikome i ničijim stavovima, otvoreno prijateljuje s Mussolinijem kao što i otvoreno pokazuje neprijateljstvo prema svim gorskim divovima: skorojevićima koji zbog svog društvenog statusa žele umjetnost u svom životu, ali ju svojim neznanjem uništavaju i banaliziraju. Upravo je tu povučena paralela s današnjim događanjima u Europi (a i šire) i po tome je ova izvedba iznad svega aktualna i provokativna, kakva umjetnost i mora biti.
„GORSKI DIVOVI“ Priča prati trupu glumaca koja u svojim lutanjima stiže do nedefiniranog mjesta i vremena, u prostor koji se nalazi na razmeđu stvarnosti i bajke te glumci tamo pronalaze vilu koja se zove, gle čuda, Loša sreća. I u čaroliji nemoguće potrage za univerzalnom istinom sve postaje moguće. I razumljivo. Snagom teatra. Različiti jezici kojima se govori u ovoj predstavi su samo prividno različiti. Sve ih razumijemo. I upravo njihova različitost pokazuje univerzalnost našega jezika – jezika teatarske umjetnosti.

PAOLO MAGELLI istinska je zvijezda, kazališni redatelj koji je vrlo dobro prepoznao što je Pirandello imao za reći te potpisuje režiju i ove kazališne predstave.
U Hrvatskoj se Magelli prvi puta pojavljuje daleke 1974. godine, gostujući na Dubrovačkim ljetnim igrama. Vrlo veliku popularnost stekle su njegove „Feničanke“ 1985. godine, a nakon toga slijedi cijeli niz: „Ludi dani“, "Vjera, ufanje, ljubav", "Višnjika", "Tri sestre", "Ujaka Vanje", "Platonova", "Elektre", "Mjesec dana na selu", "Kraljeva", "Ptičica", "Cigle", "Zagrebačkog pentagrama", "Don Juana", predstave "Barbelo, o psima i djeci", "Na dnu"... Da su njegove režijske izvedbe prave uspješnice dokazuju tome čak tri Nagrade hrvatskog glumišta za najboljeg redatelja (1997, 1998. i 2009), Vjesnikova nagrada za kazališnu umjetnost "Dubravko Dujšin" za 2007.godinu i mnoge druge. Osim u Hrvatskoj, Paolo Magelli režira u Švicarskoj, Kolumbiji, Belgiji, Makedoniji, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Izraelu, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Venezueli i Meksiku.

IVANKA MAZURKIJEVIĆ i DAMIR MARTINOVIĆ MRLE (LET 3) – vrlo dobro poznati široj hrvatskoj javnosti kao rokeri i glazbenici, također su dio ovog velikog projekta te skladaju glazbu za „Gorske divove“.