Nenad Borgudan autor je i producent grupe Detour, a u intervjuu za DNEVNIK.hr ispričao nam je sve o promjenama u bendu, planovima za budućnost te kako su se snašli tijekom pandemije koronavirusa.

Galerija


Grupa Detour nastala je prije gotovo 15 godina, a danas su jedan od najuspješnijih i omiljenih pop bendova u Hrvatskoj koji gotovo i nemaju konkurencije. Bend pod vodstvom autora i producenta Nenada Borgudana dosad je osvojio brojne nagrade, a kakvi su im planovi te što novo spremaju sam Nenad ispričao je u intervjuu za DNEVNIK.hr te je otkrio koja je tajna njegove glazbe te kako dolazi na ideju za pjesme.

Vezani članci Skrivena (Foto: Screenshot) Novi spot Detoura za singl ''Skrivena'' izlazi s novim albumom Damir Kedžo (Foto: Davor Puklavec/PIXSELL) Ovo su najpopularnije hrvatske pjesme u 2017. godini, a niti jedna nije Severinina ili Rozgina

"Pisanje pjesama je kao i svaki vid umjetnosti prilično neegzaktna disciplina koja dijelom počiva na određenim zanatskim pravilima, ali ono što pjesmu čini posebnom je upravo osobnost i kreativnost autora, tako da je tajna djela uvijek u autorovoj osobnosti tj. u mome viđenju pjesme, koji je za mene zapravo jedni koji znam. A način na koji nastaje pjesma je kreativni proces obavijen velom tajne, ne znamo otkuda dolazi inspiracija koja stvara nešto novo... Sigurno da je dijelom uvjetovana iskustvom, ali vjerujem da postoji i onaj božanski, kreatorski segment. Ono što u praktičnom smislu pokušavam dobiti je čitkost i pitkost pop forme, ali lišene određenih klišeja, naročito u tekstu i produkcijsko-aranžerskom smislu. Dok se glazbeno volim naslanjati na konzervativniju, romantičniju, šlager i evergreen glazbu", kaže Nenad, koji nam je rekao i za koju pjesmu smatra da mu je najveći hit.

"Vjerujem da je to „Zaljubila sam se“ koja je imala sjajnu sudbinu. Bila je najemitiranija pjesma 2016. godine, dobila je razna priznanjem između ostalih i Porin za pjesmu godine, iako po broju pogleda na YouTubeu prednjači „Snijeg“. Zašto? I jedna i druga imaju u sebi sve ono što sam spomenuo prethodno, tekstualno su jasne i spretne, imaju lijepe melodije, tople i sugestivne aranžmane, plus najnužniji začin uspješne pjesme, koji je zapravo nemoguće objasniti, a to je „ono nešto“ ili x-faktor, koji uz svo iskustvo i zanatsko znanje nije moguće predvidjeti", kaže Borgudan. Rekao nam je i sve o promjenama koje su se u posljednje vrijeme događale u bendu.

"Upravo se tijekom ove godine događao završetak jednog i početak novog ciklusa, rekao bih redovna promjena, u kojem počinjemo raditi s novim vokalisticama. Protekle četiri godine vokalist je bila Gina Damjanović koja je naslijedila Maju Posavec, danas su to Dora Mijat i Karla Krmpotić. Ali kao što sam rekao, to su redovne promjene koje nam daju veću artističku slobodu i fleksibilnost", kaže vođa benda Detour te nam otkriva kako se snašau tijekom pandemije, ali i što je sve iz nje naučio.

"Meni osobno nije se puno toga promijenilo, istina, glazbeni segment života koji se odnosi na nastupe uživo u potpunosti je nestao ali sve ostalo manje-više je normalno, radim na novim pjesmama više nego ikada, snimamo, radimo probe.
Imam i tu sretnu okolnost da glazba nije moje jedino zanimanje, po struci sam arhitekt, a zadnjih godina radim kao scenograf na televiziji i u ovoj situaciji se pokazalo da je pametno uvijek imati alternativu. To je ujedno i pouka", istaknuo je. Dodaje i kako je planove za naredno razdoblje teško imati jer se stvarnost i društvena pravila mijenjaju iz dana u dan. "Ako prođe dovoljno brzo i mi još uvijek budemo motivirani, talentirani, lijepi i mladi, nastavljamo tamo gdje smo stali i krećemo dalje", kaže gitarist i producent.

Osvrnuo se i na brojne nagrade koje je njegov bend osvojio. "Svako priznanje je motivacija, naročito kad ima težinu poput Porina. Imamo sreću da je naš rad lijepo prepoznat i od strane publike i od strane struke, to je divna okolnost koja se rijetkima događa i sigurno da me (nas) to hrani, daje poticaj. Uvijek ti treba ohrabrenje, nešto te mora nositi, nagrada u vidu publike ili priznanja je poželjna jer je to zanat pun sumnji. Ne znam što bi bilo da je drugačije", dodaje te je ispričao s kime sve radi dok nastaju nove pjesme, ali i tko se brine za njihove spotove.

"Skladateljski dio kao i pisanje teksta radim sam, u tom procesu uglavnom definiram karakteristične dionice, kao i dio aranžmana, onda kreću probe s bendom na kojima svatko definira svoju dionicu i tada kreće snimanje u kojemu sam ja u ulozi glazbenog producenta. Majstor tona nam je Berko Muratović koji je zadužen za snimanje i mix, i to je uglavnom to što se tiče glazbe. Video spotovi su posebna tema i tu nemamo stalne suradnike, biramo ih uglavnom prema tipu pjesme", priča nam Nenad. U intervjuu je komentirao i kako Detour funkcionira kao bend te što se sve promijenilo od samih početaka benda do danas.

"Gotovo ništa se nije promijenilo u načinu rada. Od početka do danas djelujemo po istom principu kako sam ranije naveo, jedino što je sve skupa jako naraslo. Danas imamo menadžericu, ton majstora, ponekad proširenu verziju benda s puhačkom sekcijom. Ekipa se povećava, koncerti su postali češći i veći, otvorila su se regionalna tržišta, sve je postalo puno ozbiljnije", ističe. Objasnio je i u koji se žanr uklapa Detour. "Mi smo pop bend koji dijeli puno toga s rock filozofijom i rekao bih da više pripadamo tom „urbanom“, „alter“ ili „artističkom“ miljeu nego estradi. Zvuk koji radimo svakako nije rock iako ga često znamo citirati, jer pop je stvarno širok pojam koji se može provlačiti kroz brojne glazbene stilove, a meni je kao autoru je to pogodan teren jer pišem stilski prilično raznoliko", priča Borgudan. Za kraj je ispričao i što publika od benda može očekivati u skoroj budućnosti.

"Izašao nam je novi singl, pjesma se zove "Slavlje", dakle, tema posve neprimjerena trenutnoj situaciji, a tako nekako izgleda i spot, sa snimkama slavlja, ludih tuluma, razularenih svadbenih i inih proslava. To je uglavnom to do proljeća, a onda opet nova pjesma (singl), vjerujem normaliziranje stanja i povratak nastupima uživo", kazao je Nenad Borgudan.

Pogledajte haljinu u kojoj je Nives zagolicala maštu gledatelja i naglasila bujne obline, može li uopće izazovnije?