Talijanski istraživači pozabavili su se fenomenom hitova i otkrili što je potrebno da pjesma postane pravi hit


Univerzitet Bocconi iz Milana proveo je istraživanje o tome kako nastaje hit pjesma, a njihove rezultate objavio je 'Journal of Consumer Psyhology'.

Jesu li pogriješili? Odbili pjesmu, postala hit!

Vezani članci Slika nije dostupna Fotografije koje će mnogi pogledati dva puta - kako im to uspijeva? Slika nije dostupna VIDEO Pjevačke dive koje su se skinule do kraja

Nakon analize više od 2400 pjesama objavljenih u posljednih 50 godina, došli su do zaključka da je za stvaranje hita najbitniji pripjev, točnije, njegovo što češće ponavljanje.

Osim toga, istraživanje je pokazalo da se šanse da neka pjesma postane hit smanjuju srazmjerno s godinama starosti izvođača.

Želite li napraviti hit imajte na umu da često ponavljanje pripjeva uvelike povećava šansu da u tome i uspijete. Mozak slušatelja puno brže procesuira stihove koji se ponavljaju.

Znanstvenici su analizirali 1029 pjesama koje su se našle prvom mjestu top lista i 1451 pjesmu koja nikada nije ušla među prvih 100.

Pripjev se u tim pjesmama ponavljao od jednog do čak šesnaest puta. Otkriveno je kako ponavljanje pripjeva povećava šanse da pjesma postane hit za čak 14,5 posto, ali se isto tako smanjuju šanse za 6,1 posto što je izvođač stariji.

Vođa istraživanja profesor Ordanini naglasio je kako nam se najčešće u pamćenje urežu pjesme u kojima se stihovi neprestano ponavljaju, napomenuvši da su ljudi kroz povijest pokazali sklonost ka ponavljanju riječi u glazbi.

Neki od hitova u kojima se određene riječi neprestano ponavljaju su;

Kylie Minogue 'Can't get you out of my head', la la la se neprestano ponavlja,

Britney Spears 'Gimme more', Ciara 'Work', J.Lo 'Louboutins'... 

DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook