Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Domaće ili uvozno?

Tolušić prozvao Kaufland i Lidl zbog pekarskih proizvoda, oni mu nisu ostali dužni

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Zbog kruha i pekarskih proizvoda, Kaufland i Lidl, našli su se u Facebook prozivci ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića

„Bez obzira na jeftinu hrvatsku pšenicu i vrijedne pekare , 90% proizvoda koje vidite na slikama (u ovom slučaju se radi o Kauflandu, ali isto je i u Lidlu i drugim lancima) ne dolaze iz Hrvatske. Ministarstvo ne može zabraniti uvoz, ali može reći da trebamo kupovati svoje, hrvatske proizvode, i voditi brigu o svojim proizvođačima i svojim, hrvatskim poljoprivrednicima“, napisao je Tolušić.

Pročitajte i ovo PR OGLAS Poznati glumci u novoj kampanji Kauflanda Ilustracija i oni su na mukama Provjerili smo možete li u najvećim trgovačkim lancima plaćati svim novčanicama eura: "Imamo molbu za kupce"

Je li izabrao dobar način za voditi brigu, poslije nije bio spreman pojasniti.

„Nisam nikoga napao, samo smatram, da trebamo kupovati hrvatske proizvode“, kazao je Tolušić.

Reagirali Kaufland i Lidl

Iz Kauflanda odgovaraju da im je žao što su prozvani u ovom kontekstu.

„Što se pekarskih proizvoda konkretno tiče, trenutno u svojoj ponudi imamo skoro 60% proizvoda hrvatskog porijekla. Redovito ispunjavamo sve svoje obveze prema svim poslovnim partnerima te trenutno zapošljavamo oko 3.700 radnika, a od osnutka u Hrvatskoj investirali smo više od 3,5 milijardi kuna“, poručuju iz Kauflanda.

U Lidlu napominju da im je kupac jedino mjerilo.

„Omjer domaćih dobavljača je dosegao otprilike 70% u voću i povrću, dok je u pekari i akcijskom poslovanju i više od 50 posto. Lidl Hrvatska je u 2016. godini u odnosu na 2015. izvezao 20% više hrvatskih proizvoda na inozemna tržišta u kojima posluje“, tvrde u Lidlu.

No da je netko vani protiv tih proizvoda ili nekih drugih koje Hrvatska izvozi, nismo čuli.

„Hrvatska kao punopravna članica mora poštivati načela slobodnog kretanja roba odnosno pravila funkcioniranja jedinstvenog tržišta“, kaže Ema Culi, sektor trgovine u HGK.

I HGK već 20 godina provodi akciju Kupujmo hrvatsko, kojom promovira domaće proizvode, ali...

„Ovo je čisto i isključivo usmjereno na podizanje nacionalne svijesti koliko je važno očuvati vlastito gospodarstvo“, kaže Culi.

Smrznuto ili friško?

Poznati pekar sa zagrebačke Trešnjevke slaže se s ministrom. Uvoz je velik, tvrdi, i treba ga smanjivati.

„To uopće nije dobro. Ne može biti smrznuti proizvod koji stoji po hladnjačama, kao friški koji mali pekari rade“, kaže pekar Azgan Quenaj.

I mlinsko-pekarska industrija za poticanje je domaćeg.

„Mi ispred mlinsko pekarske industrije bi rekli da svaku inicijativu za zaštitom domaće proizvodnje pozdravljamo pa bila ona i ovako kroz društvene mreže“ kaže Nada Barišić, Žitozajednica:

Ističu konkurentnost do koje se dolazi boljom kvalitetom.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene