Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Za Dnevnik.hr o noći na aerodromu

'Osoblje zračne luke postepeno je nestajalo, počeli smo osjećati strah... a onda je uslijedilo najstrašnije'

Slika nije dostupna
Hrvati koji su se našli na istanbulskom aerodromu u vrijeme pokušaja vojnog udara, ispričali su nam svoje priče.

Bashkim Fazliu koji živi i radi u Zagrebu jučer se tijekom večeri našao na istanbulskom aerodromu, a za Dnevnik.hr ispričao je što se događalo u zračnoj luci za vrijeme preuzimanja kontrole od strane vojske. U Istanbulu je i model Andrea Bošković koja se želi što prije vratiti kući.

Pročitajte i ovo Aerodrom Nikola Tesla Neugodno iznenađenje VIDEO Evakuacija na beogradskom aerodromu zbog dojave o bombi: Policija stigla na teren, letovi kasnili Slika nije dostupna Sletio zbog problema s gorivom Avion pun zlatnih poluga blokiran u Istanbulu

'Sada je sve u redu. Čuli smo da je red u zračnoj luci napokon uspostavljen i da će zrakoplovi početi letjeti, da će nam naći neki drugi let i da ćemo uskoro moći nastaviti svoje putovanje', kazao je Bashkim Fazliu koji je u petak navečer oko 22 sata sletio iz Zagreba na aerodrom u Istanbulu gdje je trebao presjedati na let za Osaku.

Iako konkretnih informacija o tome kada će moći nastaviti svoje putovanje nema, optimistično je kazao da se nada najboljem i da će još danas poletjeti za Japan.

'Tek su sada otvorili help desk i mogu vam reći da smo se svi nekako umirili i vjerujemo da će sada biti sve uredu', rekao je Bashkim na početku našeg razgovora, a onda je krenuo pričati što se sve događalo na turskom aerodromu.

Burna noć

'Kad smo ušli u područje nad zračnom lukom, najprije smo neko vrijeme kružili u zraku, a potom je zrakoplov sletio na pistu gdje smo radili neke čudne krugove. Nikome nije bilo jasno što se događa. Nitko nam nije ništa govorio. Nakon nekog vremena, napokon su nas pustili iz aviona. Na aerodromu je bilo iznimno puno putnika, čudna situacija je vladala prostorom, a mi nismo imali poima o čemu se radi. Krenuli smo prema izlazu za nastavak putovanja', rekao je Bashkim te nastavio kako je, čim je uhvatio signal, pročitao vijesti o državnom udaru.

'Odjednom su ljudi počeli paničariti. Strka, galama, gužve... Svi su negdje trčali, spoticali se jedni o druge, padali preko prtljage, padali jedni preko drugih. Neki su se prilikom toga i ozlijedili. Svi su tražili informacije koje u tom trenutku nitko nije imao', rekao je Bashkim te dodao kako je situacija postajala sve dramatičnija.

'Osoblje zračne luke polako je nestajalo'

'Koliko je situacija ozbiljna shvatili smo tek kada su ljudi, zaposlenici zračne luke, počeli napuštati svoja radna mjesta, polako su nestajali. Mjenjačnice su bile zatvorene, kazali su nam zbog nelikvidnosti jer je sav novac prebačen u državnu riznicu. Oko dva sata ujutro na aerodromu su ostali samo putnici. Nije bilo više nikakve kontrole, nije bilo policije, mogli smo prelaziti kontrolne punkteve kako smo htjeli, nije bilo ugodno. Onda smo počeli osjećati strah. Znali smo da nas nema tko zaštititi', ispričao je.

Nad zračnom su lukom nadlijetali lovci koji su u dva navrata probili zvučni zid, kazao je Bashkim, te dodao kako su svi bili uvjereni da je riječ o eksploziji.

'U tom se trenutku začuo glasam tresak, eksplozija. Ljude je uhvatila panika. Čak su i izvještavali s aerodroma o eksploziji bombe. Mi smo sve čuli, no nismo vidjeli o čemu se radi. Ipak se uspostavilo da nije bilo eksplozije', rekao je Bashkim te dodao da prošla noć nikako nije bila ugodna.

Vojska preuzela kontrolu

'U jednom je trenutku vojska preuzela kontrolu nad aerodromom. Iako mi na našem terminalu nismo vidjeli niti jednog vojnika, čuli smo druge kako govore o vojsci. A onda je uslijedio zasigurno najstrašniji element prošle noći. Trenutak u kojem su građani, pobunjenici ušli na aerodrom. Začuli su se pucnjevi. Ušli su u velikoj skupini te su uzvikujući parole, koje nisam u potpunosti razumio, ušli na terminal, a potom nastavili do piste. Nisu nikog dirali, no nije nam bilo svejedno. Nismo znali što očekivati. Nismo znali tko su i koji su im ciljevi. Bili smo sami, policije nije bilo', ispričao je Bashkim.

Strah i panika vladali su još neko vrijeme, kazao je Bashkim, a potom su se ljudi primirili. Svatko je pronašao svoj kutak, mjesto na koje se smjestio i čekao. Na terminalu je čekalo oko 5.000 ljudi.

'Ja sam naišao na prijateljicu, a upoznao sam i neke nove ljude pa nam je svima bilo lakše', rekao je te dodao da je kod sebe imao samo ručnu prtljagu koju je u trenutku ulaska prosvjednika na terminal na kojem se nalazio, nakratko izgubio u metežu.

'Iako vojsku nismo vidjeli, svi smo bili nervozni, osobito u trenutku kada su svi zaposlenici nestali, kao i policija. Posebno neugodan trenutak bio je kada je žena, koja je u naručju držala dijete, razgovarala na telefon i u jednom trenutku počela vikati i plakati. Ne znam što se dogodilo, no sve je to uznemirilo ljude koji su počeli paničariti. Brzo sam došao do njih i pokušao ih smiriti. Vikao sam: Stanite, smirite se!', ispričao je Bashkim.

Nakon nekog vremena uspostavljene su komunikacijske veze, te su se ljudi počeli javljati u ambasade.

'Svima nam je rečeno da ostanemo na aerodromu, da smo tu na sigurnom i tako, još uvijek čekamo, nadamo se na sigurnom', rekao nam je Bashkim Fazliu koji se još uvijek nalazi na aerodromu i čeka nastavak svojeg putovanja koje će zasigurno zauvijek upamtiti. Mi mu želimo sretan put.

Hrvatski model u Turskoj

Istrijanka Andrea Bošković u Istanbul je došla prije tri dana, te je planirala ostati ondje barem mjesec dana, zbog posla, no događaji u Turskoj pomrsili su njezine planove te se što prije želi vratiti kući.

'Nisam u panici, jer inače nisam paničarka, no u gradu nije ugodno. Noću su se čule sirene i pucnjava. Nisam bas puno spavala no na sigurnom sam, situacija se pomalo smiruje', ispričala je Andrea koja se u trenutku pokušaja preuzimanja vlasti nalazila u četvrti Şişli u stanu s kolegicama iz modne agencije za koju radi.

'Obavijestili su nas da ne izlazimo na ulice. Trebam se javiti mojima i organizirati put nazad u Hrvatsku, no ne znam kada će to biti moguće s obzirom na situaciju na aerodromu', rekla je Andrea. (M.G./I.Č.)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima