Obavijesti Video Pretražite Navigacija
TEST

TEST: Mazda3 Sedan je dokaz da kompaktne limuzine mogu biti atraktivne!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Pomalo zaboravljena verzija Mazdinog kompakta pokazala je da je nezasluženo ostala u sjeni

Dizajnerska revolucija koja je Mazdu digla među najpoželjnije automobile današnjice, zahvatila je i limuzinsku izvedbu odlične Mazde3, koja unosi pravo osvježenje u ovaj segment automobila. No je li to dovoljno da kupac odabere verziju s četvorim vratima prije peterovratne?

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna TEST Ford C-MAX – Tatin drugi najomiljeniji član obitelji Slika nije dostupna KLASIK Ljubitelj ste Mazde? Kupujte kartu za Njemačku!

Krenimo od dizajna. Redizajnom je ionako vrlo atraktivna Mazda3 dobila još snažniji nastup, ponajviše zbog LED svjetala sprijeda, novih stražnjih svjetala i kromiranog ruba prednje maske. To najviše ide u prilog limuzinskoj verziji koja sada još više podsjeća na elegantnu Mazdinu "šesticu".

Redizajn je jednako suptilno zahvatio i dijelove unutrašnjosti. Uz kvalitetne materijale i odličnu završnu obradu, sada vozača dočekuju novi grijani upravljač, električna ručna kočnica, 7-inčni ekran kao dio ploče s instrumentima te dotjerani Head-up displej. A da ljudi iz Mazde razmišljaju poput premium brenda pokazuju i tipke na središnjem mostu kojima se bez gledanja u središnji zaslon upravlja određenim funkcijama informacijsko-zabavnog sustava. Neke od mogućnosti su podešavanje sustava za nadzor vozila u mrtvom kutu, slušanje pjesama s USB uređaja i wireless surfanje internetom.

Dakako, valja spomenuti i dimenzije. Iako se u unutrašnjosti ne osjeća razlika u prostranosti, 110 mm duža četverovratna izvedba u odnosu na klasičnu kompaktnu superiornija je po pitanju prtljažnika za 55 l i broji ukupnih 419 l.

Iz palete motora od tri benzinca i dva dizelaša za testni model ovoga puta je bio izabran slabiji dizelski. 1,5-litreni turbak sa 105 KS samo na papiru daje dojam manjka snage. U praksi uz pomoć 270 Nm okretnog momenta dostupnih od 1.600 o/min, ulijeva sigurnost u svim režimima rada, pa čak i pri naglim ubrzanjima pri prestrojavanju u gradskim gužvama.

Posebno iznenađuje tih rad motora na autocesti, s obzirom na to da je maksimalna brzina svega 186 km/h.

Jedna od glavnih prednosti Mazde3, bez obzira na karoserijsku izvedbu, je potrošnja. Već smo se u to uvjerili u benzinskim verzijama, posebice izvedbi s 2,0-litrenim atmosfercem sa 120 KS koji je prosječno trošio oko 6,5 litara.

Međutim Skyactiv-D spada u posebnu kategoriju. Gradskom vožnjom smo bez velikih problema držali 6 l, a pri pažljivijoj i niskih 5. Otvorena cesta posebno će oduševiti sve štedljivce jer je "trojku" moguće spustiti i ispod 3,5 l. Uistinu impresivno.

Odličan motor u jednakom tempu prati i precizni 6-stupanjski mjenjač koji odaje dojam iznadprosječne dugotrajnosti i kvalitete. A ništa slabiji nastup nema ni ovjes, zbog kojeg ćete često silaziti s autoceste u potrazi za novim dobrim komadom stare ceste.

Zanimljivo je da se u redakciji razvila rasprava oko toga je li bolji ovjes kod kompaktne ili limuzinske verzije i potpuno neočekivano pobijedila je "sedanka".

Za toliko dobru vozljivost najviše je zaslužan G-Vectoring Control sustav serijski ugrađen u sve redizajnirane Mazde3. Softverska nadogradnja šalje više momenta na one kotače kojima je u određenom trenutku to potrebnije, čime svaki prolazak zavojem čini brzim i ugodnim te se osjeća harmonija između prednjeg i stražnjeg kraja automobila. Pritom udobnost nije ni najmanje narušena, štoviše jedna je od boljih u klasi.

Limuzinska verzija Mazde3 s ulaznim paketom opreme Challenge i 1.5 Skyactiv-D motorom kreće s cijenom od 162.570 kuna. Za testni model Japanci traže 185.781 kuna, a daju navigaciju, HUD, metalik boju, alu-naplatke, sustav kočenja u slučaju nužde i još mnogo toga.

Za kraj moramo istaknuti da je Mazdi3 teško pronaći manu, no za ocjenu 5+ voljeli bismo više prostora za glavu straga i nešto bolje profilirana sjedala sprijeda.

Mazda3 Sedan CD105
Motor dizelski, četiri cilindra Obujam 1.499 cm3 Snaga 77 kW (105 KS) pri 4.000 o/min Najveći okretni moment 270 Nm pri 1.600 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač šest stupanjski, ručni Spremnik goriva 51 l Dimenzije D/Š/V 4.580 x 1795 x1450 mm Prtljažnik 419 l Ubrzanje 0–100 km/h 11,0 s Najveća brzina 186 km/h Potrošnja 5,2 l/100 km CO2 99 g/km Cijena 185.781 kn

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene