Obavijesti Video Pretražite Navigacija
TEST

Ford Edge – div američkih gena i europskih manira

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
SUV je kratica za 'Sport Utility Vehicle', Ford upravo tamo gura svoj novi model, ali baš i nema mnogo veze sa sportom, privržen je udobnosti koja pristaje, mi bismo ipak rekli više – jednom crossoveru!

Fordov novi SUV prilično je velik. U hijerarhiji marke to znači da se nalazi iznad Kuge, a iza njegove uvjerljive pojave stoji 4,81 metra duljine. Time je za primjer gotovo jednako dug kao BMW X5.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna TEST Ford C-MAX – Tatin drugi najomiljeniji član obitelji Slika nije dostupna START Jeste li ikad maštali biti profesionalni kaskader? Ford vam pruža neponovljivu priliku!

Fordov drugi „američki pokušaj“ u Europi nakon Explorera, ovaj put je kudi kamo odlučniji u svojoj namjeri. No, ponovno nas neke stvari smetaju. Za početak, svidjela nam se hrabrost i naklonjenost Forda prema udobnosti, a dobro znamo koliko su njihovi modeli vozljive prirode. Izravni volan u Edgeu u pravoj mjeri prenosi osjećaj s ceste, dok ugodno krstari po dobrim i nešto lošijim kolnicima, ali pri agresivnijoj vožnji plaća danak terenskim odlikama. Zato zadaću na makadamskom terenu jednostavno odrađuje. Ipak, zaboravite na ekstremne blatnjave uvjete, Edge nije pretjerano udaljen od tla. Da je Fordov div ponajviše namijenjen asfaltu, otkriva i nedostatak terenskih programa karakterističnih za terence. Vozače jedino može veseliti prisustvo stalno aktivnog inteligentnog sustava pogona na sva četiri kotača u svim uvjetima, koji može odrediti koliko je kojem kotaču potrebno trakcije kroz dodjeljivanje momenta.

Dobrom osjećaju u vožnji zasigurno doprinosi i Powershift mjenjač s dvije spojke koji neprimjetno klizi kroz stupnjeve prijenosa. Njegov zadatak nije zapravo ni malo lak, ako znamo da se u testnom modelu brinuo za prijenos 210 KS. Pričamo o velikoj snazi, koja uz manju turbo rupu tek na 1.500 okretaja pokazuje brojnost svojih konja. Njegove proporcije, točnije masa od gotovo 2 tone ipak umanjuju raskoš motora, koji i pored toga nije previše rastrošan – oko 9 litara dizela.

Po pitanju izgleda i prvog dojma kada ga ugledate, Ford je našao dobar balans između europskog i američkog dizajnerskog izričaja, tako da će velika karoserija s posebno upadljivim stražnjim svjetlima imati brojne štovatelja na obje strane svijeta. Dok smo mi najviše uživali noću, gdje su dominirala prilagodljiva Ford Dynamic LED prednja svjetla u doplati vrijedna velikih - 13.889 kuna.

Novi Edge u Americi je u prodaji još od 2015., gdje bilježi odlične prodajne rezultate, koje je teško očekivati da će ostvariti i na Starom kontinentu. Osim pozamašnog prostora za sve putnike i njihove noge i glave, novi SUV posjeduje prtljažni prostor od 507 litara obujma, nije najveći, ali će zadovoljiti apetite budućih vlasnika. Osjećaja skučenosti ovdje nema, što potvrđuje da su velike dimenzije sasvim dobro iskorištene.

Boravak u unutrašnjosti najbolji je dok sjedite pred volanom, gdje se vozač osjeća odlično i nakon dužih vozačkih avantura. Visok položaj sjedenja s dobrim pogledom prema van i naokolo, definitivno olakšava vožnju i upravljanje vozilom u nepreglednim situacijama. U takvom okružju zadovoljstvo je kvario pomalo nespretni 8 inčni SYNC III multimedijski sustav (5.693 kuna) razvijan od strane Microsofta, definitivno je potrebno privikavanje i usvajanje svih njegovih opcija kroz nekoliko dana druženja. Nije nam promaknulo vidjeti nedostatak ukrasnih detalja u unutrašnjosti. Dojam je kako je previše plastike u interijeru ovakvog jednog automobila koji naginje luksuznom duhu, uz specifičan fordovski, masivni izgled instrument table i uvijek dobrodošlih pretinaca. Prepustit ćemo vam da sami donesete svoj komentar je li Ford to mogao bolje.

Nakon svega, još uvijek maštate o automobilu američkih gena? Takav model kao što vidite i više je nego pripitomljen europskom načinu života, pa čak i u pogledu potrošnje. Samo u jednoj parametru, priča škripi. Pogađate, cijena za testiranu inačicu od 210 KS uključujući mjenjač s dvije spojke u Titanium izvedbi stoji 508.723 kuna. Razočaravajuća je spoznaja što i slabija izvedba od 180 KS s ručnim mjenjačem nije baš najpovoljnija – 440.077 kuna. Definitivno se radi o modelu koji nećete vidjeti često na ulicama, ali kada ga vidite znajte da se radi o iznimno kvalitetnom automobilu koji samo kroz zanimljive detalje odstupa od svakodnevice.

Ford Edge 2.0 TDCi AWD Titanium Powershift
Motor Četverocilindarski, biturbo, sprijeda poprečno * Obujam 1997 cm³ * Snaga
154 kW (210 KS) pri 3750 o/min * Najveći okretni moment 450 Nm pri 2000 o/min * Najveća brzina 211 km/h * 0 – 100 km/h 9,4 s * Pogon na sve kotače/6 stupnjeva s dvije spojke * Spremnik 64 l * D/Š/V 4808/1928–2184*/ 1707 mm * Prtljažnik 507 – 1847 l * Težina praznog vozila 1949 kg * Potrošnja 8,8 l D/ 100 km * Emisija CO2 149 g/ km * Cijena 522.890 kuna
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene