Dinosauri, ilustracija (Foto: AFP)

Masivni asteroid koji je s lica Zemlje izbrisao dinosaure smatra se jednim od najznačajnijih događaja u povijesti. Iako je donedavno bilo teško zamisliti kako bi udar tog asteroida mogao bi važniji, novo istraživanje tvrdi da je udar bio mnogo veći nego što se prethodno mislilo.

Kako bi otkrili koliko je dramatična bila klimatska promjena do koje je došlo u vremenu koje je uslijedilo nakon udara, znanstvenici su se oslonili na kompjuterske modele udara, izvještava Fox News. Korišteni podaci dolaze s mjesta udara, koje je danas Chicxulub krater koji se nalazi na vrhu Yucatan poluotoka u Meksiku.

Vezani članci Slika nije dostupna Svemirska stijena koja je zbrisala dinosaure bila je možda mnogo MANJA od asteroida... Slika nije dostupna Asteroid Baptistina ipak nije ubio dinosaure

Prethodni kompjuterski modeli nisu bili jednako sofisticirani kao što je novi model, koji u obzir uzima brzinu širenja plinova koji su ispušteni nakon udara. Brzina kojim su mnogi materijali bačeni u zrak imala je velik utjecaj na razinu uništenja. Naime, upravo o brzini ovisi jesu li ti materijali došli do atmosfere, a nova studija tvrdi da se to dogodilo.

Prema najnovijim podacima, prilikom udara došlo je do ispuštanja tri puta više sumporovih plinova nego što se to prethodno mislilo, što je imalo katastrofalan utjecaj na pad temperature. Prethodna istraživanja otkrila su da su temperature nakon udara pale i do 8,33 stupnjeva Celzijevih, što je značilo izumiranje mnogih vrsta. Nova studija tvrdi da su se temperature smanjile i za više stupnjeva. Događaj sličan takvome bio bi katastrofalan i danas, kada čovječanstvu prijeti sve veći rast temperature.