Samo jedna čaša vina dnevno može povećati rizik od određenih oblika raka kože za čak 11 posto, pokazala su nova istraživanja.

Za svakih dodatnih 10 grama alkohola dnevno, rizik od razvoja karcinoma bazalnih stanica (BCC) raste za 7 posto, a kožni karcinom pločastih stanica (cSCC) za 11 posto, pokazalo je istraživanje.

Vezani članci Policajac, ilustracija Ranoranilac iz Bjelovara: Zaustavila ga policija u 8:45, napuhao 3,88 promila Koronavirus u Wuhanu, ilustracija Znanstvenici WHO-a došli do novog otkrića: Virus se u početku širio više nego što se mislilo

To je ekvivalentno maloj čaši vina ili pola čaše piva. Dosadašnja istraživanja pokazuju da se etanol u alkoholu može metabolizirati u acetaldehid, kemijski spoj koji oštećuje DNA i sprječava njezino popravljanje. Istraživači nedavne studije tvrde da je alkohol preventivni i promjenjivi čimbenik rizika.

Prema tome, istraživači vjeruju da bi njihova otkrića mogla pomoći u stvaranju globalnog zdravstvenog cilja smanjenja raka kože.

Svakih 10 grama povećava rizik za 7 do 11%

Istraživači sa Sveučilišta Brown analizirali su 13 studija koje su uspoređivale unos alkohola s ukupno 95 241 slučaja raka kože. Rezultati otkrivaju da se za svakih 10 grama unosa alkohola dnevno, rizik povećava za 7 do 11 posto. Autor studije dr. Eunyoung Cho rekao je: "Ovo je važno otkriće obzirom da postoji nekoliko načina za sprječavanje raka kože."

Istraživači nisu raspravljali o tome zašto je alkohol povezan s rakom, međutim, prošlost sugerira da etanol u alkoholu može metabolizirati u acetaldehid, kemijski spoj koji oštećuje DNA.

Rezultati su objavljeni u Britanskom časopisu za dermatologiju. Nije jasno je li alkohol povezan s melanomom, najsmrtonosnijim oblikom raka kože.

Mala čaša vina dnevno povećava rizik za 13%

Isti istraživači otkrili su da mala čaša bijelog vina dnevno povećava rizik od raka kože za 13 posto. Prošla su istraživanja pokazala da bijelo vino ima više razine acetaldehida od piva, piše Daily Mail.