Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Formula za uspjeh

Želite Nobela za književnost? Evo kako do njega

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Znanstvenici iz New Yorka detaljno su analizirali preko 40 tisuća knjiga i tvrde da su otkrili tajne uspješne knjige. Problem je u glagolima, prilozima, upotrebi stranih riječi...

Potajno pišete knjigu, nadate se da ćete je jednog dana objaviti, prodati je u milijunima primjeraka i dobiti Nobela? Navodno su vam šanse za tako nešto odlične uz pomoć novog algoritma.

Naime, računalni znanstvenici iz SAD-a misle da su otkrili tajnu pisanja uspješne knjige. Pomoću nove tehnike nadahnuti pisci s 84-postotnom točnošću mogu i prije objavljivanja saznati stoji li pred njima uspješnica ili još jedno neuspješno izdanje koje će skupljati prašinu na policama knjižara. 

Pročitajte i ovo Hrvoje Krešić U Dnevniku Nove TV Ne propustite posljednje i najrelevantnije predizborno istraživanje Bolja Hrvatska: Ella Hasel - 1 Bolja Hrvatska Književnost joj je u krvi! Ima 17 godina, a već surađuje s nakladničkim kućama: "Kad narastem, želim biti kao Matoš"

Istraživači sa sveučilišta Stony Brook u New Yorku analizirali su više od 40 tisuća knjiga raznih žanrova, ali i filmske scenarije, kako bi usporedili rezultate. Među autorima koji su se našli u rukama stručnjaka bili su i Charles Dickens i Dan Brown, piše Independent.co.uk. 

Tehnika, nazvana statistička stilometrija, razlikuje vrlo uspješnu literaturu od manje uspješnih uradaka koristeći ogromnu količinu podataka za definiranje varijacija u književnom stilu između pisaca, ali i žanrova.

Uspjeh knjiga temeljili su na količini preuzimanja i prodaji.

A sad napokon prijeđimo na bitno - razloge zbog kojih neke knjige propadaju. Dakle, znanstvenici su zaključili da su za neuspjeh krivi visok postotak glagola, prilozi i strane riječi... Problem mogu predstavljati i isforsirane riječi, među kojima su klišeji poput riječi 'ljubav'. Ne valja ni previše koristiti riječi koje opisuju akcije i osjećaje. Dakle, izbjegavajte "željeti", "uzeti" ili obećati".

Nasuprot tome, uspješnije knjige koriste više veznika poput "i", "ali" i "ili", kao i misaone glagole poput "sjetiti se".

Profesorica Yejin Choi koja je radila na istraživanju smatra da predviđanje uspjeha književnih djela predstavlja ogromnu dilemu za izdavače i pisce podjednako. "Naš rad je prvi koji pruža kvantitativne uvide u vezu između stila pisanja i uspjeha književnih djela", tvrdi.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene