Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Epidemija koronavirusa

Kakvu sezonu možemo očekivati ove godine? Zagreb i Opatija pripremaju se za turiste: "Neka kretanja mogu se primijetiti"

Aktualno Galerija Zagreb Zagreb Foto: DNEVNIK.hr Suzi Petričić Suzi Petričić Foto: DNEVNIK.hr Advent u Zagrebu - 3 Advent u Zagrebu - 3 Foto: DNEVNIK.hr Hotelska soba Hotelska soba Foto: DNEVNIK.hr +2 Prazna terasa kafića Galerija 1/7 >>
Turistička prednost Hrvatske je što je dostupna vozilom turistima iz okolnih zemalja koji žele siguran odmor uz dobar zdravstveni sustav.

No epidemiološka situacija u Europi kao ni procijepljenost građana, ne daju Hrvatskoj pravo na optimizam uoči nadolazeće turističke sezone, koja je počela već dolaskom Uskrsa. Kakva je situacija u Zagrebu i biseru Jadrana - Opatiji?

Pročitajte i ovo Apartman u Gorskom kotaru - 4 Nastavak pozitivnog trenda Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane: Zeleno srce Hrvatske u jeku pandemije bilježi nikad bolje rezultate Slika nije dostupna BORBA S KORONOM Vodi se bitka za očuvanje turističke sezone: "Ne govorimo o zaradi, nego o očuvanju radnih mjesta"

"Za ovu godinu bih rekla za Zagreb da se turistički ipak neka kretanja mogu primijetiti i da je u Zagrebu ipak spavalo oko 160.000 naših turista. Naravno da su polovica od toga broja bili naši dragi gosti iz drugih dijelova Hrvatske, no ipak imamo i registriranja noćenja stranih gostiju u Zagrebu i veseli me reći da je svako šesto noćenje u Republici Hrvatskoj bilo u našem glavnom gradu", kazala je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.

"Opatija je jedna od rijetkih destinacija koja radi 365 dana u godini. U ova tri mjeseca u Opatiji je ostvareno oko 45.000 noćenja i oko 20.000 dolazaka", rekla je Suzi Petričić, direktorica Turističke zajednice Grada Opatije.

Fokus na inozemnim turistima

Fokus bi ove godine svakako trebao biti na inozemnim, ali i domaćim turistima, no građani Republike Hrvatske neće dobiti financijski poticaj za ljetovanje u vlastitoj domovini kao što je to primjer u drugim državama EU-a. Evo kakvu ponudu već sada nude te dvije turističke lokacije.

"Nudimo niz lijepih, rekla bih, neinvazivnih sadržaja i projekata Zagrepčanima i našim gostima. Tu je i jedan od projekata koji je Turistička zajednica pokrenula zajedno s umjetnicima koji su prepoznati i u Zagrebu, ali i u ovim dijelovima Europe kao street art umjetnici. To je Herman Gollubé i jedan naš projekt zagrebačkog triptiha gdje ćemo ove krasne scene ulične umjetnosti pokazati svim našim gostima i na taj način ipak uljepšati ovaj drugi dio Zagreba. Obnavljanje Zagreba je u tijeku, međutim čini mi se da ipak Zagreb ima dušu i ima onu atmosferu koja može privući goste u metropolu", smatra Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.

"Uskrs je period kada Opatija u normalnim okolnostima ostvaruje značajan turistički promet. Ove godine brojke neće biti one na koje smo navikli, za razliku od prijašnjih godina kada se najveći broj noćenja ostvarivao od stranih gostiju. Ove godine dominirat će domaći gosti i, naravno, za njih smo pripremili brojne aktivnosti. Dobro smo se pripremili, naši hotelijeri pripremili su posebne pakete s naglaskom na vrhunsku gastronomiju, s naglaskom na spa i wellness-programe. Turistička zajednica grada Opatije prigodno je uredila cijeli grad, a posebno našu šetnicu Lungomare i sve naše parkove", objasnila je Suzi Petričić, direktorica Turističke zajednice Grada Opatije.

No kakvu turističku sezonu možemo očekivati?

"Situacija ovisi o tome što će se dogoditi na inozemnih tržištima, a što kod nas. U problemu smo, odnosno u težoj situaciji jer je naša domaća potražnja u odnosu na druge države puno manja, imamo jako malo domaćih turista. Drugo, naš je marketinški budžet u odnosu na neke budžete nekih drugih turističkih zemalja mnogo manji i ograničen", rekao je bivši ministar turizma Ivan Herak.

Hrvatska je lani u tri udarna turistička mjeseca izgubila 3,25 milijardi eura zarade od inozemnih gostiju. Stoga je Nacionalni plan oporavka i otpornosti Vladin plan za reformu i transformaciju Hrvatske i u sektoru turizma.

"Temelj tog nacionalnog plana je oporavak održivosti i nacionalna razvojna strategija. Glavna sidra su na održivosti turizma, na konkurentnosti turizma, zelenoj tranziciji i na digitalnoj transformaciji. Mislim da nam je taj NPO velika šansa da turizam razvijemo u cijeloj Hrvatskoj", dodao je Herak.

Dobra je vijest da će se u Zagrebu unatoč šteti od potresa i COVID-u ove godine održati najpoznatija turistička manifestacija.

"Ne samo Advent nego i naš drugi proslavljen projekt. To je Festival svjetla Zagreb, koji je trebao biti u trećem mjesecu, međutim mi smo ga već unaprijed prebacili na jesenske mjesece. Očekujemo da bi stabilizacijom porastao i interes za Zagrebom i za ovako velikim događanjima koja ipak privlače veliki broj ljudi na određenim punktovima, stoga smatramo da bi se mogao organizirati i da možemo u njemu ponovno uživati", kazala je Bienenfeld.

Optimizma za ovu turističku sezonu ima, ali unatoč tome sezona nam ovisi o tome što će učiniti Nijemci, Talijani, Austrijanci, Mađari.

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene