Po prvi puta u povijesti automobilističkog sporta nailazimo na trkaći automobil koji se temelji na toliko kompleksnoj tehnologiji kao Audijev novi trkaći automobil za LMP1 utrke. TDI motor koji će postaviti nove standarde u pogledu učinkovitosti najvažniji je element cijelog koncepta.
Unaprijeđena V6 TDI jedinica ključna je stavka u poštivanju novih energetskih specifikacija koje su dio nove LMP1 regulative. Vozilo će tako dolaziti opremljeno sa središnje smještenim V6 TDI motorom koji će pogoniti stražnju osovinu te e-quattro hibridnim sustavom koji će pak biti zadužen za pokretanje prednjih kotača. Izlazna snaga agregata je oko 500 KS te 850 Nm okretnog momenta. Masa automobila iznosi 915 kg.
Osim konvencionalnog motora s unutarnjim izgaranjem, pogonski sklop nove trkaće zvijezde po prvi će put koristiti dva hibridna sustava. Kao i prije, tzv. Motor-Generator-Unit (MGU) prikuplja kinetičku energiju tijekom kočenja na prednjoj osovini koja se zatim prenosi u sustav skladištenja energije temeljen na radu zamašnjaka.
Po prvi put, turbo punjač konvencionalnog dizelskog motora povezan je s elektromotorom koji omogućava konverziju termalne energije iz ispušnih plinova u električnu energiju. Kad automobil ubrzava, uskladištena energija može preći natrag prema MGU jedinici na prednjoj osovini ili se može koristiti za rad inovativnog električnog turbo punjača, ovisno o strategiji rada hibridnog sustava.
Cjelokupan dizajn ovih sustava i njihov izravan utjecaj na rad motora i cijelog pogonskog sklopa zahtijeva izuzetno složenu koordinaciju. Audi Sport prvo je proveo teoretske analize i simulacije nakon čega su uslijedili praktičniji testovi a od listopada i testiranje na stazi.
Nova sloboda ali i veća ograničenja, koliko god to kontradiktorno zvučalo, novi su okvir za aerodinamička svojstva. Na primjer, 10 centimetara uža karoserija novog LMP1 znači da je prednji kraj novog R18 matematički manji što je prednost. U karoseriju su se smjestili uži kotači koji pak smanjuju otpor zraka.
Suprotno tomu, neka druga inovativna rješenja ne pružaju nikakve dobrobiti u pogledu aerodinamike. Sa 1050mm visine, novi trkaći automobil iz Audija je 20mm viši u odnosu na svog prethodnika a veće su i dimenzije kokpita. To rezultira lošijim aerodinamičkim svojstvima.
Sveukupno manja širina automobila dovela je do uže podnice. Osim toga, automobil je kompletno drugačijeg oblika u području elemenata oko prednjih kotača. Posljedično tomu, područje koje može stvarati potisne sile sada je površinski manje.
Kako izgleda izrada Audi Quattro S1 monstruma!
Što se tiče dizajna prednjeg kraja, inženjeri u tom pogledu imaju više slobode. Umjesto difuzora, inženjeri su na prednjem kraju po prvi put mogli ugraditi istinsko prednje krilo što garantira aerodinamičke benefite i niže troškove obzirom da će ovaj dio karoserije biti lakše modificirati za različite trkaće staze i specifične zahtjeve. Ranije je za istu svrhu bilo potrebno proizvoditi drugačije karoserijske dijelove.
S druge strane, postavljena su veća ograničenja na dizajn aerodinamičkih elemenata na stražnjem kraju. Korištenje ispušnih plinova u području stražnjeg difuzora, kao što je to bio slučaj s prethodnom generacijom Audi R18 e-tron quattro trkaćeg automobila, od sljedeće trkaće sezone biti će zabranjeno.
Sve u svemu, radi se o potpuno drugačijem automobilu razvijenom u skladu s novim regulativama koje prije svega stavljaju naglasak na veću ekonomičnost. Nevjerojatno kompleksan bolid od sada će koristiti električni turbo punjač i dva izvora napajanja električnom energijom, sustav regenerativnog kočenja koji pretvara kinetičku energiju u električnu te sustav koji isto čini s toplinskom energijom ispušnih plinova. Svime time, novi R18 e-tron quattro postao je 30 posto ekonomičniji od svog prethodnika a kako će se pokazati na stazi vidjeti ćemo već u proljeće na Silverstoneu kad će novi R18 e-tron quattro imati vatreno krštenje.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.