Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Sve lošije

Izlagači si nisu mogli prituštiti troškove Auto Showa

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Otkazan je Zagreb Auto show, najprestižniji sajam automobila u Hrvatskoj. Koliko je stanje na hrvatskom auto tržištu loše, pokazuje i prepolovljena prodaja automobila. Prodaja je pala za čak 49 posto prošle godine, a istraživanje je provela agencija Promocija plus.

'Izgradnja samog štanda, transport eksponata, osiguranje, hostese, reprezentacija, eventi tijekom sajma, oni čine 80 posto ukupnih troškova izlaganja pojedinog izlagača, na žalost u ovakvim uvjetima prodaje, izlagači si nisu mogli priuštiti te troškove', pojasnio je Nikola Bunjevac, koordinator projekta Zagreb Auto Show. Izlaganje na auto showu, skupa je investicija, uzme li se u obzir da to nije jamstvo bolje prodaje, tvrdi Mato Pavličević, predsjednik Zbora automobilskih novinara HND-a. 'Budžet za auto show je uvoznicima znao uzeti 30 do 50 posto godišnjeg budžeta za oglašavanje, to je užasno velik novac, koji će oni u ovoj situaciji, kad nemaju novca za održavat svoj hladni pogon, jer je tržište u odnosu na preklani palo za 64 posto, pa će oni lakše moći kanalizirat svoje akcije u nekakvim direktnim kontaktima s klijentima, nekakvim popustima', kaže Pavličević.

Pročitajte i ovo Rupa u cesti progutala auto s dvojicom muškaraca spasila ih vojska VIDEO/FOTO "Čudo je da smo živi": Otvorila se rupa u cesti i progutala dvojicu muškaraca i automobile Počeo Mondial Paris Motor Show (Foto: Dnevnik.hr) - 4 NA MARGINI Paris Motor ShowA Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijene vozila: Iza blještavila autosalona kriju se nova pravila koja nam stižu

Stanje na auto tržištu je iznimno loše, slažu se svi trgovci automobilima. U 2009. godini prodano je čak 49 posto manje automobila nego 2008. godine. 'Mislim da nikad nije bila teža situacija, koncesionari odnosno prodavači automobila su u ovom trenutku na koljenima. Izuzetno je visoka kamatna stopa. Izuzetno visoke kamatne stope na obrtni kapital, nedostatak kapitala, nemogućnost plasmana kroz kreditne aranžmane s bankama, nakon toga pitanje visoko kvalificirane radne snage koja će se početi osipati', rekao je Josip Jagunić, generalni direktor Autopara.

I u 2010. nastavio se pad prodaje pa je tako samo u siječnju prodano 37 posto manje automobila nego u siječnju 2009. godine. 'Jedini kriterij je uloženo dobiveno. Ljudi imaju novca ali traže onu pravu priliku, evo jedan proizvođač je imao akciju 24 sata velikog sniženja prije dva tjedna i prodao je u 24 sata 1000 automobila. To znači da se ima još nešto novca, ali da ljudi stvarno gledaju gdje će najbolje dobiti', zaključio je Pavličević. I dok tržište automobila tone sve dublje, organizatori auto showa ne odustaju. Za ožujak najavljuju zamjenski show, Auto moto Market, koji će osim izložbenog biti i prodajnog karaktera.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene