"Čistač" Marine Abramović

Optužuju je da naplaćuje buljenje u magarca, no njezina umjetnost brutalnošću i ranjivošću pročišćava

showbuzz showbuzz DNEVNIK.hr 1/9 >> Pogledaji ovu galeriju Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Izložba Čistač (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) +0 Marina Abramović (Foto: Srđan Ilić/Pixsell) Galerija

Beogradski Muzej savremene umetnosti ove se jeseni može pohvaliti jednom od najduže očekivanih i najkontroverznijih izložbi godine. Naravno, radi se o velikoj retrospektivi Marine Abramović, svjetski poznate suvremene umjetnice čiji radovi intrigiraju javnost već desetljećima.

Marina Abramović žena je velike karizme i umjetnica svjetske slave, a oko njezinih se radova godinama lome koplja. Neki ju vole, neki mrze, no jedno je sigurno – ona svojim radom provocira, tjera na razmišljanje i definitivno izaziva reakciju kod gledatelja. Znači, uspijeva u onome što radi.

Pogledaj i ovo showbuzz "Bilježnica Robija K." Prodorna satira Viktora Ivančića ispričana kroz glas nevinog djeteta? Samo na daskama Kerempuha

Ova poznata umjetnica jedna je od revolucionarki suvremene umjetnosti i pionirki performansa, a svoju je karijeru započela davnih 60-ih, za vrijeme studiranja u rodnom Beogradu. Od slikanja oblaka, preko istraživanja zvuka, pa sve do radikalno brutalnih performansa koji su se bavili upotrebom tijela u svjesnom i nesvjesnom stanju, umjetnički opus Marine Abramović golem je i raznolik, ali u svim fazama jednako zanimljiv i originalan.

Izložba „Čistač“ svojevrsno je čišćenje umjetničke karijere i arhive radova ove velike umjetnice, a prašina se podigla čim je javnost saznala da je srpska vlada odlučila iskeširati vrtoglavih 100.000 dolara kako bi umjetnicu privoljela da nakon 44 godine ponovno izloži svoje radove u srpskoj metropoli. Kako se radi o suvremenoj umjetnosti, koja je mnogima strana i jako slabo poznata, odmah se počelo naklapati kako se radi o rasipanju javnog novca, a bilo je govora i o tome kako Srbija ugošćujući Marinu Abramović pere ruke od jugoslavenske prošlosti.

Naime, velik dio radova te umjetnice inspiriran je poviješću Jugoslavije i njezinim odrastanjem u visokopozicioniranoj oficirskoj obitelji. Kao dijete elite Jugoslavije, Marina Abramović odrasla je u nostalgičnu osobu, ali i vrlo kritičnu prema propalom režimu, pa se u svojim djelima nikada nije libila vrlo direktno napadati, optuživati, ali i melankolijom obaviti kulturu i život tog socijalističkog režima.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Besplatne ulaznice za javno predavanje, koje će Marina Abramović održati 28. septembra ispred Muzeja savremene umetnosti u 18 sati, možete preuzeti online: ➡️ www.tickets.rs (LINK U BIO) i na blagajni Muzeja savremene umetnosti svakog dana od 10:00 do 18:00, osim utorkom. - Predavanju, koje se organizuje u sklopu izložbe „Čistač”, moći će da prisustvuju samo oni koji su preuzeli svoje ulaznice, čiji je broj ograničen i deliće se zaključno sa 25. septembrom. Jedna osoba može preuzeti najviše dve ulaznice. - Na predavanju, koje će umetnica prirediti kao izuzetan poklon svim ljubiteljima umetnosti, Marina će sa publikom podeliti svoje bogato iskustvo, govoriti o svom umetničkom pristupu i dosadašnjim ostvarenjima. - Besplatne ulaznice važiće samo za javno predavanje, dok će ulaz za izložbu „Čistač” biti u prodaji po redovnim cenama. - Foto kredit: Marina Abramović, The Artist is Present (2010) Photography by Marco Anelli. Courtesy of the Marina Abramović Archives . . . . _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ #ticketsrs #onlineprodaja #prodajaonline #srbija #karte #instagramsrbija #balkan #ulaznice #beograd #radost #instagramsrbija #belgrade #marinaabramović #javnopredavanje #čistač #performans #izložba #spektakl #muzejsavremeneumetnosti #umetnost #umetnostperformansa

Objavu dijeli Tickets.rs (@tickets.rs)

„Čistač“ putuje svijetom od 2017., a premijerno je predstavljen u Švedskoj, a nakon toga bio je izložen još i u Danskoj, Norveškoj, Njemačkoj, Italiji i Poljskoj, a svoju turneju završava upravo u Beogradu, u kojem je umjetnički život ove velike dame performansa i započeo.

Izložba će se moći posjetiti sve do 20. 1. 2020., a prati sve faze rada Marine Abramović u njezinoj pedesetogodišnjoj karijeri. Od ranih slikarskih i konceptualnih radova, preko solo performansa i zajedničkog rada s bivšim partnerom Ulayem, do kultnih radova iz samostalne karijere i djela koja su obilježila njezino recentno stvaralaštvo. Na više razina Muzeja za savremenu umetnost okupljeno je oko 120 slika, crteža, fotografija, audioradova i videoradova, arhivske građe i filmova. Idealno za sve poznavatelje i ljubitelje Marine Abramović, kao i za one koji o njezinu opusu ne znaju ništa, pa sada na jednom mjestu mogu sve saznati.

Zastrašujuće dirljiva, na trenutke brutalna i iritantna, zabavna, tragična i kritična, Marina Abramović velika je zvijezda suvremene umjetnosti, a njezini su performansi obilježili i 20. i 21. stoljeće. Ova umjetnica s velikim U često je na udaru kritika zbog toga što je iznimno dobro komercijalizirala svoju priču o užasima komunizma te se brendirala kao najveća živuća umjetnica ovih prostora, iako ju neki takvom ne smatraju. Ipak, činjenica da je prisutna i priznata u svim svjetskim umjetničkim krugovima već desetljećima daje joj neoboriv legitimitet i čini doista divom kulturnog života današnjice.

Ako odlučite posjetiti „Čistača“, suočit ćete se s nelagodom, vriskom, drekom, golotinjom, erekcijama i krvlju. Bit će vam neugodno što pripadate balkanskoj kulturi, propitat ćete sva svoja vjerovanja i zagledati se u prošlost. Istovremeno će vas zgroziti i dirnuti volja i hrabrost s kojom se Abramović izlagala ranjavanju, i duševnom i mentalnom.

„Čistač“ je upravo savršen naziv za retrospektivu ove velike umjetnice s obzirom na to da je više od polovice svog života provela u duhovnom, privatnom, umjetničkom i povijesnom čišćenju kroz svoja djela i preformanse.

Ovom se sjajnom izložbom Beograd svrstao na ovogodišnju kulturnu kartu Europe kao „a must place to visit“, a to i ne čudi.

Veliko ime, veliki opus, kontroverze i stalni (neosonovani) napadi – savršena kombinacija koja tvori magnet za publiku. A kada jednom publika dođe, iz bilo kojeg razloga, neovisno o tome želi li se rugati ili uživati, nakon „Čistača“ će se pročistiti, razmisliti i ostati pod dubokim dojmom. I tko onda može reći da to nije umjetnost, već samo prazno buljenje u magarca?

1/11 >> Pogledaji ovu galeriju Raquel Mauri (Foto: Instagram) Raquel Mauri (Foto: Instagram) Raquel Mauri (Foto: Instagram) Ivan Rakitić i Raquel Mauri (Foto: Instagram) +6 Ivan Rakitić, Raquel Mauri (Foto: Instagram) Celebrity Rakitićeva zanosna supruga pozirala u ultrakratkoj suknji i pokazala noge: "Ti si kraljica ljepote"