Merkel: 'Djeca imigranata moraju imati bolje obrazovne i poslovne mogućnosti'

Slika nije dostupna
Njemačka kancelarka Angela Merkel založila se u Berlinu, na konferenciji pod nazivom "Integracija kroz obrazovanje u 21. stoljeću", za bolje obrazovne uvjete i bolje izglede na tržištu rada za djecu imigranata i djecu iz socijalno ugroženih obitelji.

"Mi se ne smijemo odreći niti jednog talenta, niti jednog člana našeg društva", rekla je Merkel. Ona je posebice osudila činjenicu da, kao u rijetko kojoj drugoj razvijenoj zemlji, u Njemačkoj podrijetlo odlučuje o stupnju obrazovanja pa time i o budućnosti djeteta.

"Tu moramo nešto promijeniti i to ubrzo", rekla je Merkel. Njemačka kancelarka je ukazala na to da će uskoro polovica prvoškolaca biti migracijskog podrijetla te da se s naobrazbom, pogotovo učenjem njemačkog jezika, mora započeti još u predškolsko doba.

"Svako dijete koje krene u školu mora razumjeti što mu učitelj kaže", smatra Merkel. Ona je istodobno kritizirala dosadašnji odnos službene politike prema strancima.

"Država se predugo nedovoljno bavila problemom integracije i to se mora promijeniti", rekla je Merkel koja je ukazala i na to da je petina stanovništva Njemačke, dakle oko 15 milijuna građana, stranog podrijetla.

Predsjednik Europske komisije, Jose Manuel Barroso, koji se konferenciji priključio putem video linka, naglasio je da su rad i obrazovanje glavni instrumenti u procesu integracije stranaca u domaće društvo.

"Neuspjela integracija pospješuje razvoj kriminala pa i terorizma", upozorio je Barroso, koji je ukazao na to da se danas u Europi mnogi mladi iz migrantskih obitelji osjećaju slabije integriranima od svojih roditelja, što je, kako je rekao, nedopustivo.

Povjerenica njemačke vlade za pitanje integracije Maria Boehmer zatražila je bolje obrazovanje pedagoškog osoblja i bolju pripremu na "izazove" koje sa sobom donosi rad s djecom iz migrantskih obitelji.

Na dvodnevnoj konferenciji, u organizaciji Vladina ureda za
migraciju, izbjeglice i integraciju i Zaklade Vodafone, biti će
razmatrani različiti integracijsko-obrazovni modeli, poput
skandinavskog, kao i mogućnosti suočavanja sa sve većim izazovom integracija stranih kultura u europsko društvo.

Povezane teme