Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Koliko nas ima?!

Znate li koliko Hrvata koristi Twitter i Facebook?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Napokon smo saznali broj korisnika Twittera u Hrvatskoj – 19,050, od čega je njih oko sedam tisuća aktivno

Zahvaljujući kompaniji DRAP napokon smo saznali točan broj korisnika Twittera u Hrvatskoj te smo doznali neke zanimljive statističke podatke vezane uz korištenje Facebooka u našoj zemlji – poput podatka da je broj aktivnih profila Facebooka veći od broja građana koji žive u pet najvećih hrvatskih gradova.

Pročitajte i ovo Očekuje se dobra predsezona Za Uskrs se očekuje više od 100 tisuća dolazaka Očekuje se dobra predsezona: Broj rezervacija premašuje rekordnu 2019. Slika nije dostupna Koja je vaša lokacija? Napokon znamo točan broj korisnika Foursquarea u Hrvatskoj

U Hrvatskoj se tako Twitterom služi 19,050 korisnika, od kojih je broj aktivnih korisnika – dakle onih koji objave barem jedan tvit mjesečno 7,100. Svaki Twitteraš u Hrvatskoj prosječno ima 96 followera, dok svaki od sto najpopularnijih korisnika ove društvene mreže ima više od dvije tisuće followera.

U razgovoru za Dnevnik.hr Davor Runje iz kompanije DRAP rekao je da su broj korisnika dobili putem njihovog servisa SocialSense koji analizira međusobne veze i aktivnosti korisnika na Twitteru te na taj način nalazi korisnike za koje smatra da je značajna vjerojatnost da su iz Hrvatske, a na kraju je dvoje operatera te podatke i ručno provjeravalo.

'Ova baza podataka nam otvara do sada nevjerojatne mogućnosti praćenja i analize aktivnosti hrvatske tvitosfere. Planiramo napraviti istu stvar i za ostale zemlje regije', dodao je Runje.

Što se Facebooka tiče, Zuckerbergova je mreža u Hrvatskoj dostupna od 26. rujna 2006. godine te broj aktivnih profila u našoj zemlji iznosi milijun i 445 tisuća, što je – kako je prikazano u videozapisu kojeg su pripremili Netokracija i DRAP i koji je premijerno prikazan na WMF-u, više od ukupnog broja građana koji žive u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Rijeci i Zadru, a zanimljivo je da je ta brojka veća i od broja glasova koje je na predsjedničkim izborima dobio Ivo Josipović (1,339,385).

S obzirom da se bliže parlamentarni izbori, stranke i političari posegnut će i za društvenim mrežama kako bi pridobili što veći broj birača, a koliko je za političare važan ovakav oblik komunikacije najbolje pokazuju podaci Facebook stranice predsjednika Josipovića. 

On je najpopularniji hrvatski političar na 'Fejsu' s više od 70 tisuća fanova te je zanimljiv podataka da njegovi statusi imaju 16 puta više lajkova i šest puta više komentara u odnosu na hrvatski prosjek, a taj je prosjek da deset tisuća fanova ostavi 13 lajkova i pet komentara.

Iako je popularnost Twittera u Hrvatskoj znatno manja od one Facebooka, u razdoblju od rujna prošle godine do danas porast broja korisnika Twittera iznosi 46 posto, a Facebooka relativno skromnih 20 posto. U budućnosti će se ovaj trend nastaviti te Davor Runje napominje da 'ako je suditi iskustvima razvijenijih zapadnih zemalja, popularnost Twittera će kasniti za Facebookom par godina, ali bit će usporediva, ako ne i veća'.

Ono na što treba obratiti pažnju prilikom govora o društvenim mrežama i broju njihovih korisnika jest činjenica da neki korisnici imaju otvorene lažne profile, odnosno da vode više profila tako da se broj aktivnih profila ipak razlikuje od broja stvarnih korisnika.

Toga je svjestan i Runje, no kaže da 'bez obzira radi li se o društvenim mrežama ili nečem drugom na internetu, još nitko nije uspio kvantificirati o kolikom se značajnom problemu radi'.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene