Toplija ljeta uzrokuju hladnije zime

  • Singapur, 13.01.2012., 12:03
  • Autor: B. D. / # Autor: Boris Mišević
  • 0 komentara

Studija objavljena u petak u stručnom časopisu Environmental Research Letters otkriva da postoji jasan trend snažnog zatopljenja na Arktiku od srpnja do rujna. Postojeće prognoze također bi očekivale trend zatopljenja i tijekom zime.

 
 
 
 
Skijanje (Foto: Dnevnik.hr)

Toplija ljeta na sjevernoj polutci uzrokuju poremećaje obrazaca vremenskih prilika, a time i hladnije zime u SAD-u i Europi, objavili su znanstvenici u studiji, a njihova otkrića mogla bi poboljšati dugoročne vremenske prognoze.

Mećave i ekstremno niske temperature tijekom zime 2009/2010. i 2010/2011. izazvale su prometni kaos u dijelovima Europe i SAD-a, a neki su se zbog toga zapitali je li globalno zatopljenje stvarno.

Judah Cohen, voditelj studije objavljene u petak u stručnom časopisu Environmental Research Letters, i njegovi kolege otkrili su da postoji jasan trend snažnog zatopljenja na Arktiku od srpnja do rujna. Postojeće prognoze također bi očekivale trend zatopljenja i tijekom zime. Međutim, Cohen i njegova ekipa otkrili su da to nije slučaj u nekim regijama.

'Umjesto toga, u posljednja dva desetljeća zabilježen je trend hladnoće uzduž velikih dijelova istočne Sjeverne Amerike i sjeverne Euroazije', navode znanstvenici u studiji.

Znanstvenici su otkrili da rast temperatura ljeti na Arktiku znači da atmosfera može zadržavati više vlage što dovodi do porasta snježnih padalina ujesen na područjima daleko od ekvatora. (Hina)

  • Ispiši
  • Ocijeni:
  • ( glas(ova))

Komentari ( komentara do sada)

Komentiraj

tvoj komentar:

cfea065b56_60626580 Vukovar je bio srpski

26.5.2012. Zagreb. Nikolić mi je rekao: "Vukovar je bio srpski grad. Nemaju (Hrvati) šta da se vrate". Tako glasi citat srbijanskog predsjednika Tomislava Nikolića. Imam audiozapis razgovora. Napisao sam točno što je rekao", rekao je za Večernji list novinar njemačkih novina Frankfurter Allgemeine Zeitunga Michael Martens nakon što su iz Nikolićeve stranke demantirali taj navod iz intervjua.

Dnevnik.hr na Facebooku