Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Uoči izlaska na burzu...

Facebook u velikim problemima!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Europska komisija namjerava zabraniti dosadašnji način prikupljanja podataka korisnika i njihovo dijeljenje s oglašivačima što bi moglo uvelike utjecati na poslovanje Facebooka

Europska komisija namjerava prekinuti dosadašnju praksu prema kojoj su internetske stranice i servisi pratili i 'prisluškivali' korisnike kako bi skupili razne informacija o njima – uključujući politička i vjerska opredjeljenja te brojne druge informacije koje postaju dostupne i oglašivačima koji ih iskorištavaju za objavu ciljanih oglasa, objavili su u The Telegraphu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna O slučaju Perković Analiza Ivane Petrović: Zastara je institut, ona nije privilegij Slika nije dostupna Rasprava o migracijama radnika Reding: Sloboda kretanja je pravo o kojem se ne pregovara

S obzirom da ova praksa ugrožava privatnost korisnika – koji gotovo da i nemaju kontrolu nad tim tko se sve može dokopati njihovih privatnih stvari, Europska komisija za početak sljedeće godine planira direktivu kojom bi trebala zabraniti iskorištavanje privatnih podataka za ciljano oglašavanje – osim u slučaju kada korisnici sami pristanu na to.

>> Muškarac na Facebooku glumio djevojčicu kako bi otkrio pedofile

Ovakva odluka naročito bi mogla utjecati na najveću društvenu mrežu na svijetu koju, ako ne bude poštovala odluku Europske komisije, očekuju tužbe ili velike novčane kazne. Ono što naročito može brinuti Zuckerberga jest da će ova odluka stupiti na snagu u godini kada bi Facebook trebao izaći na burzu i kada mnogi očekuju da će njegova vrijednost biti procijenjena na čak sto milijardi dolara.

Sada se postavlja pitanje – ako Facebook više ne bi mogao skupljati informacije o svojim korisnicima i dijeliti ih s oglašivačima koji zahvaljujući ovoj društvenoj mreži svoje oglase mogu plasirati točno određenoj skupini korisnika (npr. muškarcima iz Zagreba, starosti između 20 i 30 godina koji slušaju određenu vrstu glazbe ili vole SF filmove), koliko će to utjecati na njegovu vrijednost i buduću zaradu. Moglo bi se dogoditi da se mnogi potencijalni investitori u ovu kompaniju ohlade i ulože puno manje novca nego su prvotno planirali.

Privatni podaci korisnika moraju biti snažno zaštićeni!

Potpredsjednica EK Viviane Reding smatra da će ova direktiva unijeti nužne dopune u trenutne zakone o zaštiti podataka koji će biti u skladu s trenutnim tehnološkim napretkom i koji će osigurati dosljednost u načinu poslovanja kompanija diljem Europske unije – 'korisnici moraju znati koje se informacije sakupljaju i dalje prosljeđuju (drugim kompanijama, oglašivačima) i u koju svrhu'.

Dodala je da privatni podaci europskih korisnika moraju biti snažno zaštićeni – bez obzira na to u kojoj zemlji EU žive, kao i bez obzira na to u kojoj je zemlji smještena kompanija koja koristi te podatke.

Inače, ova je odluka objavljena nedugo nakon što su u Sunday Telegraphu objavili podatke o načinu na koji Facebook pomaže kompanijama u ciljanom oglašavanju.

Zaključili su da se ti podaci ne odnose samo na osobne podatke korisnika, njihove 'lajkove' i informacije koje objave na Facebooku, već ova kompanija skuplja detalje i o njihovim prijateljima, obitelji, edukaciji, glazbi koju slušaju i filmovima koje vole te bilježi sve promjene u njihovim životima.

'Sve što ljudi dijele s prijateljima na Facebooku prati se, zadržava i može se podijeliti s drugim kompanijama u komercijalne svrhe', zaključuju u Telegraphu.

Također, jedan od velikih problema jest i to što Facebook na svojim serverima sprema i sve poruke i chatove korisnika čak i nakon što ih oni izbrišu, iako kaže da te informacije ne koriste u oglašavanju.

Korisnici nisu svjesni da ih se prati

Radna grupa EK koja će proučavati način na koji kompanije – naročito Facebook prikupljaju i dijele informacije njihovih korisnika već je upozorila da 'korisnici jednostavno nisu svjesni da se njihove aktivnosti prate i dijele s oglašivačima'.

U Facebooku su na ove optužbe odgovorili kako oglašivači vide samo anonimne podatke – dakle, ne vide imena osoba, već samo neke detalje iz njihova profila – godine, lokacije, interese te svoje oglase plasiraju na temelju tih informacija.

Također, dodaju kako im je jasno da korisnici dijele puno informacija na njihovoj društvenoj mreži, što uzimaju jako ozbiljno, no ipak vjeruju kako su 'personalizirani oglasi bazirani na stvarnim interesima korisnika puno bolji'.

Bit će zanimljivo vidjeti sljedeće poteze Europske komisije i Facebooka – ako EK zaista zabrani korištenje osobnih podataka u svrhu oglašavanja, osim ako to korisnici sami ne odobre, to bi moglo značiti velike probleme za ovu društvenu mrežu jer kompanije više na Facebooku neće moći objavljivati toliko personaliziranih i ciljanih oglasa, što će sigurno utjecati i na zaradu ove kompanije. 

 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene